• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon trim op banden?

GTIED30

Detailing trainee
18 feb 2015
21
25
Twente
Ik vraag me af of je gyeon trim ook op banden kunt gebruiken?

Ik heb anders de keus uit de volgende producten mocht de trim niet kunnen

Poorboy's Natural look
Auto finesse revive
Meguiars endurance tire gel
Smartwax dressing
Poorboy's bold & bright
 
Hey Hallo,

De Gyeon - Trim zal qua voeding vast wel effect hebben op banden. Echter denk ik niet dat het verder geschikt is omdat het product een harde coating vormt en wanneer een band, of bijv. rubbers, begint te werken, dat de coating dat barst ofso.

Wat ik zelf gebruik voor banden is geen dressing, maar een ander type coating; Gyeon - Tire :p.


Greetz
 
Laatst bewerkt:
Wat ik zelf gebruik voor banden is geen dressing, maar een ander type coating; Gyeon - Rim.

Delete Rim, insert Tire. ;)
Rim is ook een coating :D

@GTIED30

PB Natural Look is een dressing om voornamelijk kunststof intereur delen te behandelen.

Auto Finesse Rivive is een product om exterieur kunststof te behandelen.

Smartwax Dressing is geschikt voor rubber, kunststoffen, vinyl enz., zowel in als exterieur.

Blijven er dan nog maar 2 over. :D
Persoonlijk zou ik dan voor de Meguiars gaan omdat deze een veel langere standtijd heeft. De PB is op waterbasis, maar aangezien het vaak regent in Nederland....you do the math... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Donny
Bedankt voor jullie snelle reactie's

@nicknameless tja dan blijft er weinig over. De meguiars had ik al een paar keer gebruikt en was niet heel erg tevreden over de (standtijd) vandaar dat ik liever iets anders wil proberen. Iemand nog suggestie's ?

Alvast bedankt :)
 
Als je echt iets wilt voor je banden met een lange standtijd kan je kijken naar de Tuf Shine bandendressing. Zit er bij mij nu ongeveer een maand op en het ziet er nog steeds top uit. Enige probleem is dat het enorm veel werk kan zijn om je banden schoon genoeg te maken. Ik heb elke band ongeveer 15 keer schoon moeten maken met de reiniger van Tuf Shine, en het koste me ongeveer 1,5 uur per band.
 
What the... 15x?!? Hoeveel flesjes Tuf heb er dan wel niet doorheen gejaagd? :p

@GTIED30 - Ik denk dat elke bandendressing niet zo lang blijft zitten. (Met uitzondering van de bovengenoemde Tuf Shine) Maja, nu de zomer er weer aankomt, gaan veel mensen weer wekelijks hun auto wassen en is een beetje dressing aanbrengen een kleine moeite en hoort dan bij de wasbeurt.

Zo heb ik zelf de Gyeon - Tire. Ik vind dit een goed product. Is zéér makkelijk aan te brengen, dekt snel, stoot water/vuil af en trekt niet heel diep in de band maar vormt een laagje op het oppervlak. Zelfs wanneer ik alle voorbereidende stappen goed doe, blijft deze ook niet schrikbarend lang zitten, maar toch vind ik hem beter als de bandengels en dergelijke die ik heb geprobeerd.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Donny
@Quantoxx

Volgens de gebruiksaanwijzing, ja ja, die kleine lettertjes achterop de fles...:p, zou je de Tire ook met een (haar)föhn kunnen verwarmen waardoor de standtijd aanzienlijk wordt verlengd.

Overigens zijn de eerste paar dagen de banden een beetje heul erg glimmie glimmie, maar daarna veranderd dit in een mooie egale matte finish :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Oke bedankt voor de uitleg en suggestie's ik zal de tire een keer mee bestellen . En ga nu eerst de meguiars opmaken ;)
 
Hey Pat,

Jep, ik ken de lettertjes! :p

Ik heb zelf een review geschreven over de Tire. Hierbij is de band goed schoongemaakt, 1 laag Tire, drogen met een verfbrander, nog een laag, opnieuw drogen en uiteindelijk een derde laag.

Wanneer je de laatste laag, of misschien zelfs de enigste laag, verwarmt met de verfbrander en wanneer het nog een beetje plakt afneemt met een doek, krijg je een mooie diepe finish. Wanneer je hem níet afneemt, blijft hij voorlopig glimmen als een tiet en dit neemt inderdaad gestaag af.

De blauwe Porsche GT3 heeft tot de dag van vandaag mooie banden.(Word weinig mee gereden en staat binnen. Detail 01-2016)

Opnieuw fohnen lijkt tot op heden niet veel te doen aan de looks of standtijd. 1 band verwarmd, 1 band niet; Weinig verschil, nemen beide evenredig af in standtijd/looks.



20160110_143445.jpg


20160110_143704.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Hey Pat,

Jep, ik ken de lettertjes! :p

Ik heb zelf een review geschreven over de Tire. Hierbij is de band goed schoongemaakt, 1 laag Tire, drogen met een verfbrander, nog een laag, opnieuw drogen en uiteindelijk een derde laag.

Wanneer je de laatste laag, of misschien zelfs de enigste laag, verwarmt met de verfbrander en wanneer het nog een beetje plakt afneemt met een doek, krijg je een mooie diepe finish. Wanneer je hem níet afneemt, blijft hij voorlopig glimmen als een tiet en dit neemt inderdaad gestaag af.

De blauwe Porsche GT3 heeft tot de dag van vandaag mooie banden.(Word weinig mee gereden en staat binnen. Detail 01-2016)

Opnieuw fohnen lijkt tot op heden niet veel te doen aan de looks of standtijd. 1 band verwarmd, 1 band niet; Weinig verschil, nemen beide evenredig af in standtijd/looks.



Bekijk bijlage 80614

Bekijk bijlage 80615
Prachtig product inderdaad! Gebruik het zelf ook, op nieuwe banden is de gel erg prettig werken. Maar op oude banden met scheurtjes en een stroeve structuur ben je wel wat meer product kwijt, of aanbrengen op een microfiber polish pad, zodat de tire sponsjes niet te snel kapot gaan :)
 
Ik heb Revive wel eens "omdat het kon" op de banden geprobeerd.... Dat viel zeer zeker niet tegen!