• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon compound

Erik Boelens

Detailing trainee
26 mei 2019
2
35
43
Assendelft
Hallo mede forummers,
Onlangs heb ik voor het herstellen van onze outlander de complete lijn van gyeon aangeschaft incl. de pads. Het resultaat mag er wel zijn wat dat betreft geen probleem, maar mijn ervaring is dat deze echt enorm stoft? Staat dustfree op de fles maar dit was echt erg. Hele auto lag onder een stoflaag. Heb al andere zaken geprobeerd omdat ik dacht misschien te lang door te werken en dus kortere cycle en kleinere sectie te doen maar niets hielp. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of iemand die tips heeft waardoor dit zou komen en wat ik dan de volgende keer anders zou moeten doen?

mvg Erik
 
Just to be sure: heb je goed geschud van te voren? Binnen of buiten in de zon? Het is natuurlijk warm geweest en als je het toepast op een warm paneel dan vindt het middel het meestal ook niet fijn.

Heb je roterend of excentrisch gewerkt? Ik merk bijvoorbeeld bij de Heavy Cut van Zvizzer dat ik roterend met de kleine plaat op de snelheid en de duur moet letten anders stoft die ook. Excentrisch kan ik echter vol gas door blijven werken en stoft die gewoon niet.
 
Laatst bewerkt:
Stond netjes binnen en polijst excentrisch. Het zal dan gerust aan mij liggen haha. Zo veel variabelen uiteraard die invloed kunnen zijn. Was alleen verbaasd want met rupes had ik het wel maar echt niet veel. Had ook juist goed geschud. Vind hem wel snel flashen wat mij de indruk wekt dat het een korte cycletijd heeft.
 
Zodra het buiten warmer wordt, dan stoft het simpelweg veel sneller. ;)

Ik gebruikte zelf dan wat vaker een detailspray of Born Slippy (spraytjes tussendoor op de pad en/of paneel) en maakte de pads sneller schoon.

Het is soms zelfs zó erg geweest dat auto's onder mijn tent nog te warm werden en ik dus de tuinslang erbij had liggen om met water de panelen af te spoelen en koelen voordat ik kon polijsten. :p