• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Trim Mini Cooper, help?

hvantiel

Detailing rookie
9 apr 2022
4
15
Hi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en heb nu wat vragen m.b.t. Gyeon Trim, dus maar een account aangemaakt om actief mee te doen :).
Hopelijk kan iemand mij helpen bij een oplossing.

Begin vorig jaar heb ik de kunststof delen van de Mini Cooper in de Gyeon Trim gezet.
Stappen die ik heb gedaan:
- Reinigen met Poorboys APC
- Reinigen met Gyeon prep
- Goed gedroogd
- Gyeon Trim aangebracht
- Teveel verwijderd met doek

In het begin super blij mee, mooie matte zwarte afwerking en delen bleven als nieuw.
Nu, dus ruim 14 maanden later ben ik er minder blij mee. Het lijkt alsof de Trim 'los laat'. Er is iig duidelijk zichtbaar waar de Trim nog zit, en waar niet.
Dit omdat ik een soort 'glans' zie waar de trim nog zit. De auto is uit 2019 en kunststof was zichtbaar in nieuwstaat toen de Trim erop ging.

Kan natuurlijk ook iets anders zijn, daar sta ik ook voor open.

Wat heb ik al gedaan?
- Kwast met APC
- Zachte leerborstel met APC
- Hardere borstel met APC
- Borstel & afwasmiddel
- Melamine sponsje (schuurt teveel, verwijderd de trim nauwelijks alleen wel dof resultaat)
- Proefstukje geprobeerd met Thinner, verwijderd de Trim, alleen droogt het kunststof (zoals verwacht) wittig op
- Proefstukje opnieuw behandeld met Trim, nauwelijks verschil.

Dan nu de hulpvraag, wie heeft dit eerder gezien en heeft een oplossing of suggestie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Bijlagen

  • IMG_7955.JPG
    IMG_7955.JPG
    155,4 KB · Weergaven: 186
  • IMG_7956.JPG
    IMG_7956.JPG
    235,4 KB · Weergaven: 176
  • IMG_7958.JPG
    IMG_7958.JPG
    318,8 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:
Goed drogen voor het aanbrengen van een coating op plastic kan soms inhouden dat je beter de dag erna pas verder gaat.
De behandeling met APC zoals je die beschrijft typeer ik als lichte mishandeling. Niet elke gekleurde kunststof is echt kleurvast

Wellicht dat iemand met een Mini-ervaring kan reageren ?
 
Aangebracht bij droog weer destijds in afgesloten ruimte na droging. Destijds goed ingelezen en geen berichten gezien tussentijds een dag te wachten. Wel goed te laten drogen. Denk je aan vocht in de coating? Het heer meerdere maanden als nieuw geoogd.

De nu ondernomen stappen is ook mishandeling. Ik heb een makkelijk te vervangen deel genomen om te kijken wat er nodig is om de coating te verwijderen. Met kwast en apc begonnen (na wassen) en van daaruit gaan opschalen naar hardere aanpakken zonder echt een bevredigend resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Na 14 maanden was de trim op plekken dus op? Staat de auto in weer en wind? Dan vind ik het geen slecht resultaat. Een lichte reiniging en opnieuw aanbrengen, had dat niet voldoende geweest?

Als de trim nu niets meer doet, is toch opmerkelijk. Dan zou de kleur er uit kunnen zijn dat vind ik stijl voor de leeftijd van de auto. Een oplossing zou kunnen zijn om de boel helemaal te reinigen en dan een kleurende behandeling geven. Zoiets als Solution Finish of Owatrol.
 
Dank voor de tip.
Klopt. Resultaat is zeker niet slecht qua standtijd. Auto staat in weer en wind. Bij alleen reinigen + opnieuw aanbrengen blijft de ‘tekening’ die je ziet op foto’s zichtbaar. Dus er is denk ik nog teveel trim aanwezig voor de nieuwe trim om goed in te trekken.
Vraag me dan af of een kleurend middel dan voldoende kan intrekken.

Tot nu toe krijg ik de resterende trim alleen weg met thinner of heel lang schrobben met melamine, die beiden het plastic aantasten. Dus ben vooral op zoek naar nog meer opties.

Ik weet dat de kwaliteit van Mini te wensen overlaat. Op diverse fora kom ik mensen tegen met verkleurde trim na een half jaar na aflevering.

Backup plan is spuiten in hoogglans, dan ben ik er gelijk in de toekomst ook vanaf