• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Primer, is ontvetter nodig?

Idd wat Rick zegt!

Rupes wit is te vergelijken met S40, niet S30.

Al vind ik Rupes Wit net wat mooier dan S40.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
@Ric325i - Ik kan mij heugen dat recent iemand dezelfde vraag stelde. Kan alleen niet herinneren welk topic dat was en of daar antwoord op kwam... ;)

Ben je niet in de war met...

Iemand enig idee of je de Gyeon q2 Primer ook kan gebruiken onder andere merken coatings?

Zelf heb ik deze vorig jaar gebruikt op m'n scooter en vervolgens de Gyeon Prime overheen gezet.
Dit jaar wil ik de scooter opnieuw gaan behandelen, alleen heb ik deze keer gekozen voor de Nanolex SiShield coating.

In de beschrijving op de webshop staat het ook niet echt en Google helpt me ook niet.



Q² Primer is een ultra-lichte finishing polish en SiO² primer in één. Het bevat een unieke formule voor het voorbereiden van het lakwerk voor het aanbrengen van een coating zonder eerst een reinigingsproduct zoals Gyeon Q²M Prep te hoeven gebruiken. Het voornaamste doel van de Q² Primer is de moeilijkste lakken zo goed mogelijk voor te bereiden op het gebruik van een coating. Door het gebruik van de Q²M Primer wordt de lak zo glad dat het aanbrengen van een coating veel soepeler gaat. Hiernaast laat de Q² Primer een hoogglans en zijdezacht oppervlak achter, klaar voor het gebruik van een coating!

Als je het dik gedrukte bekijkt, zou je kunnen zeggen dat de Primer niet alleen voor Gyeon bedoeld is.
 
@nicknameless - Nee, jouw vraag kan ik mij nog herinneren. Er was volgens mij echt iemand die dit vroeg m.b.t. Sio2-waxen.
Maja, maakt ook niet uit. Zal nog wel eens een keer gaan zoeken. :p


@Ric325i / @Zluytr - Ah, dan zal ik dat deze zomer eens proberen. Ik heb een tijdje terug mijn fles S30 overreden, dus moet nog een nieuwe finishing polish hebben. Dacht gewoon weer aan S30 op LC HD Oranje, maar...

Als ik de S30 vervang voor Rupes Geel, heeft het dan nog duidelijk zin om nóg fijner te finishen met Rupes Wit? (En welke Rupes Witte Pad zou dit specifiek zijn? Gebruik nu de 7'' HD's)
 
@Quantoxx ,op mijn (zwarte) auto heeft een finish met Rupes wit NA Rupes geel zeker zin imo.
Rupes wit polijstpasta verwerk ik op de Rupes witte pads (ondanks dat ik bv ook een rits LC HD rood heb liggen).
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Als ik de S30 vervang voor Rupes Geel, heeft het dan nog duidelijk zin om nóg fijner te finishen met Rupes Wit? (En welke Rupes Witte Pad zou dit specifiek zijn? Gebruik nu de 7'' HD's
Ik zie geen verschil in de stap tussen wit en geel of de toegevoegde waarde om na geel nog eens met wit erachteraan te gaan, misschien op zéér gevoelige lakken dat het nog enig verschil maakt. Ik doe het niet in ieser geval.
Zowel de gele als de witte pasta kun je prima verwerken op elke willekeurige finishing pad.
 
@nicknameless / @Ric325i - Ah, thanx voor de pad-polish-info. Ik zie wel dat jullie beide verschillende ervaringen hebben, dus wil ik weten hoe het écht zit, dan moet ik het gewoon eens proberen. :p

Ik denk dat mijn BMW een vrij ''simpele'' lak heeft en je met elke basis-polishes er wel iets moois van kan maken. Zal het simpelweg een keer moeten gaan proberen en dan zou ik S30 kunnen vervangen voor Rupes Geel (om te proberen) en deze gewoon op mijn huidige Oranje HD's gebruiken.

Owjah, je hebt natuurlijk ook nog de rode HD's. Had ik gedachte dat dit wax-pads waren, zoals Monello Rood/Zwart.
 
@Quantoxx ,eenmaal gefinished met Rupes geel gaat Rupes wit geen wereld van verschil maken maar er is wel degelijk verschil vind ik waarbij het ook uitmaakt of je een zwarte of een grijze auto hebt.
Die rode HD pads zijn idd heel goed te gebruiken voor een glaze of Sealent/wax.
Ik heb ze liggen maar in de praktijk vind ik ze te zacht om mee te polijsten en gebruik ik ze eigenlijk gewoon niet.
 
@Ric325i - I got ya! Thanx. :D Ik zal tegen de Zomerprep-tijd eens koekeloeren. Zou altijd nog S3 / HD Blauw --> Rupes Geel / HD Oranje --> Rupes Wit / Rupes Witte pad kunnen proberen op één paneel om te kijken of mijn lak ook nét wat meer krijgt.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Ik vind een rondje wit zeker wel een meerwaarde hebben op hele donkere lakken. Net dat beetje extra glans!

Maar kan ook begrijpen dat mensen de moeite niet nemen.

Waar ik mee finish laat ik altijd bepalen door welke pad in voor de S17 gebruik. Als ik de S17 op de paarse pad gebruik finish ik met geel/S30, als ik S17 op een oranje pad verwerk, finish ik met Rupes wit.

Ik weet niet of het ergens op slaat, maar in mijn hoofd is het heel logisch ;)

Rupes geel doet niet onder voor S30. Vind het heel erg op finale lijken, maar dat vind ik ook een heerlijke pasta.

Het gene waar S30 echt in uitblinkt is het afnemen! Verweg de pasta die het fijnste afneemt, al is dat bij finale en Rupes geel ook peanuts.
 
Meestal hou ik deze volgorde aan:

Scholl paarse en/of blauwe pad met S3
Scholl oranje pad met S17
Rupes gele pad en gele pasta óf gele/witte pad met Gyeon Polish, ligt er net aan wat voor bui ik heb :rolleyes:

Scholl S30 en S40 vindt ik zelf wat lastiger afnemen, maar dat kan ook aan mij liggen, daarentegen neemt de Gyeon Polish weer super makkelijk af.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Owjah, je hebt natuurlijk ook nog de rode HD's. Had ik gedachte dat dit wax-pads waren, zoals Monello Rood/Zwart.

Ik heb die rode HD orbital pads laatste keer op de Nissan gebruikt icm S30 en een paar weken geleden met Autofinesse Rejuvenate als cleaner/glaze op de Civic. Voor dat soort werk op zachte lakken de vind ik ze voortreffelijk.