• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Pads

BjörnVH

Detailing addict
23 sep 2016
16
60
30
Sinds enig tijd zijn de Gyeon pads beschikbaar in het assortiment.

Over deze pads is nog zeer weinig info te vinden, omdat ze vrij recent zijn.

Heeft iemand deze pads al gebruikt, zoja wat zijn u bevindingen van deze pads?

Gyeon heeft ook een paarse heavy cut pad, met wat kun je deze vergelijken?

Hoe is de kwaliteit algemeen van de pads?

Wil deze pads graag gebruiken met een DA polisch machine.

Alvast bedankt
 
Ik ik ik :blush:

Om ze met 1 woord te beschrijven... Scholl!

Dat was mijn eerste indruk toen ik ze uit de verpakking haalde, en het werd mij later ook bevestigd dat ze in de zelfde fabriek gemaakt worden.

Wat ik wel heel mooi vind is dat de de Rotary pads iets anders gevormd zijn waardoor ze ook echt net iets fijner werken op een rotary. Lees: iets meer bolling aan het einde.

Kwaliteit is dus gewoon goed. Ik gebruik zelf heel graag de Scholl pads.
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30 en Ozy
Of ze uit dezelfde fabriek komen weet ik niet. De paarse foam lijkt er in ieder geval bizar veel op. De pads worden ook gemaakt in Duitsland net zoals de Scholl pads. Nu zijn er niet tientallen fabrieken die polijstschijven maken in Duitsland. Misschien kun je wel dezelfde foam kopen maar deze ergens anders laten snijden.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
ik heb de blauwe voor de rotary, degelijk, en zoals Zluytr al zei, goed gevormd, kwalitatief erg goed. Voor mij een herkenbare pad omdat ik ook erg te spreken ben over Scholl pads
 
Citaat uit een ander topic overgeheveld. Gyeon blauw en wit gebruikt.


Hoi. De ruiten heb ik vorige week alvast een keertje zeer grondig gereinigd. Dat doe ik komende week nog een keertje dunnetjes over en dan komt er Gyeon op. Kleine aanvulling met betrekking tot Gyeon omdat ik hier laatst wat vragen over zag. Ik had, voor de heb, twee Gyeon pads besteld. De blauwe en de witte. Deze lijken zeer sterk op de Scholl pads. Ze zijn wat minder hoog. De blauwe heb ik kort gebruikt. Een lichte polishing pad, beetje vergelijkbaar met de oranje Scholl. De witte vond ik zelf fantastisch, zeker in combinatie met de Gyeon Finishing Polish. Je kunt dan heel mooi de finish polish volledig uitwerken. Patrick vond 'm wat minder fijn om mee te werken, omdat de pad wat harder 'zoekt' als een zwarte finishing pad. Ik vind dat 'contact' weer prettig.
Maar als je graag met Scholl pads werkt dan zullen de Gyeon pads zeker bevallen.