Ik heb zelf de leather coat niet afgenomen, dat droogde zo snel op en het resultaat was zoals je mag verwachten. Misschien volgende keer wel doen.
Het is alleen geen leer conditioner, maar een coating (zoals de naam zou doen vermoeden). Het ''voed'' het leer dus niet. Daar zou je iets anders voor moeten gebruiken. Het is een beschermlaag tegen de elementen.
...
Wat ik beschreef kwam direct van Gyeon zelf vandaan. Misschien dat de coating een beetje vettig aan voelt, maar dan voed het het leer nog niet.
Ik heb er zelf geen last van, maar ik zou het leer voeden met een specifieke leer conditoner en na een week weer voorzichtig schoon maken met de leather cleaner mild, eventueel wat prep en dan de coating. Dan geef je de conditioner wat tijd om in het leer te trekken en kan je daarna het leer weer goed beschermen met de coating.
Ik denk dat je leathercoat moet gebruiken als je een beschermlaagje zoekt ,wil je leer echt voeden kun je denk ik beter voor bv Gliptone kiezen. Het is maar net wat je voor ogen hebt.@Ric325i - Ik had de beschrijvingen al gelezen en ook topics gevonden met vergelijkingen tussen Leather Coat en Shield. Coat zou ietwat glans toevoegen en Shield de matte finish behouden.
Kon helaas niks vinden over het leer voeden en dan coaten of dat de LSP's een voedende werking hebben.
Vroegah werd imitatieleer ook wel Skai genoemd om duidelijk te maken dat dit geen leer is maar een ander product dat leer imiteert. Hier wordt wat meer informatie gegeven over de verschillen tussen echt en imitatie leer.Er wordt steeds meer PU-leer gebruikt, daar komt geen rund aan te pas
PU-leer kan je beter niet vettig voeden
Dit is niet perse gericht op jou, maar in het algemeen;
Als de Leather Coat niet voed, dan verzorg je het leer dus niet. Om het leer te verzorgen c.q. voeden, moet er toch iets worden aangebracht wat langere tijd het leer ''vet'' houdt.
Als je na het reinigen een conditioner o.i.d. aanbrengt, dan blijft dit lange tijd in je leer zitten. Hier overheen een SiO2-product aanbrengen, als is het een week later, die zelf al ontvetting verlangt, ben je weer terug bij af; Niet-gevoed leder en/of een slecht hechtende bescherming.
Gyeon 'kennende', zouden zij specifiek vermelden dat de Leather Coat alleen een sealant/coating/etc. is en geen voedende werking heeft en zouden zij er vast en zeker een ander product voor ontwikkelen/gebruiken welke de behandeling complimenteert.