Hallo beste mensen,
Omdat het mijn eerste post is op dit forum zal ik mij even voorstellen.
Naam: Arnold
Woonplaats: Barneveld
Leeftijd: 20
Opleiding: HBO elektrotechniek
Auto: Vw Golf IV uit 2000 met de kleur LC7V ( Ik verwacht een vrij harde lak)
Het lijkt me leuk om mijn auto een detail beurt te geven. Graag zou ik jullie advies en opbouwende kritiek hierover willen ontvangen.
De detailbeurt zal ergens eind lente/begin zomer plaatsvinden.
Wat heb ik al:
- Shampoo: Poorboys Super slick (Gebruik ik elke keer met wassen)
- Washandschoen Wol
- Complete klei set van Monello ( Al eens gedaan)
- 2 emmers (voor het wassen)
- 2x Peluche Verde
Het boodschappen lijstje bestaat uit:
- Dap 900 V3 Power pack ( icl. pads en Monello Veloce, Mezzo & Finale)
- PB wafel droogdoek
- Monello Non Ferro
- PB blackhole
- PB Trim restorer ( voor sierlijsten en banden?)
- Collinite 845 wax
- Aantal 5,5 en 3,5 zwarte pads voor BH & 845
Iemand nog tips wat anders of beter kan?
Stappenplan:
1. Foam icm Nilfsk (Voor grof vuil)
2. Wassen met Poorboys Super slick ( 2 emmers)
3. (drogen?)
4. Lak insprayen met Monello Non ferro. Dit een tijdje zn werk laten doen. Vervolgens afspuiten met water.
5. Opnieuw wassen met Poorboys Super slick.
6. Opnieuw drogen.
6. Kleien met Monello klei set icm spray.
7. Auto afplakken
8. Testpot maken
9. Auto polijsten en afbouwen naar zwarte pad icm. Finale. Afnemen met Peluche Verde
10. Zwarte pad icm PB BH. Afnemen met Peluche Verde
11. 2x Zwarte pad icm 845.Afnemen met Peluche Verde
12. Trim restorer
Mis ik iets in dit rijtje?
Dan zijn er nog een paar vragen van mijn kant:
1) Kan de Blackhole direct erop na het polijsten?
2) Kan de Blackhole direct na gebruik worden afgenomen met een peluche verde?
3) Kan de 845 direct na de blackhole aangebracht worden?
4) De 845 moet een half uurtje 'curen' Dus na aanbrengen met de DAP een half uurtje laten staan en daarna afnemen met een doek? Kan de 2e laag er dan gelijk achteraan?
5) Hoe hard moet je op de polijst machine drukken. Of met je net zoals bij een schuurmachine , de polijstmachine het werk laten doen zonder veel extra druk uit te oefenen op de machine?
Misschien is er wel een forumlid die mij kan helpen met bijv. een testpot maken en het verdere verloop. Een klein stukje testdraaien op de auto.
Ik verzorg het materiaal en iets voor bij de koffie
Met vriendelijke groet,
Arnold.
Een foto van de auto:
Omdat het mijn eerste post is op dit forum zal ik mij even voorstellen.
Naam: Arnold
Woonplaats: Barneveld
Leeftijd: 20
Opleiding: HBO elektrotechniek
Auto: Vw Golf IV uit 2000 met de kleur LC7V ( Ik verwacht een vrij harde lak)
Het lijkt me leuk om mijn auto een detail beurt te geven. Graag zou ik jullie advies en opbouwende kritiek hierover willen ontvangen.
De detailbeurt zal ergens eind lente/begin zomer plaatsvinden.
Wat heb ik al:
- Shampoo: Poorboys Super slick (Gebruik ik elke keer met wassen)
- Washandschoen Wol
- Complete klei set van Monello ( Al eens gedaan)
- 2 emmers (voor het wassen)
- 2x Peluche Verde
Het boodschappen lijstje bestaat uit:
- Dap 900 V3 Power pack ( icl. pads en Monello Veloce, Mezzo & Finale)
- PB wafel droogdoek
- Monello Non Ferro
- PB blackhole
- PB Trim restorer ( voor sierlijsten en banden?)
- Collinite 845 wax
- Aantal 5,5 en 3,5 zwarte pads voor BH & 845
Iemand nog tips wat anders of beter kan?
Stappenplan:
1. Foam icm Nilfsk (Voor grof vuil)
2. Wassen met Poorboys Super slick ( 2 emmers)
3. (drogen?)
4. Lak insprayen met Monello Non ferro. Dit een tijdje zn werk laten doen. Vervolgens afspuiten met water.
5. Opnieuw wassen met Poorboys Super slick.
6. Opnieuw drogen.
6. Kleien met Monello klei set icm spray.
7. Auto afplakken
8. Testpot maken
9. Auto polijsten en afbouwen naar zwarte pad icm. Finale. Afnemen met Peluche Verde
10. Zwarte pad icm PB BH. Afnemen met Peluche Verde
11. 2x Zwarte pad icm 845.Afnemen met Peluche Verde
12. Trim restorer
Mis ik iets in dit rijtje?
Dan zijn er nog een paar vragen van mijn kant:
1) Kan de Blackhole direct erop na het polijsten?
2) Kan de Blackhole direct na gebruik worden afgenomen met een peluche verde?
3) Kan de 845 direct na de blackhole aangebracht worden?
4) De 845 moet een half uurtje 'curen' Dus na aanbrengen met de DAP een half uurtje laten staan en daarna afnemen met een doek? Kan de 2e laag er dan gelijk achteraan?
5) Hoe hard moet je op de polijst machine drukken. Of met je net zoals bij een schuurmachine , de polijstmachine het werk laten doen zonder veel extra druk uit te oefenen op de machine?
Misschien is er wel een forumlid die mij kan helpen met bijv. een testpot maken en het verdere verloop. Een klein stukje testdraaien op de auto.
Ik verzorg het materiaal en iets voor bij de koffie
Met vriendelijke groet,
Arnold.
Een foto van de auto: