• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Tire

bjornl

Detailing rookie
21 okt 2014
205
0
35
Over dit product kon ik nog weinig vinden, dus bij deze aangemaakt.

Wat zijn jullie ervaringen met dit product?
Voor welke toepassingen gebruiken jullie het nog meer dan alleen banden?

Ik heb hem zelf sinds gisteren in mijn bezit, En vervolgens op de banden van 2 auto's aangebracht.
De foto's zal ik zo nog even plaatsen.

Maar is dit ook eventueel op ongespoten kunststof delen te gebruiken? hiervoor gebruik ik nu altijd Auto Finesse Revive alleen is de standtijd hier niet zo lang van vind ik.
Nu ik de Gyeon Tire heb ben ik ook wel benieuwd of dit op kunststof delen toepasbaar is of juist niet, zit er anders aan te denken hiervoor de Gyeon Trim te kopen.

• Leuk
Reacties: Tim
Hier een paar foto's van de C1 waarvan ik gistermiddag de banden/wielen schoon heb gemaakt met Meguiars Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner, hierna met een dressing applicator pad de Gyeon Tire aangebracht op de banden, verder niet meer uitgeveegd, alleen aangebracht en in laten trekken.
De eerste foto is voor het schoonmaken, de andere 2 foto's zijn 1dag nadat de Gyeon Tire aangebracht is.

conv_1128.webp

conv_1129.webp

conv_1130.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Van mijn Golf heb ik de Velgen+banden gisteren schoon gemaakt met Meguiars Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner, en vanmiddag heb ik ze behandeld met Gyeon Tire, aangebracht met een dressing applicator pad.
De eerste foto is voor het aanbrengen van de Gyeon Tire, en de 2e foto is een kwartier na het aanbrengen.

conv_1132.webp

conv_1131.webp

Bijlagen

• conv_1128.webp
    conv_1128.webp
    717,7 KB · Weergaven: 104
  • conv_1128.webp
    conv_1128.webp
    717,7 KB · Weergaven: 163
  • conv_1129.webp
    conv_1129.webp
    495,7 KB · Weergaven: 96
  • conv_1129.webp
    conv_1129.webp
    495,7 KB · Weergaven: 129
  • conv_1129.webp
    conv_1129.webp
    495,7 KB · Weergaven: 128
  • conv_1130.webp
    conv_1130.webp
    409,3 KB · Weergaven: 117
Ik vind het een geweldig product voor je banden. Meerdere keren reinigen is aan te raden. Na het aanbrengen verwarmen met een föhn o.i.d. verlengt de duurzaamheid. Vergeet niet je banden mee te wassen, deze worden ook vies.

• Leuk
Dibbuz;n408555 zei:
Ik vind het een geweldig product voor je banden. Meerdere keren reinigen is aan te raden. Na het aanbrengen verwarmen met een föhn o.i.d. verlengt de duurzaamheid. Vergeet niet je banden mee te wassen, deze worden ook vies.

Het na behandelen met de föhn stond inderdaad ook op de fles vermeld, dit heb ik nog niet gedaan, ik heb het deze keer alleen aangebracht en verder niets meer mee gedaan, ook niet afgenomen.

Alleen bij de volgende keer wanneer ik mijn auto ga wassen, dan de banden vermijden met de Meguiars Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner? die is te agressief voor de Gyeon Tire?

Misschien een hele andere discussie maar op mijn oude Ford Fiesta houdt Autofinesse Revive het al heel lang nu. En ziet er nog heel puik uit. Auto wordt dan niet zo veel gereden. De Golf is het er sneller vanaf gewerkt. Maar daar had ik ook minder tijd in goed schoonmaken van de trims gestopt. En misschien had ik daar ook wel wat meer applicaties moeten doen.

Ik heb eerst ook Auto Finesse Revive gebruikt voor kunststof delen, rubbers en banden, maar naar 1a2 wasbeurten is het toch zo goed als weer weg, ik was de auto's met Meguiars Gold Class.
Het is en blijft een dressing en geen coating, eerst blijf ik op de kunststof delen nog wel de Revive gebruiken, maar wil ooit nog eens de Gyeon Trim gaan proberen, dit is wat duurder maar heeft een veel langere standtijd.

