• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

goldclass liquid wax, te gebruiken als sealant??

bassochist

Detailing addict
17 jul 2008
463
62
heb ff een vraagje over de megs goldclass liquid wax, is deze te gebruiken als sealant net zoals de nxt tech wax??
 
Het is een carnaubawax geen sealant (synthetische wax) zoals de NXT.
 
dat vroeg ik me eigen dus, want er zijn dus mensen die deze mening niet delen omdat die weer zeggen dat de goldclass een syntetische wax is.
 
De Goldclaslijn is op natuurlijke basis en de NXT is de synthetische tegenhanger zover ik weet.
 
even een vraag die hierop inhaakt
heb zelf een licht grijze leon en heb de afgelopen keer de auto gedaan met

- ssr2.5
- m80 speedglaze
- gold class wax
zie link

nou was ik de volgende keer van plan om voor de wax nog white diamont te gebruiken er erna exp
is dit dan dubbelop met gold class wax of juist niet?
 
EX-P moet voor de Goldclass, alleen of je veel verschil ziet dat denk ik niet. Komt wel ten goede aan de duurzaamheid.
 
Dibbuz zei:
EX-P moet voor de Goldclass, alleen of je veel verschil ziet dat denk ik niet. Komt wel ten goede aan de duurzaamheid.

dus EX-P, gold class en dan white diamond?
ging me ook meer om de duurzaamheid
en met white diamond voor de glans
 
White dimaond moet voor de waxen, die zorgt voor meer spiegeling. Zou je het erna opbrengen dan spoelt het bij de 1e de beste regenbui er weer af, en dat is vrij snel vandaag de dag :(
 
Bas, je kunt de Gold Class (liquid) wel gebruiken om overheen te toppen - als dat is wat je bedoelt - maar met EX-P werkt het toppen weer net wat mooier (vind ik).


Paultjuh, inderdaad wat Dibbuz zegt, dus:

1. White Diamond
2. EX-P
3. Wax

Heb zelf de GC niet over EX-P gebruikt, maar ben wel bekend met beiden, en ik denk dat het wel mooi zal staan. Een vaste wax zal misschien meer toevoegen, maar het lijkt me de moeite waard om eens te proberen, de GC is zeker niet verkeerd!
 
GC is een carnaubawax en daarom toch eerder weg?
als ik dit na elke wasbeurt na blijf behandelen met UQD dan blijft de exp ook beter??
wil de glans zo lang mogelijk behouden
 
UQD haalt sowieso iedere keer de glans weer op, deze geeft ook glans ;)
Nadeel van QUD en soortgelijke sprays is dat je eigenlijk nooit echt weet of er nog een waxlaag aanwezig is omdat de UQD een sterk waterafstotend effect heeft. Maar ja, het blijft geweldig spul! :ja
 
ja dat wist ik, maar ik zet hem elke 2 á 3 maand in de wax, dus dat moet wel voldoende zijn
zo niet....... vaker doe ik het niet

maar UQD geeft toch weer een laagje bescherming ook van de wax?
 
UQD zal vast wel wat bescherming bieden maar nooit zoveel als een wax of sealant..

denk dat je het echt tussendoor moet gebruiken om de boel weer op te frissen maar niet prat gaan op de bescherming die het biedt..

als je in de 2 of 3 maanden een sealant of goeie wax aanbrengt dan heb je ook wel voldoende bescherming, ligt beetje aan de soort die je aanbrengt ( persoonlijk vond ik de GC wax niet enorm lang blijven zitten)

ik heb 1 1/2 maand terug ook de EX-p sealant aangebracht en getopt met de natty en ben nog steeds erg tevreden ermee
 
UQD (Dus Ultimate Quik Detailer) verandert voornamelijk de oppervlaktespanning waardoor de boel waterafstotend wordt. Heel veel bescherming geeft UQD dus niet.
 
nou viel mij juist op dat de waterafstotendheid snel minder werd met alleen de GC wax
dus zocht iets om het weer te boosten
maar wil ook een goede bescherming
vandaar dat ik vanaf nu eerst een sealent wou doen, daaroverheen een wax en dat bij te houden met UQD
of zeg ik nu iets doms?
 
nee hoor dat doet iedereen hier, eerst sealen en dan waxen, ik seal 'm eerst met nxt en dan gaat er een wax naar keuze in het laatste geval natty's red.
 
De 2.0 zou zelfs een 2-in-1 zijn volgens de productinformatie. Ongetwijfeld een mooi product, maar ik heb persoonlijk liever een 'pure' sealant als EX-P.


Meguiar's ESP (Engineered Synthetic Polymers) technologie creëert een sterkere polymeerhechting aan uw lak zodat het een extreme bescherming biedt. Dit is de langdurigste waxbescherming die tot op heden is gemaakt en na behandeling ziet u de diepste wet-look glans die u ooit hebt gezien. Daarnaast zal de lak er voller en donkerder uitzien. Meguiar's heeft deze polish en wax in één zo ontwikkeld, dat fijne krasjes dramatisch verminderen, wat een nog mooiere afwerking creëert.

De nieuwe 2.0 versie heeft bovendien Hydrophobic polymeren voor een extreme waterafstotendheid. Tevens is de NXT 2.0 gladder en duurzamer dan ooit! Geeft tot twee keer zo lang bescherming.