• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag jullie mening over welke layout jullie voorkeur heeft

Welke heeft jullie voorkeur voor het kiezen van een formaat?

  • Layout 1

    Stemmen: 18 30,0%
  • Layout 2

    Stemmen: 42 70,0%
  • Anders, zie mijn reactie in het topic

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    60
Optie 2, met zoals al een aantal maal gemeld +/- knopjes.
Voordeel van optie 1 is dat je de voorraad kan zien. Gebruik ik regelmatig als mijn voorraad begind te slinken en voorraad bij cc is laag, alvast bestellen dan
 
Optie 2, want bij sommige producten is het wenselijk om naast de kleine verpakking ook de grote te nemen (bijvoorbeeld sprayer+gallon). Met de aangegeven verbeterpunten zie ik in optie 2 dus meerwaarde en gemak. De prijs/eenheid zou inderdaad helemaal top zijn!
 
  • Leuk
Reactions: tamer en Quantoxx
Klinkt heel stom, maar supermarkten geven ook de prijs per eenheid op. Bijvoorbeeld per liter. Dit kan helpen in de keuze, maar is ook een effectieve tool in upselling als klanten zien hoeveel het per liter scheelt...
Persoonlijk reken ik nu vaak terug..
Dit overzicht leent zich daar erg voor!
Ik snap het idee maar men gaat dan echt op de verkeerde getallen. De prijs per ml is niet alles bepalend namelijk. Sommige producten zijn te verdunnen, welke prijs houd je dan aan, het concentraat of het eindproduct? En wat als een product duurder is per ml maar wel veel geconcentreerder waardoor je uiteindelijk goedkoper uit bent? Dat maakt het erg lastig om de prijs per ml erbij te zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Optie 2, met zoals al een aantal maal gemeld +/- knopjes.
Voordeel van optie 1 is dat je de voorraad kan zien. Gebruik ik regelmatig als mijn voorraad begind te slinken en voorraad bij cc is laag, alvast bestellen dan
Kunnen we natuurlijk standaard alles op: minder dan 3 beschikbaar zetten dan wordt iedereen getriggered om snel te bestellen :)
 
  • Grappig
Reactions: RedCat
Ik snap het idee maar men gaat dan echt op de verkeerde getallen. De prijs per ml is niet alles bepalend namelijk. Sommige producten zijn te verdunnen, welke prijs houd je dan aan, het concentraat of het eindproduct? En wat als een product duurder is per ml maar wel veel geconcentreerder waardoor je uiteindelijk goedkoper uit bent? Dat maakt het erg lastig om de prijs per ml erbij te zetten.
Het is in dit overzicht ook niet zozeer om producten onderling te vergelijken, want dat geeft een scheef beeld!
Maar als je kijkt naar één product, dan zit er vaak een aardig voordeel in een grotere verpakking...
Zo schrok ik gisteren van dat verschil bij de P&S brake buster...
En deze pagina laat juist een vergelijk per verpakking van t zelfde product zien...

Uiteraard kan t ook een bewuste keuze zijn om mensen voor een kleinere verpakking te laten kiezen als ze niet meer nodig hebben zonder ze t gevoel te geven bekocht te zijn...

In de supermarkt weet je ook dat Venz een andere prijs per kilo heeft dan huismerk, maar de prijs per liter bij de verschillende Coca Cola verpakkingen helpt mij vaak wel in de keuze welke te nemen!
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Ik snap wat je bedoelt maar dat is lastig om te realiseren vrees ik. Wel goed bedacht!
 
je zou wellicht een optie kunnen tonen bij het selecteren van een kleine verpakking, zo iets als "of besteld voor x Eur meer een groot verpakking" pas toe/ nee bedankt.
 
Dat soort opties zijn erg mooi maar zit niet standaard in Magento wat inhoudt dat het maatwerk wordt en dat is prijzig. Bovendien zit je dan met updates e.d.
Als er een module is van een goede modulebouwer dan kan dat zeker een optie zijn.

Niet elke grootverpakking is trouwens handiger. Dat zijn vaak concentraten of zonder sprayers.
 
duidelijk, ik wis niet dat er gebruik werd gemaakt van Magento, dan snap ik dat je beperkt bent om wille van kosten voor wat betreft de mogelijkheden.
 
Gestemd voor optie 2, met daarbij de opmerking die eerder al enkele malen is aangegeven: de plusjes en de minnetjes voor de aantallen.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien is het een idee om de verwachte leverdatum weer te geven als een product op is. Mocht het er al staan, dan staat het voor mij in ieder geval niet duidelijk zichtbaar.

De actuele voorraad opgeven heeft voor mij geen toegevoegde waarde, tenzij de opgegeven voorraad de netto voorraad is, dus na aftrek van alle lopende, amar nog niet geheel verwerkte bestellingen. Een bekend Zweeds woonwarenhuis geeft wel de voorraad op en enigszins snap ik het wel, maar aan de andere kant: als je nu thuis op internet kijkt welke vestiging nog bepaald product op voorraad heeft, weet je niet hoeveel mensen er in die bewuste vestiging op dat moment datzelfde product al op hun trolley gelegd hebben, maar nog niet hebben afgerekend. Je ziet ook het afnamepatroon niet: hoeveel wordt er per tijdseenheid van een bepaald product verkocht: de voorraad van product X kan 3 zijn, maar als er gemiddeld slechts 2 per jaar worden verkocht, is er ook geen reden tot haast

Een vermelding in de trant van 'nog maar 3 beschikbaar' vind ik CC onwaardig. Doet mij teveel denken aan hotelboekingssites, in negatieve zin wel te verstaan: totaal ongeloofwaardig.
 
Dat proberen we ook vaak in te vullen al werkt het niet bij dit soort producten alleen bij "losse" producten. Voor producten die van ver komen en zeker in deze tijd is het zeer lastig te voorspellen, er kan zomaar 2-3 weken vertraging optreden wat we al vaak gezien hebben.