• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grote kras opgevuld met een lak stift

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
39
Beste forum leden,

Mijn collega had een fikse kras op zijn auto en heeft dat opgevuld met een lak stift.
Nu zie je heel duidelijk de onefheden.

Nu is mijn vraag als ik dat met scholl s3 behandel en daarna met de s30, zou dat werken ?

Graag jullie mening of advies

Tja, het zal wel iets doen, maar waarschijnlijk ligt het er VEEL te dik op om zomaar even weg te polijsten

Polijsten zal de ruwheid van de aangebrachte lakstiftverf wat verminderen, en misschien de uiterste randjes van de aangebrachte verf misschien wat weghalen, dus het zal wel iets verbetering geven.

Een bolletje wat van je aangebrachte bijtip verf zul je niet vlak maken met polijsten aangezien wat je er af haalt op de bijtip verf haal je er ook af naast de bijtip verf en zal dus altijd een bolletje blijven. Ik zou een velletje 3000 bestellen kost maar € 0,99 en een Nanolex blokje.
Kun je prima mee wetsanden....

• Leuk
Reacties: Aficior
Eerst glad maken door te wetsanden en dan polijsten.
Alleen polijsten gaat niet lukken.
Zie uitleg istnogferarie

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp.
Waterschuurpapier 3000 en een nanoblokje bestellen.
Goed de lak nat houden met het schuren.
Moet er in horizontale richting met de kras geschuurd worden ?

Ik zelf leg het schuurpapiertje ook even een half uurtje voor beginnen in een emmer water. Kan ie lekker weken. Voor de rest wat jij zegt klinkt goed. Niet te hard duwen laat het schuurpapier het werk doen

Moet er in horizontale richting met de kras geschuurd worden ?

Er is nog niet op gereageerd, maar dit is wel een puntje om bij stil te staan, dacht ik?

Ga je in de lengte van de kras mee schuren... of haaks er overheen?

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou haakse bewegingen maken om de V-vorm van de kras goed af te vlakken. Hoe ik het uiteindelijk zou doen, ik zou bijna niet drukken en liever 20x moeten bewegen als 1x te diep? Ook het oppervlak van een schuurpad is ideaal, want dan heb je een vlak schuurbeeld.

Greetz

Ik zou zelf heel rustig schuren en haaks en langs afwisselen. Beoordelen hoe het gaat.
Elke plek is altijd anders dus rustig aan en ga niet als een achterlijke te werk maar rustig en beheersd

Rustig en niet te veel druk zetten is het toverwoord.
Ga je teveel kracht zetten dan ga je te diep.
Beter vaker schuren dan in één keer te veel weghalen.