• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf 6 need advice

devyd

Detailing trainee
27 dec 2011
8
47
Hey iedereen ,

In het verleden hier wel een wat topics gevolgd , maar eigenlijk recent terug het detailen wat opgenomen .

Heb recent voor mijn zoon een Golf 6 gekocht in het zwart . Links en rechts wel wat steenslag dat wat liefde nodig heeft , en verder nooit een poliermachine gezien maar wel vaak de carwash .
Heb me een dap machine pakket gekocht met het menzerna setje bij , omdat dit toch wel gekend is als goed materiaal .
Nu bots ik op het probleem dat ik na een stap of 5 wel de was krassen weg krijg , maar de net iets diepere krassen blijven zichtbaar , ze worden wel afgebot , maar zelfs na nog 2 extra stappen niet veel beterschap .
Ik weet zeker dat ze weg te krijgen moeten zijn . Ligt het aan de dap machine ? Slag van 8 mss niet voldoende ? Lijkt me straf . Mss is de gele pad niiet voldoende en heb ik mss een wollen of een microfiber pad nodig ? Ondertussen al eens een bus MG heavy duty compound gekocht , maar dit is zelfs nog slechter . Zou eens graag een testspot willen doen met een grotere DA machine of een roterende om te kijken welke heb ik nodig . Toevallig iemand regio Antwerpen met verschillende machine´s ?

Welkom!

Ik zie dat in die set Menzerna 2400 zit en zelfs de 400.
De 400 is beste wel een sterke compound waar goede correcties mee te behalen zijn. Zelf gebruik ik voornamelijk de Menzerna pasta maar dan met de Gyeon pads en in het verleden de Menzerna pad's.
Die zijn in mijn beleving wel wat beter in de vorm van een sneller resultaat. Maar met de gele Monello pad en Menzerna 400 moet je zeker na 2 hits resultaat kunnen behalen.

Misschien toch ook eens je techniek onder de loop nemen, laat de machine z'n werk doen en ga echt niet te snel.
En reinig ook tijdig je pads.

Hey hallo,

Begrijp ik goed dat je 5 hits hebt gedaan met een grove combi van pad + polijstmiddel?
(Hardere foampad + grof polijstmiddel -> Machinesnelheid op z'n hoogst -> Polijstmiddel goed doorgewerkt)

Zo ja, dan kan je, zeker met het vooroordeel van een harde lak, flink moeten buffelen. Echter zou je, gezien de combi wel effect had, meer resultaat moeten zien na twee extra hits.

EDIT: Gebruik je op de DAP een kleine plate om gerichter op de kras te kunnen werken?

Groffe pad en grof polijstmiddel
Inwerken standje 1 of 2 , en door polieren standje 4 a5 .
Voorlopig enkel maar 2 testspots gedaan op de achterstijlen .
1 zijde met de kleine plaat en 1 zijde met de grote plaat . Had de indruk dat de kleine iets sneller resultaat had .

Techniek zit wel ok denk ik . Niet te snel en rustig alles overlappend polieren .
Op de diepere krassen iets langer en iets mee druk .

Ik heb legio pads geprobeerd op mijn bmw met keiharde lak maar ik vond de schol zwart witte spiderpad icm S3 het meest effectief en fijn werken. Ook lekker makkelijk schoon te maken die pads…