• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Tire; hoeveel lagen?

Erik_Saab_Cabrio

Detailing trainee
30 dec 2013
10
22
62
Tiel
Ik heb nieuwe winterbanden laten monteren op mijn nieuw gespoten velgen. Gisteren heb ik de velgen voorzien van Gyeon Rim en daarna de banden van 2 lagen Gyeon Tire. Nu 24 uur later vraag ik me af of ik nog een 3e laag moet aanbrengen; is dat zinvol? Raadzaam? of overdreven?
Ze liggen nu nog in mijn keuken, schoon en bereikbaar; straks op de auto is het een stuk lastiger.
Dus, 3e laag of niet?
 
Hey Hallo,

Een goede tip die ik heb gekregen én heb toegepast bij het gebruik van Gyeon Tire;

Fohnen tussen de 3 lagen door.

Een bandendressing blijft naar mijn idee nooit écht lang zitten, ook al heb je een goede voorbereiding.

Het beste resultaat en langste standtijd heb ik verkregen toen ik mijn banden, en dit geldt ook voor nieuwere banden en eigenlijk voor elke dressing, goed heb gereinigd met een product als Tuff Shine - Tire Cleaner:

* Paar keer de hele band sprayen, in laten weken (60sec) en vervolgens met een schrobborstel borstelen. (Schuim word poepiebruin, meestal)

* Goed afspoelen met vaste straal en met een schone borstel het residu/vuil verwijderen. (Liever geen HD direct op de wang i.v.m. doorsijpelen)

* Bovenstaande herhalen tot schuim wit is. (In mijn ervaringen 2-3x)

* Gyeon Tire op een foam/pad spuiten en aanbrengen op de band. Egaal dekken en niet meteen een dikke laag aanbrengen.

* Vervolgens deze laag verwarmen. Persoonlijk doe ik dit met een verfbrander met verschillende standen. Ik verwarm de band tot hij lekker warm aanvoelt. Tegen die tijd is de eerste laag Gyeon Tire al minder vettig.

* Herhaal bovenstaande stappen tot je 3 lagen hebt.


Mijn ervaring is dat Gyeon Tire snel dekt, makkelijk aan te brengen is en een mooie glans achterlaat. Deze glans kan je blijkbaar verminderen tot enigszins mat wanneer je hem na een aantal minuten met een doek afneemt. (Doe ik echter nooit)

De band word sterk waterafstotend zoals te zien bij een coating, stukken donkerder en ik meen dat mijn langste standtijd een week of 3-4 was. Met standtijd bedoel ik het behouden van de donkere kleur en beading. De glans gaat er sneller van af.

Enkele dagen geleden heb ik mijn auto gefoamen en gewassen. Afsluitend 1 laag Gyeon Tire en dit dekt meteen erg goed, maar is er nu al zo goed als af.

Ik had dus bij elke wasbeurt, of gewoon tussendoor, een nieuw laagje kunnen aanbrengen en dan kun je de standtijd aardig lang uitrekken, denk ikm


Greetz
 
Een goede voorbereiding (goed reinigen) is van belang voor de standtijd. Meerdere lagen heeft volgens mij alleen zin als de vorige 'droog' is. Anders hoop je het alleen maar op.

(Liever geen HD direct op de wang i.v.m. doorsijpelen?) Denk niet dat je je hier druk over hoeft te maken... :p
 
Puist werk voor 4 weken plezier...
Ben ik niet van plan. Gewoon goed soppen, wachten tot droog en 1x en laagje.
Ook een paar weken plezier van.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Dat zou ik inderdaad ook doen. Standtijd wordt wel verlengd door tussendoor te föhnen, heb het zelf ook een paar keer gedaan. De 2 weken extra standtijd is mij al dat gezeur niet waard, mede doordat de Tire zich heel gemakkelijk en egaal aan laat brengen. Ik breng liever na 2 weken nog een laagje aan dan dat ik mijn banden sta te föhnen (ps mensen keken mij ook heel raar aan toen ze zagen dat ik mijn wielen stond te föhnen haha).
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
1 laagje Tire en dan een standtijd van 4 weken? Dan moet ik het volkomen verkeerd doen want of ik nou de uitgebreide stappen doe of ik smeer er klakkeloos een laag op, de standtijd is van 1 laag helemaal ruk.

Wat betreft het spuiten met een HD op de wang van je band; Dit werd mij meerdere malen sterk afgeraden op dit forum. Ik heb een tijd daarna mijn banden laten vervangen en er was roestvorming te zien op de velg. De garage gaf dit aan en vroeg of ik soms met een HD mijn banden afspoot.

Ik geef alleen mijn ervaringen aan, niet wat het beste is.


Greetz
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik heb ze nog een laagje gegeven; ze lagen toch nog binnen; gloednieuw. Kleine moeite.
Inmiddels gemonteerd. Ziet prachtig uit.

Bedankt