• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gold Wax verwijderen en vervangen door Collinite Liquid Insulator Wax No. 845

superdave

Detailing addict
2 mei 2010
40
52
Allen,

Ik heb mijn auto gepolijst, PB White Diamond en... Gold Wax... en dit is volgens mij een foutje geweest.
Daar zit volgens mij een soort polish in die de White diamond afbreekt...

Ik wil als nieuwe wax laag na PB White Diamond of PB Blackhole, de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845.
Opbrengen met rode pad, maar hoe haal ik de huidige Goldwax er af? of gewoon wachten totdat het eraf gaat.

Thx

Als je hem al gekleid had, zou ik dat niet nog eens doen.

Als je het machinaal kunt doen zou ik gewoon datgene gebruiken waarvan je zeker weet dat, dat de Gold Wax geheel verwijdert: een paintcleaner (PB Professional Polish, Megs Cristal Paint Cleaner e.d.) en dan de White Diamond en Colinite aanbrengen. Gaat dan volgens mij ook sneller dan kleien.

Als je echt tijd wil besparen kun je natuurlijk ook doen wat Stimpy zei, maar dan kan er nog wat wax achterblijven, maar dat is ook weer niet meteen een ramp als je bij de volgende detialbeurt wel een paintcleaner gebruikt.

Wil hier even op inspelen, ben ondertussen aan het overschakelen van Meg's naar andere producten.

Ik ga nog effe voort met mijn Meg's NXT Tech Wax 2.0 en wil daarover een Collonite zetten op aanraden via via.

Ik wil gaan voor de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845
of de
Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g

Weet wel dat de ene eerste machinaal kan en de tweede met de hand moet aangebracht worden.

Maar wat zijn de andere verschillen en is naar wat ik vermoed de Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g zoveel beter.

Wagen is Champagne/beige kleurig.

superdave zei:
Ik wil als nieuwe wax laag na PB White Diamond of PB Blackhole

Ben ik dan de enige die zich hierover verbaasd ?

Natuurlijk kun je de auto kleien, wassen met een hogere concentratie shampoo of behandelen met een paintcleaner, dan is de waxlaag wel weer verdwenen, maar wat ik me afvraag..

Je wil óf PB White Diamond gebruiken, deze is voor lichtkleurige voertuigen óf Black Hole en deze is juist weer voor donkere voertuigen ;)