• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gliptone cleaner

wesley1981

Detailing trainee
20 okt 2010
9
47
hoe gebruiken jullie de gliptone cleaner? vind het nie prettig om mee te werken. het is zon dikke drap smeert ook niet makkelijk uit. verdunnen jullie hem ofzo. ik doe hem nou op een badstof pad.

gr.
 
Ik veeg het leer eerst af met een vochtige doek. Daarna de cleaner op een gele megspad en dan kun je hem zo verdelen over de hele stoel. Als je leer echt ranzig is dan met een borsteltje nabewerken. Niet boenen maar zachtjes over heen gaan.

Vervolgens afnemen met een vochtige doek. Vervolgens met een gele megspad de conditioner aanbrengen en in laten trekken. Daarna weer afnemen en klaar is je leather!
 
Hoi Wesley,

Ik snap dat je vraag in eerste instantie anders is, maar ik denk ook dat je in het andere topic genoeg kunt vinden over het verwerken van de Gliptone Cleaner. Misschien is het raadzaam om even een doseerdopje erop te schroeven. En ik vind juist een dikkere vloeistof lekkerder voor leer dan een heel vloeibare, zoals bijvoorbeeld de Meguiar's. Die loopt echt zo overal in kiertjes en gaatjes, dat die juist moeilijker te verwerken is naar mijn mening. Maar smaken verschillen ;)
 
Je moet bij gebruik van de Gliptone cleaner eerst het leder vochtig maken, dan weinig product aanbrengen en verwerken met een paardenhaarborstel. Vervolgens afnemen met een badstofdoek.
 
met die borstel vind ik al helemaal niks. hoeveel moet ik dan gebruiken? ik zal het eens proberen met een foam pad mischien dat die het makkelijker uitsmeert.
 
Zonder borstel zal het resultaat minder zijn, vooral als het vrij vies leder is. Je komt met de haren namelijk goed tussen de nerven. Als de CC borstel niet bevalt kun je ook de borstel van Colourlock proberen, ik heb ze beide. De borstel van Colourlock is wat steviger door de kortere haren, deze werkt wat fijner.
 
ik vind de borstel niet het probleem maar heb het idee dat ik er droog overheen ga. tenzij ik heel veel cleaner gebruik.

had het andere topic nog effe verder gelezen. daar staat meer info.