• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude Gyeon Trim laag

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Goedemiddag,

In september 2020 hebben wij onze Sprinter voorzien van Gyeon Trim om alles wat netter te laten uitzien. Nu beginnen de bumpers opnieuw te verkleuren. Echter de beading en sheeting is nog altijd aanwezig.

Ik weet dat coating moeilijk tot niet te verwijderen zijn. Maar heeft iemand tips om ze opnieuw te coaten.

Alvast dank.

Gr, Dyan
 
Coatings slijten mechanisch, dus ik pakte er vaak een melaminespons bij i.c.m. een sopje of verdunde APC.

Ik 'was' het kunststof en check regelmatig of er nog beading/sheeting was door af te spoelen en te sproeien.
Liever nat houden en vaker moeten 'wassen', dan (te) droog en onnodig over het kunststof.

Nadien wassen en drogen, laten luchtdrogen of in de zon, ontvetten en wederom laten ademen, dan coaten.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Gaat nog lastig zat worden om te verwijderen/weer opnieuw mooi te krijgen.
Nog een keer aanbrengen is nog de beste optie maar zo mooi als de eerste keer dat het er op ging krijg je het niet meer.
 
@Ric325i - Hoe bedoel je dit, Ric? Als de coating zo goed als verdwenen is en het kunststof zich weer laat voeden, dan zal het zich na reinigen + ontvetten toch gewoon weer goed laten dressen of coaten?
 
@Quantoxx ,
Ik bedoel het zoals het er staat maar ter aanvulling :
-Bij mijn BMW waren de hard plastic delen mooi na behandeling maar na verloop van tijd wordt dit toch “vaal” idd na schoonmaken weer Gyeon Trim aangebracht maar deze delen worden nooit meer zo intens zwart als de eerste keer dat je het aanbrengt.
-Bij mijn Prius (althans die van mijn vriendin) krijg ik het er met geen mogelijkheid echt netjes vanaf ,zeker de daklijsten zijn lastig alsook het plastic deel onderkant voorruit hier zit nog een licht reliëf in wat het ook lastiger maakt.
-Bij de Porsche van een vriend zijn bv de instaplijsten vervangen omdat hij ook een beetje tegen dezelfde dingen aanliep (ook vond hij Trim te veel glimmen in het begin maar goed dat is weer een ander punt).

Kijk ieder zijn mening natuurlijk maar ik zal er nooit meer voor kiezen om dit type coating op kunststof aan te brengen .
 
Laatst bewerkt:
@RoyR Is goed om te horen. Gaan hem vandaag opnieuw aanbrengen.

Nu heb ik nog een nieuw flesje staan in de verpakking maar deze is een beetje groen geworden lijkt het wel.
16942460980865766072009198511852.jpg
 
Mijn overgebleven Trim is echt soort “overjarig” maar heb er een week geleden met succes nog 2 koplampen in de coating gezet.
Ondanks dat dat flesje al geruime tijd in gebruik is is ie nog steeds niet groen.
Dus dat is wel apart.
Wat wel opviel is dat ie wat “stroperiger” leek dan in het begin maar goed het flesje is dan ook een paar jaar oud dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RedCat