Heyhey,
Vandaag tijdens de hittegolf maar besloten de auto van mijn ouders eens goed onder handen te nemen (aangezien het binnen aangenamer was dan buiten). De auto in kwestie is een Mercedes R350 4Matic, en is nogal een flinke lap auto met zo'n 5 meter lengte. De auto staat grotendeels binnen en wordt redelijk onderhouden.
Gezien de beperkte tijd die ik had vandaag heb ik besloten het te houden bij een goede schoonmaak. Ik heb wel voor mezelf genoteerd waar de meeste spots zitten die op een later tijdstip een keer bijgewerkt kunnen worden bij de echte poetsbeurt. Ik trek dan wel een volledig weekend voor de auto uit :-" .
Eerst dan maar even het stappenplan:
- Velgen afgespoten met HD
- Velgen schoongemaakt met goedkope foam wheel cleaner
- Velgen verder afgemaakt met Iron-X en paar spots Tar-X
- Na het drogen afgemaakt met Natty's Wheel Paste en Meguiar's Tire Gel
- Auto afgespoten met HD
- Resterende roadkill verwijdert met Bug Squash
- Waar nodig spots Iron-X en Tar-X gebruikt, was niet echt veel nodig
- Auto schoon gemaakt met twee emmer methode met DJ BTBM en Meguiar's Mitt
- Auto per vlak afgespoten en afgedroogd met Senza Acqua (vanwege de warmte)
- Auto binnen gezet en gekleid met Mothers en PB Spray & Whipe
- PB EX-P toegepast en half uurtje laten intrekken (was toch nog wel erg warm binnen)
- Natty Paste Wax Red twee lagen eroverheen gedaan
- Ruiten schoongemaakt met Motip glass cleaner en Turtle Rain Kleer
- Alle kunststof delen schoongemaakt met BMW Kunststof spray (had ik nog over en werkt erg goed)
- Binnenkant gestofzuigd en matten schoongemaakt met zelf gemaakt sopje
- Leren stukken van de stoelen bewerkt met BMW lederschutz (maakt leer niet te schijnend en ruikt goed)
- Lakpanelen bewerkt met Natty's Paste Wax Red voor mooi schijnend geheel (en lekker geurtje)
- Overige panelen bewerkt met BMW interieur reiniger
Hieronder de foto's
Auto van tevoren
Paar nogal hardnekkige vuilstrepen op de zijkant (moesten met klei verwijderd worden)
Binnenkant van de velgkappen ook nogal vuil, afgespoten en gereinigd
Velgen voor behandeling
Binnenkant voor reinigen
Nog foto van binnenkant die je vaak raakt bij uitstappen
Mijn kit voor gebruik!
De auto na alleen het wassen met BTBM, geeft toch direct mooie glans
De klei na de helft van de motorkap gedaan te hebben
Velgen en banden aan het einde van de rit
Het was ondertussen al schemerig aan het worden dus de final pics zijn wat donker bleek achteraf...
Nog laatste plaatje kenmerkend voor de auto!
Ik had helaas maar beperkt de tijd (begon pas rond een uur of 1). Ik ben benieuwd naar reacties en eventuele suggesties voor verbeteringen!
Vandaag tijdens de hittegolf maar besloten de auto van mijn ouders eens goed onder handen te nemen (aangezien het binnen aangenamer was dan buiten). De auto in kwestie is een Mercedes R350 4Matic, en is nogal een flinke lap auto met zo'n 5 meter lengte. De auto staat grotendeels binnen en wordt redelijk onderhouden.
Gezien de beperkte tijd die ik had vandaag heb ik besloten het te houden bij een goede schoonmaak. Ik heb wel voor mezelf genoteerd waar de meeste spots zitten die op een later tijdstip een keer bijgewerkt kunnen worden bij de echte poetsbeurt. Ik trek dan wel een volledig weekend voor de auto uit :-" .
Eerst dan maar even het stappenplan:
- Velgen afgespoten met HD
- Velgen schoongemaakt met goedkope foam wheel cleaner
- Velgen verder afgemaakt met Iron-X en paar spots Tar-X
- Na het drogen afgemaakt met Natty's Wheel Paste en Meguiar's Tire Gel
- Auto afgespoten met HD
- Resterende roadkill verwijdert met Bug Squash
- Waar nodig spots Iron-X en Tar-X gebruikt, was niet echt veel nodig
- Auto schoon gemaakt met twee emmer methode met DJ BTBM en Meguiar's Mitt
- Auto per vlak afgespoten en afgedroogd met Senza Acqua (vanwege de warmte)
- Auto binnen gezet en gekleid met Mothers en PB Spray & Whipe
- PB EX-P toegepast en half uurtje laten intrekken (was toch nog wel erg warm binnen)
- Natty Paste Wax Red twee lagen eroverheen gedaan
- Ruiten schoongemaakt met Motip glass cleaner en Turtle Rain Kleer
- Alle kunststof delen schoongemaakt met BMW Kunststof spray (had ik nog over en werkt erg goed)
- Binnenkant gestofzuigd en matten schoongemaakt met zelf gemaakt sopje
- Leren stukken van de stoelen bewerkt met BMW lederschutz (maakt leer niet te schijnend en ruikt goed)
- Lakpanelen bewerkt met Natty's Paste Wax Red voor mooi schijnend geheel (en lekker geurtje)
- Overige panelen bewerkt met BMW interieur reiniger
Hieronder de foto's
Auto van tevoren
Paar nogal hardnekkige vuilstrepen op de zijkant (moesten met klei verwijderd worden)
Binnenkant van de velgkappen ook nogal vuil, afgespoten en gereinigd
Velgen voor behandeling
Binnenkant voor reinigen
Nog foto van binnenkant die je vaak raakt bij uitstappen
Mijn kit voor gebruik!
De auto na alleen het wassen met BTBM, geeft toch direct mooie glans
De klei na de helft van de motorkap gedaan te hebben
Velgen en banden aan het einde van de rit
Het was ondertussen al schemerig aan het worden dus de final pics zijn wat donker bleek achteraf...
Nog laatste plaatje kenmerkend voor de auto!
Ik had helaas maar beperkt de tijd (begon pas rond een uur of 1). Ik ben benieuwd naar reacties en eventuele suggesties voor verbeteringen!