• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gtechniq W7 - koplampen gebarsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hylkefeenstra

Detailing rookie
31 mei 2024
7
12
Gisterenavond heb ik W7 gebruikt om teer van de auto te verwijderen. Tijdens dit proces zijn mijn beide koplampen kapot gebarsten. Het betreft hier een BMW.

Ik gebruikte dit product uitsluitend voor de velgen, voornamelijk om de lijmresten van plaklood te verwijderen. Daarmee geen problemen ondervonden. Snel en effectief.

Echter door het waarschijnlijk dagelijks rijden door de wegwerkzaamheden had ik veel teer op de auto. Vooral rond de wielen en de voorzijde van de auto. Ik denk opspattend van de auto’s voor mij.

Ik heb vervolgens gevraagd of de W7 ook geschikt is om te gebruiken op de auto. Zo gezegd zo gedaan. De auto eerst gewassen, W7 aangebracht op de motorkap, afgespoeld, en toen….

De teer is weg, maar met als gevolg twee kapotte koplampen. Inmiddels via Google diverse voorbeelden gezien en zelfs hier op het forum wordt het benoemd. Weliswaar een ander merk maar hetzelfde product. De prijzen van twee nieuwe koplampen zijn niet niks. Daar moet inclusief montage een flink bedrag voor worden betaald. Erg zonde dit.
 
RTFM?

Daar staat letterlijk het volgende:
"IMPORTANT: Do not allow W7 to come into contact with plastics, rubber or vinyl – wipe any overspray immediately. It is not suitable for use on PPF, smart repairs or wrapped vehicles"
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Weliswaar een ander merk maar hetzelfde product. De prijzen van twee nieuwe koplampen zijn niet niks. Daar moet inclusief montage een flink bedrag voor worden betaald. Erg zonde dit.

Zeer vervelend inderdaad, duur grapje. Ik zie toch echt staan wat @nicknameless ook al aangeeft. Je zegt ander merk , zelfde product. Hoe weet je dat het 100% hetzelfde product is?
 
@stimpy68,

ik meende me te herinneren dat er iemand met een Audi E-Tron ook issues had gekregen nadat er tar&glue remover erop terecht was gekomen,
Schijnbaar zit er iets in waar kunststof niet goed tegen kan.

Gevonden! Te zien vanaf 30:12 minuut.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dit soort producten bevatten sterke oplosmiddelen, en plastics vinden dat helemaal niet zo leuk :worried:
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
RTFM?

Daar staat letterlijk het volgende:
"IMPORTANT: Do not allow W7 to come into contact with plastics, rubber or vinyl – wipe any overspray immediately. It is not suitable for use on PPF, smart repairs or wrapped vehicles"
Ja had ik dat maar geweten. Ik heb even tussendoor een appje gedaan naar carclean met de vraag of ik de W7 kon gebruiken en heb geen bericht terug gehad met dat dit product absoluut niet in contact met plastics mag komen. Ik heb dus gewoon na/tijdens het wassen het product aangebracht, met een washand de teer verwijderd en meteen afgespoeld.

Inmiddels bij daglicht eveneens gezien dat het plaatwerk diverse aangetaste plekken heeft.
 
Foto’s

Het is echt een barst. De unit was helemaal vochtig van binnen na het afspuiten. Heb de verlichting enige tijd aangehad om dit te laten drogen maar helemaal weg is het nog niet.
 

Bijlagen

  • IMG_7758.jpeg
    IMG_7758.jpeg
    253,2 KB · Weergaven: 50
  • IMG_7741.jpeg
    IMG_7741.jpeg
    204,1 KB · Weergaven: 54
  • IMG_7744.jpeg
    IMG_7744.jpeg
    221,7 KB · Weergaven: 49
RTFM?

Daar staat letterlijk het volgende:
"IMPORTANT: Do not allow W7 to come into contact with plastics, rubber or vinyl – wipe any overspray immediately. It is not suitable for use on PPF, smart repairs or wrapped vehicles"
Dit staat ook op de fles. Blijft natuurlijk wel heel spijtig dat dit heeft kunnen gebeuren. Belangrijk bij dit soort producten is dat je het niet overal maar opsprayt, maar dat je je beperkt tot een klein oppervlak en daarmee aan de slag gaat en van daaruit weer door.

We proberen natuurlijk altijd wel een duidelijk advies te geven, maar het is lastig om voor alle vragen en producten alle gevaren, uitzonderingen en werkwijzen expliciet te vermelden.
 
Sorry, maar dat klinkt alsof ik het had moeten en kunnen weten. Toen ik het vroeg had ik het product niet bij de hand. Als ik het had moeten weten, dan had ik toch wel verwacht dat dit ook de reactie van carclean zou zijn geweest. Ik heb zojuist de productpagina opgezocht en hier staat het ook niet. Er staat dat het product eventuele coatings niet zal beschadigen. Maar dus wel je koplampen.

Screenshot 2024-05-31 at 14.15.21.png
 
Ik vind het heel vervelend, maar het staat duidelijk op de fles zelf vermeld @hylkefeenstra . Bij sommige producten zetten we er een gebruiksaanwijziging bij, maar het is lastig om dat voor alle producten te doen.

1000082546.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik vind het duidelijk erop staan? met OPGELET en alles in hoofdletters? Meestal is het zo dat als een auto teer oploopt vanwege wegwerkzaamheden, dat dat aan de zijkanten en dan vooral aan de onderkant van de deuren zit en op de onderzijde van de achterkant.

Bij ons leek jouw vraag vooral te gaan om de zorgen voor je coating en we bevestigen dat je de W7 kan gebruiken zonder dat het je coating aantast. Excuses als we dat verkeerd hebben geïnterpreteerd.

Je staat op Johan's lijst om te bellen hoor, maar het is vrij druk hier.
 
Ik ga hier geen discussie voeren. Het product zit in een Pressol spray bottle, niet meer in de originele fles. Bij die gaat de sprayer kapot na 1 keer gebruiken. Ik heb ook al enige tijd geleden het product aangekocht (2 flessen). Je hebt er weinig van nodig. Je sprayt alleen op de plekken waar je lijmresten of teer hebt zitten.
 
Laatst bewerkt:
Prima, Johan belt nog. En nogmaals, ik vind het vervelend dat dit is ontstaan, maar ook dat het in een andere fles zit dan geleverd, is niet iets dat door ons komt, toch?

Edit: ik heb de handleiding die op de fles staat ook op de site gezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit topic sluiten. Ik herhaal het nogmaals: ik vind het vervelend dat dit zo gelopen is, maar je was niet duidelijk in je WhatsApp-bericht en je hebt de instructies op de fles niet gelezen. En ik wil benadrukken dat wij niet gezegd hebben dat je het op je lichten kunt gebruiken, dat is namelijk nooit je vraag geweest. Je vraag was of het gebruikt kon worden zonder dat het je coating aantast en dat hebben wij bevestigend beantwoord, niets meer, niets minder.

Ik zal Johan vragen om je van de bellijst te halen, want volgens mij ben je alleen maar op oorlogspad om de schuld bij ons neer te leggen en daar ben ik het niet mee eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.