• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Trim aanbrengen met airbrush

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
756
153
30
Amerongen
Hoi allemaal,

Ik zie heel vaak op Facebook dat mensen de kleine grilletjes e.d., welke moeilijk te bereiken zijn, voorzien van Gyeon trim door middel van een airbrush. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt mij namelijk wel makkelijk.

Groeten,
Tomas

Met wat voor airbrush dat je het moet doen, welke zaken je moet afplakken, welke afstand je moet houden. Dus eigenlijk, hoe je dit aan moet pakken

Wauw.. Lijkt me veel overbodig werk. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je inderdaad niet overal bij kan, zoals grilllen enzo, maar met wattenstaafjes/make-up pads kom je er ook zonder veel moeite.

Greetz

lage druk, alles in de directe omgeving wat je niet wilt raken afplakken, afstand is afhankelijk van de luchtdruk die je gebruikt...
Voordeel van airbrush is goede dekking in korte tijd, vooral voor bedrijfsmatig gebruik dus ideaal.
Voor een hobbyist loont het waarschijnlijk om de methodiek beschreven door Quantoxx aan te houden...

Dan ga ik er maar eens 1 aanschaffen en experimenteren... Doe het zelf bedrijfsmatig dus elke tijdsbesparing is meegenomen.

Bedrijfsmatig of hobbymatig, in mijn ervaring dekt de Trim sowieso heel goed. De applicator maakt het mogelijk om strak te dressen, zonder afplakken.

Als je gaat brushen, moet je dingen af gaan plakken, apparatuur erbij pakken, etc. En heel goed schoonmaken achteraf. Tijdsbespraring zie ik niet echt voor me en je verbruikt waarschijnlijk meer product.

Ik roep maar wat, haha. Misschien zie ik het verkeerd. :P

Een airbrush kan je ook goed gebruiken bij het bijwerken van de wat diepere krasjes of steenslag. Ook om LM velgen bij te werken gaat heel mooi. Dus niet enkel geschikt voor het gebruik met de Trim. Houd er wel rekening mee met de naald dikte /nozle die gebruikt wordt. Inderdaad het schoonmaken moet je inderdaad direct en soms tussentijds doen, anders blokkeert het pistool of doet het pffffff en heb je druppels ipv nevel.

Proxxon MK 240

27120.webp

• Leuk
Reacties: Tomas
Ik zit er ook over na te denke om een airbrush kit aan te schaffenx. Makkelijk om velgen te voorzien van ceramische coating bijvoorbeeld.

Thans Patrick @nicknameless , zal eens kijken of ik deze kan bestellen. Zal mijn bevindingen ook hier posten en eventueel, als dit echt veel makkelijker werkt, een how to maken.