• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon View Functie cleanse

Esmid

Detailing guru
22 mei 2019
215
138
Groningen
Goedendag,

Ik ga komende week de Gyeon View toepassen en vroeg mij de precieze functie van Cleanse af.

Is Cleanse nog gewoon een Polish? Of is het ook een primer?

Er word steeds gezegd in filmpjes dat het en primer zou zijn maar heb een twijfel of dit niet gewoon een polish is.

Zelf polijst ik ruiten altijd met een glass pad en Sonax Glass Polish, zou deze stap een vervanger zijn voor het gebruik van Cleanse?

Alvast bedankt.
 
'' Q2 CLEANSER , gebaseerd op SiO2 en te gebruiken als bindmiddel, en een glasbehandelingsmiddel – Q2 REPEL dat zorgt voor de duurzaamheid en een maximaal waterafstotend effect. Voor een optimaal resultaat is het belangrijk dat u beide producten exact zo gebruikt als staat beschreven in de gebruikershandleiding. ''

Lijkt mij dus vergelijkbaar met bijv. Gyeon - Primer. Een soort ''voorstrijk'' op basis van silica.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Bedankt voor jou bericht.

Denk dat ik eerst de stap met Sonax op de DA toepas en daarna de Cleanse met het bij geleverde blok.

Het zekere voor het onzekere dan maar.
 
Andere merken passen een coating en een polish toe zodoende dat ik argwaan kreeg in het idee van Cleanse als "Primer" naast polijst eigenschappen.
 
Ik vermoed dat Primer-achtige producten niet echt kunnen slijpen in bikkelhard glas Zelfs grove middelen zullen hier moeite mee hebben. :D
 
  • Leuk
Reactions: Esmid