• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede wax voor parelmoerlak

cavemania

Detailing trainee
26 mei 2011
154
47
Ik moet een goede (duurzame) wax hebben voor onderstaande auto, het is de kleur Pepperdust en is een metaalkleur met parelmoereffect. Ik behandeld de auto voor met Blackhole en EX-P. Na de EX-P wil ik een wax aanbrengen die het parelmoer effect benadrukt. Welke wax adviseren jullie en waarom?

IMAG0061.webp

Ik heb exact dezelfde auto en in december heb ik deze gedaan met Wolfgang DGPS en Collinite 915.
Sta nog steeds versteld van de glans, collinite 915 is bij mij een blijvertje.
In mei staat de corsa weer op het programma en dan wil ik hem in de Wolfgang FG 3.0 en supernaturel 2.0 zetten kijken hoe dat bevalt.

succes Lucas

Bedankt voor je reactie. Ik zat zelf ook al te denken aan de Collinite. Deze is qua duurzaamheid ook een topper. Glans is ook super. Werd ook door iemand gewezen op de Lava wax. Iemand anders nog een idee?

ICM parelmoerlak vind ik juist een sealant mooier, een parelmoerlak heeft van zichzelf al een warme gloed, en dan daarover een keiharde glans vind ik erg mooi.

Mijn CB1000R voorzie ik van DGPS. Dus dat vind ik ook de beste optie.

Wil je de moeilijkheidsgraad iets verhogen raad ik C-quartz aan. Ook al zo'n glasharde glans.

Supernatural Hybrid geeft een zeer mooi resultaat op parelmoerlakken! Op mijn RS vind ik het echt geweldig.

Wat ik uit de reacties haal is dat over het algemeen een sealant of wax met harde glans het goed doet op de parelmoerlakken.

Ik ga eens op zoek wat ze kosten en leg het aan de eigenaar voor. Bedankt voor de reacties tot dusver.

Op (parelmoer)lakken die licht getint zijn is een sealant of wax met harde glans een aanrader. Maar ik denk dat velen hier op een donkergetinte auto liever een wet-look zien dan een keiharde glans met veel parelmoer-vlokken (pearl flake). De wax kan daar soms voor een deel aan bijdragen, maar 80% of meer van je gewenste 'look' komt van de voorbereiding, niet van de wax.

Ik zou zeggen: Zoek het dus vooral bij de voorbereiding en niet bij de wax. Zo zou ik dus geen Black Hole gebruiken, omdat deze vullende eigenschappen heeft en de lak subtiel een tintje donkerder maakt, iets wat het parelmoer effect waarschijnlijk in een bepaalde mate zal onderdrukken. Een neutrale cleaner, zoals PB's Pro Polish of een Monello Mezzo / Finale zal dat niet / veel minder doen. Hieroverheen kan je dan een sealant zetten voor die harde glans.

De kleur auto die ik zie op de foto is volgens mij toch donker getint en zou naar mijn mening beter volstaan met een wet-look ipv. een keiharde glans. Maar goed, zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren. ;) Succes in ieder geval. :-)^

Voorbereiding gaat helemaal goed komen. Ik ga in ieder geval de auto kleien en polijsten ook al is ie nog bijna nieuw. Wilde er eigenlijk wel een glaze op doen maar ik heb alleen Blackhole en White Diamond staan. Kan als wax ook nog eens de Dodo Juice Purple Haze Pro proberen deze heb ik ook staan. Daar ben ik wel heel erg over te spreken op donker metallic auto's. Dat is echt een topwaxje :)

Ik heb er zelf een in deze kleur. Als je alleen een wax wilt, kan ik je de 915 aanraden. Als je een hybride wilt proberen kan ik je de supernatural hybrid aanraden, of eventueel AG HD wax, voor dat geld zou ik overigens de dodo kiezen. Bij de hybride zou ik de ex-p weg laten en twee van die lagen er op doen.

Wolfgang DGPS, smeert goed uit en uitwrijven is nog zo makkelijk. Gebruik hem altijd voor mijn VW Passat Black Pearl. Na het uitwrijven de auto wel 12u niet blootstellen aan vocht. Iets duurder in aankoop maar zijn geld meer dan waard.