• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede 3M polijst set

jiska

Detailing trainee
21 apr 2024
62
20
Hoi iedereen,


Ik wil graag als hobby koplampen opknappen.
In het verleden heb ik het al eens gedaan met een setje. Dat ging prima. Later deed ik het met 2k en verpestte het en ik heb een nieuwe lens moeten plaatsen (285,-). Nu wil ik hobbymatig koplampen kopen en ze opknappen. Ik ga altijd van te voren flink op onderzoek uit, zodat ik weet waarmee ik bezig ben. Helaas was de 2k te moeilijk voor mij, daarom hou ik het bij een normale kit.

Ik ga een setje doffe halogeen v70 lampen aanschaffen. Deze wil ik goed opknappen. Ik kom verschillende sets tegen. (Budget 15/40 euro, moet er nog wel winst op maken.) Wat is een goede set?

Bij heel veel lees ik een aantal goede en een aantal slechte reviews. Het is heel lastig om van reviews uit te gaan, aangezien je niet weet hoe de mensen de spullen hebben gebruikt. Daarom hoor ik graag van wat mensen die er meer ervaring mee hebben wat een goed setje is.

Dit zijn er een paar die ik gevonden heb:


[mod]commerciele link verwijderd; lees a.u.b. de forumregels eens door[/mod]


Goedkoop.. ziet er prima uit. Zou het goed zijn? Wel met sealer. Heb sowieso nog wel polijstmiddel over van een goed AutoGlym setje. Deze wil ik liever niet nog een keer aanschaffen, aangezien deze een beetje buiten het budget valt ivm winst op de lampen. En er zit geen sealer bij, waardoor mijn lampen destijds binnen 1 jaar weer terug bij af waren

[mod]commerciele link verwijderd; lees a.u.b. de forumregels eens door[/mod]
Lijkt prima. Ziet er goed uit met microvezel doek en de schuurpapiertjes lijken goede kwaliteit. Het “polijstmiddel” is een polijst en seal middel in een. Zou het goed zijn?

[mod]commerciele link verwijderd; lees a.u.b. de forumregels eens door[/mod]

Deze leek me wel goed, totdat ik ineens las dat de spuitbus met coating geen coating was.. waarom staat het er dan op??


Al met al. Ik zou graag jullie tips horen of ideeën

Het autoglym setje van een paar jaar geleden werkte perfect. Het was wel aan de prijs en er zat geen sealer bij. Een Turtle wax setje van een half jaar geleden ruïneerde mijn koplamp zowat. Bij mij is het de ene keer goed en de andere keer slecht gegaan. Ik vind het best moeilijk.

Ik wil ze waarschijnlijk weer gaan verkopen aan een kennis, of op marktplaats. Vandaar dat ik het goed wil doen zodat het in ieder geval een jaar weer goed is. Dan kan ik het er eerlijk bijzetten. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen / tips geven


Met vriendelijke “schijnende” groet,


Jiska
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk even naar de forumregels

De vergeling verwijderen is nog niet gelijk aan "goed genoeg voor APK"
Je zal ook rekening moeten houden met interne defecten en die op moeten lossen
Al met al vooral hobby en geen verdienmodel