• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede combo voor audilak? (ssr)

Juvke

Detailing trainee
27 apr 2012
22
32
Hallo allemaal.
Na veel gelezen te hebben en al wat polijstervaring opgedaan te hebben zit ik met een vraag.

Dit weekend moet ik een audi gaan polijsten. Deze heeft niet echt zware swirls, maar enkele kleine krasjes en imperfecties en dergelijke..
Nu was ik aan het volgende aan het denken:
Beginnen met een ssr 2.5 op een oranje monello pad
Daarna ssr 1 op een groene monello pad
Ik denk dat ik hiermee alles wel mooi krijg, uiteraard gaateen testspot meer zekerheid geven.
Maar lijkt dit jullie een goed stappenplan, of mis ik toch iets?

Alvast bedankt!

Geen idee gezien elke lak en diens defecten weer anders zijn.
Algemeen staat de audi wel bekend om zijn harde lak dus best grote kans dat je te kort gaat schieten met de SSR2.5
Als tegenzit dan zal je naar SSR3 of liever de Monello Inizio Forza moeten grijpen, al dan niet met een wolpad.
Maar hoe dan ook blijft speculaas gezien je het pas echt gaat weten na de testspot en waarmee je genoegen gaat nemen qua eindresultaat etcetc

SSR op VAG lak (Volkswagen / Audi) is niet echt een sucsesnummer, het gaat wel maar lang niet zo makkelijk als met de Monello.

Desalniettemin vind ik wel dat bij 'gebrek' aan Monello je gewoon de SSR moet kunnen blijven gebruiken !
( voor hen die wellicht denken dat het anders te kort door de bocht zou zijn: SSR+VAG=nogo >>> onzin dus )

De verwerking van het product is geen probleem. Het resultaat met Monello is gewoon een stuk beter.
Ik heb toch al genoeg demonstraties gedaan op Audi lakken, tot nu toe zijn alle gevallen met Monello beter.

Persoonlijk vind ik de finish van Monello ook beter dan Poorboy's. Ik vind Poorboy's een geweldig merk alleen qua polijstmiddelen kunnen ze helaas niet tippen aan de Raffini lijn.
Vooral als je SSR 2.5 gaat gebruiken ontstaat er een soort marring die je met Poorboy's niet meer goed weg kan krijgen. Ik heb vaak genoeg alles uit de kast getrokken met pads en Poorboy's combinaties (SSR1, 2, Pro Polish).
In een stap terug of zelfs 3 stappen terug, het gaat gewoon niet meer weg. Zelfs op medium en zachte lakken haal ik met Monello gewoon betere resultaten. Alleen meegemaakt dat Forza niet echt goed af te nemen was.

mk-us zei:
Desalniettemin vind ik wel dat bij 'gebrek' aan Monello je gewoon de SSR moet kunnen blijven gebruiken!
( voor hen die wellicht denken dat het anders te kort door de bocht zou zijn: SSR+VAG=nogo >>> onzin dus )

of het onzin is is een persoonlijke kwestie.

Ik gebruik altijd de SSR op mijn Audi..Ik ken Monello verder niet, maar ik start met SSR 2,5 op de oranje pad, en daarna gebruik ik Menzerna.

Ssr1 en SSr2 heb ik wel met alle mogelijke pad combi's geprobeerd, en dat was inderdaad niet zo'n succes...