• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gouden tip gezocht

jeol

Detailing rookie
4 sep 2013
15
0
Hallo,

Ik ben al aardig aan het polijsten en het gaat me redelijk goed af. Ik gebruik nu schuurpapier, poorboy polijstmiddel (3,2,1 en finish) en een spraywax als laatste. Ik vraag me alleen af hoe ik de diepere krasjes er uit krijg. Ik ben bang dat het op verder schuren aan komt, maar misschien heeft iemand een gouden tip? Een lakstift heb ik nog niet geprobeerd maar lijkt me ook niet nodig. Hieronder een paar plaatjes...

conv_894.jpg

conv_895.jpg

conv_897.jpg

conv_896.jpg
 

Bijlagen

  • conv_896.jpg
    conv_896.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 121
Zeer gevaarlijke plaats om als een gek te polijsten... Juist op de rand.... Mss iemand met een lakdiktemeter? Het zal wel gaan, maar Safe before Sorry :)
 
Idd een erg gevaarlijke plek voor polijsten en zeker voor schuren. De lak kan op randjes erg dun zijn. Een lakdiktemeter zal verwacht ik weinig info geven. Volgens mij gaat het om een bumper en die zijn van kunststof.
Voor 100% herstel wordt het spuiten en voor een mooier resultaat mogelijk opvullen met kleur en daarna voorzichtig polijsten.
 
Gevaarlijke plek ja? Haha ik heb het er gewoon op gegokt, gelukkig allemaal goed gegaan dan...Nog meer 'gevaarlijke' plekken dan? Dat vind ik dan ook wel belangrijk om te weten...Logischerwijs lijken mij de vlakke delen veiliger en de randjes en verticale delen dunner qua lak?
 
Eig alle scherpe randjes ( bv de plooi in een nieuwe BMW-deur en etc). Omdat lak daar meestal wat wegvloeit tijdens het spuiten is het daar soms wat dunnen. Altijd uitkijken :).

Met het dapje zal voor de rest niet echt een gevaar zijn... Sowieso met platiek uitkijken...
 
De kunst van polijsten is dat je moet weten waneer je moet stoppen..........................
Hier heb je wel ongeveer het max berijkt, veel kan je hiet niet meer aan doen.
Het is nu aan jou of je ermee kunt leven...................zoniet, dan wordt het overspuiten.