Ik zal waarschijnlijk uiteindelijk ook overgaan op coatings. Maar voorlopig eens almdat spul wat ik al heb gebruiken.
Als ik al die coatings ga doen wil ik eigenlijk gewoon een goede garage hebben met vrrl ruimte om dat goed te doen.

Hoihoi,

Ook ik ben een groot fan van Tire. Laat in mijn ogen de banden er weer als nieuw uitzien zonder een 'neppe' glans. Het blijft ook erg lang zitten en na enkele wasbeurten zie je nog steeds beading op je banden. Het doet het ook goed op andere rubber delen van je auto.

Mijn ervaring is dat beide producten (tire en revive), niet uitgesproken lang op deurrubbers etc blijven zitten, maar dat is dan maar pech, want een coating doet het daar ook niet op. Wat betreft hard plastic, doet revive het heus lang, als je maar goed hebt schoongemaakt. Ik heb ook een potje Nanolex en dat werkt ook goed, maar is meer 'gedoe' dan revive en op mijn Ford zie ik vooralsnog weinig verschil tussen de delen die ik met Nanolex heb gedaan en de delen die ik met Revive heb gedaan.

Succes!

Ik weet niet of je voor het aanbrengen van de Revive de trims ook reinigd met APC, maar de lage standtijd van Revive herken ik totaal niet. Voor ik de Revive aanbreng reinig ik de trims wel grondig met APC (verhouding al naar gelang vervuiling van 1:10 tot 1:5). Daarna blijft de Revive behoorlijk lang zitten (meerdere weken). Als shampo gebruik Lavare ik foam de auto altijd met Monello foam.

Meestal was ik de auto met Meguiars Gold Class shampoo, en na een 2/3 keer wassen moet je de trims toch wel weer opnieuw voeden met Revive.
Ook heb ik het een keer gereinigd met APC 1:10 dacht ik(weet het niet helemaal zeker welke verhouding), merk geen verschil eerlijk gezegd.
Gelukkig zijn het maar een paar kleine delen aan de auto welke hiermee behandeld moeten worden dus zo'n probleem heb ik er niet mee om het even met Revive te behandelen.

Heeft iemand al enig idee wat de standtijd van Tire al is?
En heeft het zin om bv 2 lagen te leggen al dan niet met een tussenpauze?

Ik durf niet echt een hard getal er aan te hangen, maar de standtijd is bij mij vrij goed. De looks vervangen wel wat sneller, maar tijdens het wassen kan je aan de beading zien dat er nog steeds iets op zit. Hierdoor blijven je banden wel beter schoon, waardoor je makkelijk na een maand een nieuwe laag aan kan brengen om de looks weer terug te krijgen.

• Leuk
DC 1991;n409238 zei:
Heeft iemand al enig idee wat de standtijd van Tire al is?
En heeft het zin om bv 2 lagen te leggen al dan niet met een tussenpauze?

2 lagen ligt er een beetje aan hoe "droog" je banden zijn denk ik, als ze al lange tijd niets gezien hebben kan het geen kwaad 2 lagen aan te brengen denk ik.
Wat Dibbuz ook al aangeeft, wil je het effect verlengen moet je het verwarmen met een föhn na aanbrengen.

De standtijd kan ik nog weinig over zeggen, sinds het opgebracht is, zo ziet het er nu nog uit, afgelopen zaterdag beide auto's gewassen met Meguiars gold class, hiermee ook de velgen/banden gewassen.

ook benieuwd hoe lang deze goed blijft.

ik twijfel tussen de gyeon en de tuf shine...

wat is een goede cleaner ter voorbereiding van de gyeon?

Beide getest, mijn voorkeur gaat naar de Gyeon. Je kan wel heel goed eerst de Tufshine Tire Cleaner gebruiken. Zeker niet elke keer gebruiken natuurlijk.
De Gyeon houdt het langer uit en is een stuk voordeliger.

Ik heb de Gyeon Tire niet meer opnieuw aangebracht, maar is zeker nog goed te zien op de banden!