• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groentje 1e keer polijsten

De "oude" groene pad is tegenwoordig wit en andersom. Dus tegenwoordig is het groen, wit, zwart (van grof naar fijn) & vroeger was het wit, groen, zwart.

Misschien kunnen andere dit beamen?
Correctie, ik bedoel dan ook echt de zwarte alleen, alles daarboven heeft cutting factor en zou ik dus niet gebruiken voor de laatste stap.

Zwart/rood zijn Finishing Pads zonder cutting, dacht ik.

Wat betreft de machine; Als de rotatie word tegengehouden, dan is de excentrische beweging nog steeds gaande. Houd een pad maar eens vast en zet dan de machine op stand 6. De pad kun je dan stoppen qua rotatie, maar de excentrische beweging loopt nog.

Greetz

@Quantoxx

Bedankt, helemaal duidelijk! Dat verklaart waarom je op het filmpje de streep stil ziet staan, maar toch een bepaalde beweging ziet (de excentrische beweging dus). Wel iets om rekening mee te houden, ik denk dat menig mens daar niet altijd bij stil staat. Heb je hier normaal gesproken snel last van? Of moet je de DAP dan echt flink belasten, voordat het optreed?

@ Algemeen

Zwart & rood zijn zonder cutting inderdaad. Wit heeft een hele lichte cutting factor. Als je kijkt naar de DAP pakketten aangeboden op de webshop, wordt wit wel gelinkt aan de Finale.

Gerben

Even een aanvulling: het oude groen en het nieuwe groen zijn ook verschillend, de één zou lichtgroen, de ander donkerder groen zijn.

Daarnaast leveren de combinatie van middel en pad de uiteindelijke cutting op. Bij een harde lak zal je met een finishing pad (zwart/rood) dus nagenoeg geen effect hebben, terwijl dat bij een zachte lak wel het geval kan zijn. Het niet draaien van de pad vind ik nogal bijzonder: als je de DAP zover af wil remmen dat ie niet meer draait, moet je toch behoorlijk druk uitoefenen, en hoor je het toerental van de DAP flink teruglopen.

Heb je hier normaal gesproken snel last van? Of moet je de DAP dan echt flink belasten, voordat het optreed?
Wanneer je de DAP vlak aan een paneel houd, moet je behoorlijk met je gewicht erop gaan hangen (Wat ik nooit doe, ik laat de machine en zijn eigen gewicht het werk doen) wil je hem gaan stoppen met roteren. Wanneer je een paneel met binnenwaartse ronding doet, dus dat de machine/pad op zijn rand omhoog moet krullen, dan zal de DAP al snel minder rotatie hebben en ga je het streepje op je backingplate duidelijk zien doordat de rotatie vele malen minder word. Dit streepje zie je dan zo goed als stilstaan en oogt nog steeds ''blurry/wazig'' omdat de excentrische beweging hem nog steeds heen-en-weer laat bewegen.

Wanneer je een paneel of gedeelte doet waarbij je merkt dat je pad zijn rotatie verliest, til de machine dan iets op om de weerstand te verminderen. Uiteraard mis je dan wat druk c.q. correctie, dus dan zou het verstandiger zijn om de kleine backingplate op de DAP te zetten i.c.m. een kleinere pad.

In mijn eigen ervaring/geval gebruik ik tot op heden altijd de grofste combi op stand 6. (Gele Foam Pad + Veloce/S3) In deze stand moet je aardig wat druk uitoefenen om op een vlak paneel de rotatie te stoppen. Til je machine iets op OF zorg voor een vlak contact zodat de weerstand afneemt.

Greetz

• Leuk
Reacties: Gerben Visser
@Quantoxx @Gerben Visser
Ik ben bij @tembaco geweest en deze kan ook bevestiggen dat de dap900 helemaal zonder druk uit te oefenen ook stil komt te staan op mijn fiesta... puur vanwege de vorm van het plaatwerk.. hier til ik hem nu dus ook iest op om hem rond te laten blijven draaien... hij adviseerde ook de kleine backingplate echter heb er nog geen pads voor... toen mijn zijn rupes75 aan de slag gegaan en dit ging al stukken beter.. maar om nu een machine van 400 euro ofzo erbij te kopen voor wat rondingen hahaha.. voorlopig niet.

Ik heb nu mezzo op wit gebruikt en finale op zwart en prima resultaat.

@Remke

De kleine pads zijn echter goedkoper natuurlijk. Daarbij is het voordeel dat je niet de hele set pads hoeft te kopen omdat je nu weet dat je met een witte en zwarte pad de gewenste resultaten bereikt.