• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Gyeon Leather] Vage witte vlekken

Ik vond het ook wel intressant om ff mee te lezen, ik heb ook wel eens Gyeon coat gebruikt maar herkende de vlekken niet
 
Ik heb zelf de leather coat niet afgenomen, dat droogde zo snel op en het resultaat was zoals je mag verwachten. Misschien volgende keer wel doen.
Het is alleen geen leer conditioner, maar een coating (zoals de naam zou doen vermoeden). Het ''voed'' het leer dus niet. Daar zou je iets anders voor moeten gebruiken. Het is een beschermlaag tegen de elementen.
...
Wat ik beschreef kwam direct van Gyeon zelf vandaan. Misschien dat de coating een beetje vettig aan voelt, maar dan voed het het leer nog niet.
Ik heb er zelf geen last van, maar ik zou het leer voeden met een specifieke leer conditoner en na een week weer voorzichtig schoon maken met de leather cleaner mild, eventueel wat prep en dan de coating. Dan geef je de conditioner wat tijd om in het leer te trekken en kan je daarna het leer weer goed beschermen met de coating.

Dit is niet perse gericht op jou, maar in het algemeen;

Als de Leather Coat niet voed, dan verzorg je het leer dus niet. Om het leer te verzorgen c.q. voeden, moet er toch iets worden aangebracht wat langere tijd het leer ''vet'' houdt.

Als je na het reinigen een conditioner o.i.d. aanbrengt, dan blijft dit lange tijd in je leer zitten. Hier overheen een SiO2-product aanbrengen, als is het een week later, die zelf al ontvetting verlangt, ben je weer terug bij af; Niet-gevoed leder en/of een slecht hechtende bescherming.

Gyeon 'kennende', zouden zij specifiek vermelden dat de Leather Coat alleen een sealant/coating/etc. is en geen voedende werking heeft en zouden zij er vast en zeker een ander product voor ontwikkelen/gebruiken welke de behandeling complimenteert.
 
Even hierop verder bordurend :

eigenlijk wil je dat je leer zo schoon mogelijk is voor het het kan coaten.

Als de coating beschermd en geen voeding toevoegt of toelaat dan is het dus eigenlijk niet heel best om je leer ermee te behandelen ?
Nu lijkt me dat met de Leathercoat wel meevallen maar met de shield wat echt een coating is lijkt me dat wel iets om over na te denken ?
 
En dan heb je ook nog verschillende soorten leer en is veel leer wat in de auto industrie geverfd waar vervolgens ook weer kwaliteitsverschil in zit. Zelf gebruik ik liever een product wat redelijk dun is qua consistentie want dat is voor mijn gevoel doeltreffender en makkelijker af te nemen.
Gyeon shield tja dat is mij te “permanent” stel dat het tegenvalt bv hoe krijg je dan de restanten veilig van je geverfde leer?
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1
@Quantoxx ,
beschrijving:
De Gyeon Q² Leather Coat is 's werelds eerste leer beschermings product op basis van SiO2! Q² Leather Coat biedt een duurzame bescherming tegen vocht, vuil, UV straling en het belangrijkste: wrijving!

Gyeon Q² Leather Coat is geen bescherming op basis van oliën die vettig aan kunnen voelen maar er wordt een beschermend laagje op het leer aangebracht.

Zoals ik em lees is Gyeon coat puur een beschermlaagje met Sio2 in de formule maar dat zal een veel lagere concentratie zijn als Gyeon Shield. Ik heb op zich goede ervaringen met Gyeon coat.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Ric325i - Ik had de beschrijvingen al gelezen en ook topics gevonden met vergelijkingen tussen Leather Coat en Shield. Coat zou ietwat glans toevoegen en Shield de matte finish behouden.

Kon helaas niks vinden over het leer voeden en dan coaten of dat de LSP's een voedende werking hebben.
 
Fair enough. Maar daar zou je dan eerder een vinyl-product op aanbrengen. Hecht Coat of Shield hier dan wel lekker op, aangezien het daar niet voor ontwikkeld is. :p
 
@Ric325i - Ik had de beschrijvingen al gelezen en ook topics gevonden met vergelijkingen tussen Leather Coat en Shield. Coat zou ietwat glans toevoegen en Shield de matte finish behouden.

Kon helaas niks vinden over het leer voeden en dan coaten of dat de LSP's een voedende werking hebben.
Ik denk dat je leathercoat moet gebruiken als je een beschermlaagje zoekt ,wil je leer echt voeden kun je denk ik beter voor bv Gliptone kiezen. Het is maar net wat je voor ogen hebt.
Mijn interieur heeft denk ik ook een geverfde toplaag maar toch heb ik het idee dat ook dat te voeden is met bv Gliptone of Wowo’s Zonder dat dat een vettige laag achterlaat.
 
Er wordt steeds meer PU-leer gebruikt, daar komt geen rund aan te pas
PU-leer kan je beter niet vettig voeden
Vroegah werd imitatieleer ook wel Skai genoemd om duidelijk te maken dat dit geen leer is maar een ander product dat leer imiteert. Hier wordt wat meer informatie gegeven over de verschillen tussen echt en imitatie leer.
 
Dit is niet perse gericht op jou, maar in het algemeen;

Als de Leather Coat niet voed, dan verzorg je het leer dus niet. Om het leer te verzorgen c.q. voeden, moet er toch iets worden aangebracht wat langere tijd het leer ''vet'' houdt.

Als je na het reinigen een conditioner o.i.d. aanbrengt, dan blijft dit lange tijd in je leer zitten. Hier overheen een SiO2-product aanbrengen, als is het een week later, die zelf al ontvetting verlangt, ben je weer terug bij af; Niet-gevoed leder en/of een slecht hechtende bescherming.

Gyeon 'kennende', zouden zij specifiek vermelden dat de Leather Coat alleen een sealant/coating/etc. is en geen voedende werking heeft en zouden zij er vast en zeker een ander product voor ontwikkelen/gebruiken welke de behandeling complimenteert.

Wat jij zegt zou heel goed kunnen kloppen wat betreft een leder conditioner en daarna de gyeon leather coating aanbrengen. Ik durf mijzelf ook zeker geen expert in leder verzorgen / protectie te noemen. Ik geef alleen door wat Y van Gyeon zelf heeft aangegeven.

Leather shield zou alleen gebruikt moeten worden op leder in nieuwstaat, coating kan ook gebruikt worden voor wat ouder leder. Toch zullen de bestandsmiddelen (misschien) niet veel verschillen en gaat het echt om alleen protectie en geen verzorging. I dunno. Uiteindelijke ervaring met het product is waarschijnlijk waardevoller dan alle theorie bij elkaar.

Gelukkig is voorlopig het probleem van OP opgelost en zijn er genoeg opties te bewandelen ;)
 
@Cloudie - Zeker waar, simpelweg het product gebruiken en kijken wat het doet aan voeding is de beste leermeester. ;)

Helaas heb ik geen lederen bekleding, anders had ik het meteen geprobeerd. Misschien heb ik nog een oude lederen portemonnee liggen, haha!
 
  • Leuk
Reactions: Cloudie
PU-leer is geen Skai
Skai staat veelal op een geweven rug, PU-leer is er in meerdere soorten
De betere PU heeft een rug van splitleer de goedkopere van geperste leervezels
Vegan leer is uiteraard net als plantaardig vlees ...