• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Cancoat vraag..

Op de infodag van Gyeon vertelde die kerel van Gyeon dat je de tweede laag CanCoat gelijk na het aanbrengen van de eerste laag kunt doen. Dus eerste de hele auto 1 laag aanbrengen en daarna weer van voren af aan beginnen.
 
@Altos Ik heb bij Rim nog nooit cure gebruikt. Maar als ik rim gebruik gooi ik ze ook niet meteen onder de auto.

Zo ver ik weet gebruik je cure alleen bij Mohs en Prime... Het kan bij cancoat ook wel... Vooral als hij noet zo lang droog kan staan... Maar is niet nodig.

@Jansen dat klopt ook... Maar In mijn beleving werkt de eerder beschreven werkwijze het best. Ik heb het gevoel dat de cancoat het zo langer volhoud.
Ik ben dat nu voor mezelf ook aan het testen op een auto van een vriend van me... Heb de cancoat op 20 januari op deze wijze aangebracht.. Tot op heden is de beading nog bizar goed!

Ik zeg ook niet dat iedereen het zo moet doen... Geef alleen aan wat ik het fijnst vind werken ;)
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Jansen
Heb een hoop reacties gelezen maar aantal vragen blijven er toch nog
Voor het uitpoetsen hoeveel doeken gebruikt iedereen?
Ieder paneel nieuwe doek of wel meer panelen mee te doen?
En wat is nu de juiste manier om je doeken bruikbaar te houden? Las hieral warm water met wat apc er in. Misschien heeft iemand een beter alternatief?
 
@Bruudt apc is niet nodig! Zorg gewoon dat je een emmer met water heb staan en als je klaar ben met een doek gooi je deze meteen in het water.

Een nieuwe doek voor ieder paneel is dikke onzin... Met 2 nero's kan je de hele auto doen! Als je een 2e laag aanbrengt 4 doeken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf twee tot drie nieuwe zwarte monello doeken als ik een coating aanbreng. Je vouwt de doek twee keer door midden, zo kan je als je merk dat een deel verzadigd is, de doek omvouwen en een "vers stukje doek" gebruiken. Ik poets hem altijd nog een keer extra uit met een tweede doek. Na gebruik in het water zetten en hierna alleen nog op velgen e.d. Gebruiken.
 
Hoe reageert de cancoat als het er eenmaal op zit op quick detailers, sealing sprays of andere dingen om een boost te geven qua bescherming en glans na een wasbeurt bijvoorbeeld?

Overigens, is de glans te vergelijken met die van een wax? En zijn er producten die je erover kunt doen die de coating wat extra wetlook geven (in mijn geval dan sinds mijn auto donker is)
 
Op een coating breng je eigenlijk geen extra dingen meer op aan.

is de glans te vergelijken met die van een wax? En zijn er producten die je erover kunt doen die de coating wat extra wetlook geven (in mijn geval dan sinds mijn auto donker is)
Als het goed is, polijst je jouw auto en dan zal je 90% van je glans behalen die er te halen valt. Die overige 10% kan je wat mee spelen d.m.v. waxen of andere middelen. Een wetlook geven aan een coating is dus niet mogelijk, wél zou een coating wat kunnen doen aan die overige 10% doordat hij voedend kan zijn.


Greetz
 
Ok, overigens zag ik wel een paar keer dat de Nero's beter werken dan de Verde doeken, maar is dat zo dat een verde stroever gaat of teveel afneemt ten opzichte van de nero? Wat is het ''makkelijkere'' dat de nero doet? Misschien een pietlullig vraagje, maar toch nieuwsgierig
 
Hoe lang moet dit drogen
Kan je na opsmeren wel gelijk rijden?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk