• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goed stappenplan?

Olivier

Detailing addict
21 mei 2011
99
52
Hallo,

Graag had ik eens geweten wat jullie vinden van de door mij gekozen polish-producten.

Heb gekozen voor de Menzerna-reeks daar ik meestal werk op Duitse (harde lakken).

Stap 1:Menzerna Power Finish PO203s (cut 3.5)

Stap 2:Menzerna Super Finish PO106fa (cut 2.5)

Stap 3:Menzerna Final Finish PO85rd (cut 1.5)

M'n grootste vraag is eigenlijk of ik voldoende correctie zal kunnen bereiken op grote waskrassen, dan is het eerste product namelijk het belangrijkste hé.
Die heeft een 'cut' van 3.5 op een schaal van max. 5 (staat ook in de link)

Wat is jullie idee hierover?

Alvast bedankt

Misschien een stomme vraag : maar waarom pak je niet gewoon Monello - beter gezegd het Monello starters pakket ?

De Monello reeks is juist gemaakt voor de harde Duitse lakken en werkt daar uitstekend op.
Qua product is de Monello voor een groot deel ook gelijk aan mezerna en daarbij komt dat de Monello wel te verkrijgen is bij je favoriete webshop (wat je ook weer een berg verzendkosten scheelt).

Mijn idee is dat je net zo goed de Raffini lijn ( Forza / Mezzo / Finale ) kan pakken.
Buiten het feti dat het zga dezelfde producten zijn vind ik persoonlijk beetje vaag om met een stappenplan te komen bij een webwinkel gerelateerd forum en dan linkjes plaatst naar een UK-webshop :(

Juffer1 zei:
Misschien een stomme vraag : maar waarom pak je niet gewoon Monello - beter gezegd het Monello starters pakket ?

De Monello reeks is juist gemaakt voor de harde Duitse lakken en werkt daar uitstekend op.
Qua product is de Monello voor een groot deel ook gelijk aan mezerna en daarbij komt dat de Monello wel te verkrijgen is bij je favoriete webshop (wat je ook weer een berg verzendkosten scheelt).

Ik heb daar toch nog een grote bestelling lopen en deel die kosten ook met iemand anders dus dat is het probleem niet.

Wat denk je van het stappenplan, ok?

Qua spullen kun je het vergelijken met Inzio, Mezzo en Finale.
Afhankelijk van de pads en machine die je gebruikt is dit een prima set

Juffer1 zei:
Qua spullen kun je het vergelijken met Inzio, Mezzo en Finale.
Afhankelijk van de pads en machine die je gebruikt is dit een prima set

Ik werk met een Dap900.
Pads: Lake country:
Hard: oranje
Middel: Wit
Eind: Zwart

De zwarte pad is dus een pad zonder cuttingfactor heb ik hier gelezen.

Toch heb ik van m'n verdeler een product gekregen met een korrel erin om te verwerken met de zwarte pad.

Kan dit?

Zal ff in m'n glazen bol gluren .... nope, helaas zie ik niet welk product het is ;)
M.a.w. wel zo makkelijk om te vermelden waar we het over hebben.
Zelf al gezocht op de merknaam ( bedoel Monello Raffini Finale heeft bv ook een korrel en die bewerk je met een zwarte pad )
Was het:
- een :kado die je erbij hebt gekregen
- heb je zelf besteld ( omdat je elders hebt gelezen dat het goed schijnt te zijn )
- ???

Wil je graag helpen maar dan moet het wel enig handvat hebben

Graag gedaan maar wellicht wel zo makkelijk en netjes om te melden over welk product we het nu eigenlijk hebben,
zodat een andere detailer er ook wat aan heeft .... zijn immers hier om van elkaar te leren en niet voor 'eigen gebruik' ( dat zou egoistïsch zijn )
Daarbij kan ik het wel helemaal verkeerd hebben en je de foute info hebben gegeven en is de kans op corrigeren van mijn fout door een ander niet mogelijk ( staat geen Dr Detail als onderschrift bij m'n voordeur )

Je hebt/had een grote bestelling lopen + 3 producten bovenaan + je meld zegt dat je van je verdeler een product hebt gekregen
( krijgen of zelf aangeklikt en gekocht ( indien gekocht dan lijkt me logisch dat je toch weet wat je besteld )), en dan moet de rest maar uit zien te vogelen hoe en wat ?!
Sorry hoor maar vind allemaal een beetje een suffe bedoeling:
- je koopt elders producten waarvan je niet eens wat hoe je ze moet gebruiken ( je 'husiwerk' al van te voren niet gedaan )
- je koop elders je producten ( an sich niet erg dit doen er meer ), maar dan kom je wel hier tekst en uitleg vragen .... vraag het dan OF aan die verdeler ipv aan een forum welk gerelateerd is aan een webshop OF van te voren
- ik heb schijnbaar de juiste vergelijker erbij gepakt, maar voor zelfde geld had ik diegene genomen die op de PO203s sloeg .... lijkt me niet de juiste combinatie
Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel. Zo ja, neem het dan mee als tip voor een andere keer. Zo nee, ga er eens rustig voor zitten en denk er over na.
Ben zeker niet de beroerdste om iemand te helpen om door de bomen het bos te ontdekken maar je mag zelf ook best een kruimelspoor neerleggen !