• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon durabead

Wat is een wrap?
smart-wraps-los_2.jpg


Tadaa, een wrap....
 
Volgens mij kan de TS zich beter eens gaan inlezen welke eigenschappen een. Coating heeft. Hierover is onwijs veel te vinden op dit forum en andere websites. Daarna kan je een keuze gaan maken welke merken je aanspreken en daar uiteindelijk een keuze uit gaan maken. Je hebt Gyeon, Nanolex, de nieuwe van sonax en nog vele andere merken di Carclean niet verkoopt.

Wil je het zelf gaan doen of laten doen is ook een goede vraag. Met de vragen die de TS op het moment stelt, komt niemand verder.

Op een paar korte antwoorden op je korte vragen te geven:
- Ja een coating maakt de lak krasbestendiger. Vele foto's en tests wijzen dit uit. Zelf heb ik de Nanolex Si3D op mijn auto zitten. Er zijn na een jaar echt heel weinig waskrasjes aanwezig. Toen ik de 845 nog gebruikte waren er meer krasjes aanwezig. Het aantal waskrasjes staat of valt met de manier van wassen en het gebruik van de juiste producten. Het 2 emmer systeem is hier een goed voorbeeld van
- Steenslag is niet te voorkomen en zou me daar 0.0 druk om maken. Eens in de x aantal jaar je motorkap en voorbumper spuiten hoort er nou eenmaal bij. Xpel folies zijn beschikbaar, maar zijn redelijk prijzig en je blijft het toch altijd iets zien.

Dus wat verwacht je van een coating en hoe wil je de coating gaan onderhouden ?
 
  • Leuk
Reactions: Polo444
Volgens mij kan de TS zich beter eens gaan inlezen welke eigenschappen een. Coating heeft. Hierover is onwijs veel te vinden op dit forum en andere websites. Daarna kan je een keuze gaan maken welke merken je aanspreken en daar uiteindelijk een keuze uit gaan maken. Je hebt Gyeon, Nanolex, de nieuwe van sonax en nog vele andere merken di Carclean niet verkoopt.

Wil je het zelf gaan doen of laten doen is ook een goede vraag. Met de vragen die de TS op het moment stelt, komt niemand verder.

Op een paar korte antwoorden op je korte vragen te geven:
- Ja een coating maakt de lak krasbestendiger. Vele foto's en tests wijzen dit uit. Zelf heb ik de Nanolex Si3D op mijn auto zitten. Er zijn na een jaar echt heel weinig waskrasjes aanwezig. Toen ik de 845 nog gebruikte waren er meer krasjes aanwezig. Het aantal waskrasjes staat of valt met de manier van wassen en het gebruik van de juiste producten. Het 2 emmer systeem is hier een goed voorbeeld van
- Steenslag is niet te voorkomen en zou me daar 0.0 druk om maken. Eens in de x aantal jaar je motorkap en voorbumper spuiten hoort er nou eenmaal bij. Xpel folies zijn beschikbaar, maar zijn redelijk prijzig en je blijft het toch altijd iets zien.

Dus wat verwacht je van een coating en hoe wil je de coating gaan onderhouden ?

Mooie beading en een goede lak bescherming!

Ik was de auto altijd met de hand met gyeon bathe+
 
Eerst de lak in goede staat brengen. Dit is al 90% van je glans. De resterende 10% kan je iets beinvloeden met de coating en dit is veelal een ietwat glasachtige glans.

Stel dat jij de auto maar tot 60% glans brengt en hier een coating overheen legt, kom je maar tot 65-70% glans totaal. Een duurdere coating betekent niet meer glans, glim of blinken, maar betere eigenschappen in de coating. :)

Ik heb maar geringe ervaring met coatings, maar ik wilde altijd zoveel mogelijk bij die 90-100% glans in de buurt komen als mogelijk. Dit hield in dat ik simpelweg meer tijd moest/wilde besteden per paneel om meerstaps te polijsten en dat kost veel tijd.
 
  • Leuk
Reactions: Ronniiie
Ik heb de gehele voorkant mijn mijn wagen voorzien van Xpel en dat heeft mij 1800,- gekost. Dus het is niet goedkoop, maaaar het voorkomt zeker en vast steenslag. Een bijkomend kenmerk is als de Xpel beschadigd is door steenslag kan je er warm water overgieten. Yes geloof me, het is inderdaad self-healing zoals geadverteerd. Nadeel is dat je wel een orangepeel-achtig effect zal zien.
 
We zijn nu eind 2018.
Mag ik vragen of de xpel nog nergens is los gekomen?
Daar ben ik t meeste bang voor en niet elke installateur geeft daar garantie op