• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grande Punto en Panda wielen wissel

tonyvandenbroek

Detailing addict
15 mrt 2010
100
62
52
Someren eind
Met de lente kriebels in de buik, lekker temperatuurtje, beetje zon erbij is vandaag besloten om mijn middag eens te spenderen aan het verwisselen van de winterwielen. Ze hebben me weer een goede dienst bewezen en mogen weer naar de opslag tot november.
Vol goede moet, en zin ben ik aan de slag gegaan.

Krik naar buiten, wielen naar buiten, en aan de slag......

laatste shot van de GP in wintermodus.
IMG_6953.webp

Na het inspecteren van de wielen kwam ik er achter dat ze nog niet schoon waren. Met andere woorden, ze waren vorige jaar zo weg gezet, en zo staan ze er nog bij. Dit kan natuurlijk niet, dus gaan we ook hiermee eerst aan de slag.

Het rijtje 17" harry house
IMG_6949.webp

en de smerigheid van vorig jaar.
IMG_6951.webp

Auto op de krik en aan de slag. Velgen zijn weer clean dus ze kunner er onder. Mmmmm de wielkasten zien er ook niet uit na zo'n lange pekel periode. Tja, ook die maar eens flink onderhanden nemen. Nu heb ik de ruimte en kan ik er goed bij. Dus flink schrobben en poetsen om ook deze een goed resultaat te geven.

Een goed gepoetste wielkast, zo zijn ze nu alle 4
IMG_6961.webp

Het kost even wat arbeid en inspanning, maar de GP staat er weer zomers bij. Nu nog een gaatje vinden om de hele GP eens flink onderhanden te nemen, want ook deze mag wel weer eens een detailing beurtje hebben.

IMG_6979.webp

IMG_6980.webp

IMG_6981.webp

En omdat we nu toch vieze handjes hebben en de Panda thuis staat, doen we hier hetzelfde liedje. Winterwielen naar de opslag, zomer slofjes weer aan.

ook hier nog een laatste wintershot
IMG_6962.webp

mmmm nog viezere wielkasten, ook maar eens flink mee aan de slag.
IMG_6969.webp

IMG_6965.webp

De wieldopjes ook maar eens van binnen en buiten goed schoongemaakt, en de Panda kan weer een zomerseizoen vooruit.
IMG_6967.webp

Nog een laatste blik op de 8 winterwielen. Ook maar schoongemaakt, en klaar voor opslag naar het tuinhuis.
IMG_6972.webp

en daar staan ze dan...te wachten tot de volgende winterperiode
IMG_6977.webp

Foto 3 lijkt eindresultaat van schuurspons :weetniet nog iets aan gedaan ??

Winterbanden misschien op een standaard, voorkomt oneffenheid in de ronding. :ja

Komend weekend wordt voor velen "velgenweekend" Kan wel een apart topicje voor :-"

Hans

Ik heb de velgen alleen maar schoon gemaakt met water. Ik moet vannacht ook nog werken, dus nie te veel energie in gestoken deze keer. Misschien heb je een goede tip om deze "schuurspons" krasjes te verwijderen. Ook wat ik het beste kan gebruiken om de velgen weer in top conditie te krijgen.

Maar ze staan er nu beter voor als voorheen...

Standaard voor de winterbanden heb ik, alleen heb ik daar nu mijn tweede zomersetje omheen hangen. Moet nog een twee standaards bij kopen, want met twintig wielen en banden in huis wordt het wel rommelig allemaal.

Mooi resultaat hoor!

Doe jezelf een plezier: zet de winter-velgen even in een (goedkope) wax!
Blijven ze netjes namelijk.

tonyvandenbroek zei:
... Misschien heb je een goede tip om deze "schuurspons" krasjes te verwijderen. ...

Zelf heb ik met dat soort werk nog geen ervaring. Het lijkt mij dat de buitenste rand gepolijst aluminium is.
Als het zo snel krast, moet het zacht zijn. Deze wordt vaker genoemd als een van de betere.

Hans

ziet er een stuk beter uit :ja

waar zie je die 20 stuks niels..?? :lol

(hier liggen nog 3 sets met banden, de wintervelgen/banden liggen er nog onder...)