• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon mohs bij lage temp en hoge luchtvochtigheid

Tasteless

Detailing rookie
14 nov 2025
7
15
Hallo poetsers,

Ik ga woensdag 19-11 mijn nieuwe auto ophalen en nu wil ik graag meteen een keramische coating aanbrengen. Nu wordt het helaas slechter weer en heb jullie mening/advies nodig.

Ik zal de coating moeten aanbrengen onder een carport welke ik kan dicht maken dmv bouwzeilen te spannen en de boel te verwarmen.

Is het verstandig om het zo te doen of kan ik beter wachten tot na de winter? Dit wordt mijn eerste ervaring met een keramische coating.

Ziet er goed uit!
Houd er wel rekening mee dat je niet hebt gewassen met heet water en een scheutje afwasmiddel na het polijsten. Weliswaar heb je 2x Prep gedaan maar eerst wassen is echt verstandiger, het staat ook niet voor niets in de handleiding. Het probleem met alleen Prep is dat je doek vol gaat raken met residu maar je ziet niet hoe vol deze is. Dus hoe verder je komt hoe groter de kans is dat je niet alle polijstoliën weg zal nemen. Nu is een 100% garantie om alles weg te nemen nooit te geven maar je wilt er wel zo dicht mogelijk tegenaan zitten.

MOHS is inderdaad heel makkelijk maar dat is ook een valkuil. Je moet het product binnen 2 minuten afnemen en grotere panelen moeten dus opgedeeld worden met een risico dat je delen overslaat en later zal zien. Als je 20-30 seconden weg zie je als het goed is de coating gaat zweten, er ontstaan druppeltjes. Dan moet je al beginnen met afnemen. Na 15 minuten is het nog makkelijk af te nemen maar dan ben je echt al te laten met een zeer grote kans op vlekken.