• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon One aftoppen met Cancoat

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
Hey,

In 1 van de komende weekends heb ik terug een coating aan te brengen.
Bedoeling is om de gyeon One af te toppen met de cancoat.

Iemand een idee hoe lang ik best wacht tussen deze 2?

Let wel; beide zijn de "oude" versie, niet de evo!
 
top bedankt!
voorheen deed ik altijd de mohs, waarbij je 4u moet wachten. schikt meestal niet goed in de planning...
 
Ik snap niet waarom je een verse coating wil gaan aftoppen. En al helemaal binnen de eerste fase waar de coating van een vloeibare vorm naar een solide vorm zal gaan omzetten. Lijkt me dat je dan dit proces alleen maar gaat dwarsbomen en ervoor gaat zorgen dat de je de eigenschappen die een coating met zich mee brengt alleen maar gaat verminderen / maskeren.

Ik zou proberen om de coating 24-48 uur te laten uitharden (zonder regen etc..) en de auto de eerste dagen veel in de zon te zetten om dit proces te versnellen. Dan over 1 maand de auto wassen en onderhouden met een lichte onderhoudsspray zoals een quick detailer.
 
  • Leuk
Reactions: care
Zou een ander product dan niet een betere oplossing zijn ? of enkel cancoat aanbrengen ? Geef iig de coating goed de tijd om uit te harden en breng als je dat graag wil na +-1 maand een toplaag met cancoat aan :).
 
Cancoat is een lite coating toch ? en One is wel een volwaardige Sio2 coating? Dat lijkt me appels met peren vergelijken. Bovendien is de vraag niet of een 2e laag aanbrengen zinvol is maar om Cancoat als topper te gebruiken bovenop deze "volwaardige" coating.

Waarom zou je dan na 1 uur gaan "toppen" met Cancoat / cure ?
 
Zou je ook nog na een paar weken Cancoat over een coating kunnen aanbrengen?
Misschien toch nog een laagje over de Mohs Evo heen??