• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Trim over TRrim

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Goedemiddag,

Even een klein vraagje. Vorig jaar Gyeon Trim op de Sprinter van mijn vader aangebracht, super tevreden over. Alleen nu begint het op de voorbumper heel erg na te laten. kan ik nag goed reinigen en ontvetten gewoon weer een laag Trim erover zetten???

Alvast Dank
 
Hey Dyan,

Persoonlijk zou ik de bumper aanpakken met bijv. APC+D en melaminesponsjes. Deze combi zorgt voor een goede reiniging en door de licht schurende werking heb je nét wat meer power om restanten van de oude laag te verwijderen.

Let op - Flink raggen met melamine betekent ook meer schurende werking, dus met beleid beginnen. ;) Je merk snel genoeg wanneer het schoon is en het kunststof zich goed laat voeden.

Na het reinigen spuit ik de boel goed af met de HD om residu van de APC+D goed weg te krijgen, gevolgd door goed nawrijven met Prep/EX. Dit laat ik vervolgens even uitzweten/verdampen en ga dan Trim goed inmasseren.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Hey Dyan,

Persoonlijk zou ik de bumper aanpakken met bijv. APC+D en melaminesponsjes. Deze combi zorgt voor een goede reiniging en door de licht schurende werking heb je nét wat meer power om restanten van de oude laag te verwijderen.

Let op - Flink raggen met melamine betekent ook meer schurende werking, dus met beleid beginnen. ;) Je merk snel genoeg wanneer het schoon is en het kunststof zich goed laat voeden.
jij krijgt die laag Trim er echt ook af in het geheel?
 
@Ric325i - Een laag die nog goed werkt, daar zal je heel wat meer voor moeten doen, maar een laag die op z'n einde loopt heeft niet veel meer nodig om verwijderd te worden.

Ook is het, net zoals bij het aanbrengen, van belang om te kijken hoe poreus het kunststof is. Op grover kunststof trekt het dieper in het materiaal en dus is er ook meer product nodig om een laagje aan het oppervlak te krijgen.


Ik heb ooit eens op het forum een topic of bericht geplaatst waarbij ik op Ford Transits bezig was met Gyeon - Trim. Hierbij heb je de grote bumpers, spiegeladaters, grill, raamstijlen en meer delen die allemaal van een ander soort kunststof zijn. Van vrij grove bumpers waarbij je het granulaat kunt tellen tot hele gladde/fijne raamlijsten en grill. Op elke van deze delen was de standtijd ook anders, ondanks ik overal hetzelfde had gedaan.

De bumpers waren het grofste en hadden klaarblijkelijk meer product nodig gehad. Om het te verwijderen ben ik met genoemde combi aan de gang gegaan en bleef steeds checken of er nog beading/sheeting was. Na meerdere herhalingen was hier totaal geen sprake meer van en het kunststof liet zich goed voeden, wat te zien was wanneer je 'm nat maakte en er een egale, donkere laag ontstond. (Welke weer opdroogde tot een doffere egale kleur)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Laatst ook los gegaan met Trim. Een half flesje
C71F39D4-64C7-4D6C-AA82-A98061C20869.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Dyan Blezer
Ik wilde een kunstof diffusor "restaureren". Het is zwart kunststof, net zoals bij ongelakte bumpers. Nadat ik de diffusor grondig had gereinigd heb ik er Gyeon Trim op willen leggen, maar de Trim die ik gebruikte was een redelijk oud restje en dat was al stroperig geworden. Het gevolg is dat ik geen egale laag kon aanbrengen en dat zag er na opdrogen verschrikkelijk uit. Ik heb dan met PB's APC+D puur en melaninespons geprobeerd de Trim te strippen maar dat is maar gedeeltelijk gelukt. Bestaat er een ander middel dat APC+D wat beter werkt om een laag Trim te strippen?
 
@BrunoV - Oef, lastig dingetje. Jouw aanpak had ik ook gedaan, maar dat werkte dus niet voldoende.

Ik vermoed dat je best wel een dikke laag hebt aangebracht (stroperig) en als het kunststof een vrij open structuur heeft, dan kan het ook vrij diep ingetrokken zijn.

Mijn eerste idee hierbij is dat de coating mechanisch moet slijten en je dus misschien nóg meer moet boenen? Ik betwijfel of het efficiënt is om bijv. een spulletje/vloeistof te gebruiken zoals een alcohol of iets dergelijks om de coating voldoende af te breken. Het materiaal zal dit ook niet echt leuk vinden.
 
Dus, beter dan PB's APC+D is er nier echt voor dit doel? Dan wordt het langer en harder schrobben, misschien laat ik er mijn DAP eens op los. Met de hardste pad die ik heb en APC+D, dus geen echt schurende werking. Goed idee?
 
@BrunoV - Aangezien de coating moet slijten, moet je 'm helpen slijten. Althans, dat is als er géén producten zijn die een coating kunnen oplossen zonder het materiaal te slopen.

Zoals ik al zei; Lastig dingetje. ;)

Ik heb de difusor niet in handen, zie en voel niets, dus dan is het nóg lastiger. Mijn enige ingeving is om door te gaan met de melamine en goed het materiaal te blijven checken. Ook zal je regelmatig het materiaal nat moeten sprayen om te kijken of je nog ergens werking ziet van de Trim.

Met de DAP en een harde pad en APC+D zal voor een hoop schuim zorgen en waarschijnlijk een materiaal wat er niet blij van wordt. Maja, dit heb ik nog nooit geprobeerd, dus zeker weten doe ik het ook niet.
 
  • Leuk
Reactions: BrunoV