• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grit Guard The Universal Pad Washer vullen

Aficior

Detailing guru
Tester of Bling
10 jun 2009
3.675
193
60
Haarlemmermeer
Beste forumleden,

Ik heb de Grit Guard The Universal Pad Washer.

Daarnaast heb ik:
- Cobra Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner
- Lake Country Snappy Clean Pad Cleaning Powder
- Cobra Micro-Restore Concentrate

Hebben jullie enig idee hoeveel van de respectievelijke producten ik moet gebruiken voor mijn Pad Washer?

Dus:
hoeveel Cobra Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner poeder voor een gevulde Pad Washer?
of
hoeveel Lake Country Snappy Clean Pad Cleaning Powder voor een gevulde Pad Washer?
of
hoeveel Cobra Micro-Restore Concentrate voor een gevulde Pad Washer?

Ik kan dus kiezen voor twee soorten poeders of een vloeistof.

Gaarne jullie advies.
Aficior
 
Aficior zei:
hoeveel Cobra Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner poeder voor een gevulde Pad Washer?

Ik kiep er ongeveer een 1/3 van het zakje in, ik heb de indruk dat het zo nauw niet komt. Giet er wat in, gewoon niet overdrijven.
 
Een half zakje snappy clean op een volledige padwasher is voldoende. Ik zelf spray de pads altijd even in met apc en dan de padwasher in, ooit met snappy clean, ooit met gewoon proper water.
 
Ik gebruik gewoon schoon water, en doe iets van 3-4 spraytjes APC 1:4 op de pad alvorens te wassen.

Quick Clenz laat ik de pads altijd na gebruik een paar uren in weken, dan uitspoelen, dan is het meeste polijstmiddel er wel uit.
 
+1 :ja Grappig, want ik doe ook echt exact dezelfde werkwijze als Eelco!

APC+ of de normale APC op de pad werkt prima, hierna door de padwasher met alleen water heen, droogdraaien en net zo schoon als met Snappy Clean of de Quick Clenz in de padwasher.
 
Hartstikke bedankt voor jullie tips. Ook APC heb ik in huis, dus klaar voor het werk nu.
Ik ga meteen ook oefenen met het maken van foto's. Hoop dat ik vooral beschadigingen zoals swirls op de foto weet vast te leggen. Ook dat wordt premiere, dus zal mijn best doen, want anders heeft het natuurlijk geen nut om het op dit forum te vermelden.
Nogmaals dank voor jullie tips en meedenken.
Aficior
 
Niet teveel schoonmaakmiddel erin gooien of op de pad sprayen; nergens voor nodig en gaat alleen maar schuimen.
Schoonmaakmiddel op je pad moet eerst even intrekken, dus opsprayen en direct je padwasher is minder effectief.

Tip van Tinus: gebruik warm water in je padwasher... :ja