• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gyeon pure

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
40
iemand al ervaring met de nieuwe reeks van gyeon?

ik had al ervaring met de cancoat, nu voor de nieuwe auto pure aangebracht.
ben benieuwd naar de standtijd. auto blinkt enorm, prachtige beading, dat stelt al zeker niet teleur.
 
Qua eigenschappen in Pure heel mooi.

Het is niet zo fijn aanbrengen en af nemen als Mohs, maar daarin tegen is 1 laag al genoeg.

Maar als het aanbrengen al gelukt is zal je er alleen maar plezier van hebben.
 
https://forum.carclean.com/threads/e46-m3-carbonschwarz-2003-protech-weg-gyeon-er-op.20321/

Heb het tot volle tevredenheid op de M3 zitten. Aanbrengen en afnemen is iets meer 'sticky' dan MOHS maar zoals @Zluytr al zegt, je bent met 1 'dikke' laag klaar. Vind de wetlook iets meer richting een wax gaan dan de MOHS, zoals je ook wel over Prime hoort, met Prime heb ik echter geen ervaring.

Standtijd durf ik zo niet echt iets over te zeggen, want mijn auto staat altijd binnen gestald. Vind hem na 1500km echter nog niks veranderd in beading en sheeting.
 
Op de clinic van gyeon werd verteld dat de verwerking van Pure iets anders is dan die van de andere coatings. Ipv criss-cross en afnemen is het bij Pure meer: dikke laag aanbrengen, 10 sec wachten, met cirkelbewegingen de Pure egaal verdelen totdat je vrijwel geen weerstand meer voelt, afnemen met een doek.

Kost dus iets meer tijd en het lijkt qua verwerking een beetje op Nanolex Si3D.
 
  • Leuk
Reactions: Brad