• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GMC Yepp windscherm krasvrij maken?

jantje

Detailing rookie
4 sep 2010
9
0
gmg-yepp-windscherm-yepp.jpg


Voor de doorgewinterde detailers even een vraagje hierover.
Waarmee kan ik krassen en krasjes het beste te lijf gaan op dit scherm?
Weet helaas niet van welk materiaal scherm is gemaakt.
 
Of zoals mijn laatste project het gaat om kunstof koplampen en waren totaal verweerd en vol met krassen en de beschermlaag volledig verwoest.
De eerste serie foto's 34 t/m was ik nog niet geheel tevreden er waren nog een aantal krasjes aanwezig en afgelopen vrijdag nog eens stilletjes overgedaan.
Wetsanding koplamp Alfa 166
Hierna nog eens stilletjes overgedaan met sandingpaper grit 2000, 2500 en 3000.
Daarna gepolijst met Monello Raffini Mezzo met de smart CCS Orange light cutting pad, vervolgens met Monello Raffini Finale met de smart CCS black finishing pad.
En geseald met Wolfgang - Plastik Surface Sealant.
Ik ben tevreden met het resultaat en de eigenaar ook.:party:
 
Beginnen met polijsten en indien nodig wetstanden, maar ik verwacht niet dat dit nodig gaat zijn. De aanpak van RedCat is een prima aanpak en met een goed resultaat. Mocht blanke lak je wat te ver gaan, dan sealen met Wolfgang-Plastik Surface Sealant. De sealant voorkomt aantasting door UV straling en houdt het scherm helder.

Succes!
 
Ik heb het raampje van mijn fiets behandeld met Poorboys World Profesional Polish. Werkte bij mij erg goed. Wel gewerkt met spot bufpads. Daarna gesealed met Poorboys World EXP.

Ik kreeg niet alles eruit, maar dat had te maken met het feit dat de ruit over een betonnen vloer is geschoven. Maar toch dik tevreden en ook mijn dochter, want nu ziet ze alles weer als ze voorop zit. Ze wijst mij er zelfs op wanneer de ruite vuil is (net vijf jaar).
 
Alvast bedankt voor de tips. :)^
Maar ik zie het al, zal de DAP moeten gaan lenen van een vriend, want met het handje zal het iets te zwaar worden.
 
Nog even een aanvulling;

Heb zelf Monello Finale, dus die ga ik hiervoor gebruiken, witte spotbuff moet dus nog even aangeschaft worden.
Maar ben dan aan het twijfelen welke sealant ik dan voor het plastic moet pakken, of maakt dat niet zoveel uit.
 
De sealant van Wolfgang is er speciaal voor gemaakt. De grote fles is in verhouding goedkoper, anders even bij Mothers kijken

Hans
 
Heb schermpje bewerkt zoals redcat heeft beschreven.
Ben zo´n 70% van de krassen kwijt, goed voor een eerste keer met DAP.
Heb voor en achterkant 3x bewerkt met monello finale en witte pad en daarna met mothers plastic en rode pad.

bedankt voor de hulp!