• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beginnen met macihinaal, goede combi?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
na enkele wagens met bloed/zweet en tranen manueel afgewerkt te hebben is het zeer dringend tijd om over te stappen op machinaal bewerken.
nu heb ik mezelf een lijstje samengesteld.
momenteel ben ik al in het bezit van :
meg dc paint cleaner,
Pbw white diamond
megs gold class wax
Pbw EX-P
scratchX 2.0
swirlX
(heb wel al meer producten maar deze zijn voor de binnenafwerking etc ;) dus momenteel niet echt relevant )
en de nodige microvezel doeken en pads etc....



101232 Carclean.com - Interieur borstel - Paardenhaar € 12,00 € 12,00
101472 Carclean.com - T-Shirt - Wit - My Rules - Small € 11,00 € 11,00
100978 Cobra - Deluxe 6 inch Microfiber bonnets - Oranje - 2 Pack € 11,00 € 11,00
101658 Gliptone - Aroma pad - Liquid Leather - Ledergeur € 8,98 € 8,98
101624 Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml € 10,50 € 10,50
101519 Monello - Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch - Goud € 13,49 € 13,49
101526 Monello - Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel € 13,49 € 26,98
101522 Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart € 13,49 € 26,98
101525 Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje € 13,49 € 26,98
101524 Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit € 13,49 € 26,98
101780 Polishing Power - DAP900 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt € 149,00 € 149,00
101079 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 3780ml € 34,99 € 34,99
101694 Poorboys World - Sample Kit #5 - 'SSR'


ben ik iets vergeten in mijn lijst? van sommige pads heb ik er 2 genomen omdat ik al gelezen heb dat 1 soms echt te weinig is voor 1 wagen in 1 keer te doen.

bedoeling is met de gele, orange en witte de ssr serie te gebruiken
zwart om de white diamond en exp aan te brengen(of zouden jullie een andere kleur prefereren voor glaze of sealant?)
en goud voor de wax(wil binnenkort een hard wax aanschaffen!)
ik schaf me ook maar de sample kit aan van de ssr serie omdat ik naar monello producten over wil stappen, maar aangezien ik deze vooral gaan nodig hebben voor mijn broer zijn seat moet hij maar zorgen voor de nodige sponsering voordat ik deze aanschaf, ssr is voldoende voor mijn ford lak + honda lak!(geen 100%zekerheid maar wel grote kans toe ;) )
 
Vooral dat T-shirt is erg belangrijk, nooit gaan poetsen zonder! :D

Genoeg goede microvezeldoeken?
Misschien een groene light polishing pad erbij voor SSR1?
 
Ik mis eigenlijk alleen de Monello Kompressor Light Polishing Pad - 6inch - Groen misschien kun de gele weglaten als je niet meer geld wilt uitgeven. Met geel kies of heb je de keuze behoorlijk grof geschut in te zetten. Volgens mij gebruiken maar weinig leden dergelijk grove aanpak.

Mijn keuze zou eerder ook heel fijn te kunnen werken en daar heb je dan weer de groene pad voor nodig. Met de witte eindigen kan wel maar geeft vaak een iets minder resultaat. Maar dit laatste is van lezen hier op het forum, heb er zelf geen ervaring in.

Ik zou eerder als volgorde oranje, wit, groen kiezen voor polijstwerk.
zwart of (rode pad =aanbieding) is ook geschikt voor aanbrengen sealant.
 
heb geen oude t-shirts meer om als vod te gebruiken daarom die van carclean..... 8d
nee wil hem opplooien dat de tekst duidelijk zichtbaar is en vastleggen(met kleermakerspeldjes) op mijn hoedenplank, vind ze echt te mooi om te dragen o:)

dus.... geel weglaten vind ik geen optie...(heb hier een toldedo voor de deur staan die volstaat met bizarre krassen/swirls, en ik vrees echt dat het een knetter harde lak is aangezien scratchX2.0 totaal niet doet op een foam hand pad ]-0 bij mij ford en de honda dan weer wel resultaat) dan ga ik liever voor 1 enkele zwarte en een groene(voor de ssr1 of swirlX?) en rode(voor aanbrengen EX-P?) bij bestellen?

ok dan blijf ik nog rond de 400 euro zoals ik gehoopt had!

ow en ik heb voldoende microvezelf doeken, 3 van meguiars(van voor de carclean tijd :p ) 10 imho zeer goede doeken uit de auto 5 (4.49 voor 5 doekjes....kan je toch niet voor sukkelen? en ze zijn volgens mij uiterst geschikt om polijstresidue weg te nemen)
dan nog 2 doeken...ben wel de naam kwijt maar ze komen van carclean(waarvoor dank voor 1 ervan...was cadeautje :heart_eyes: ) het zijn die met de lange en korte haren elks aan een kant.
en dan nog een super dikke waarmee ik men wax afneem(ook naam kwijt....ik en namen is echt een ramp :roll )

**edit** deze doeken dus Cobra - Miracle Towel - 40x60cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
 
Beginnersstadium voorbij zou ik zeggen. Lijkt al aardig op een gevorderden collectie.
Gewoon aan de slag en niets overhaasten. En dan als show off natuurlijk ;)

Hans
 
voor de liefhebbers

http://s879.photobucket.com/albums/ab351/Acc_Focus/ford%20focus/

}:)w