• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon View

Robbe De Grave

Detailing rookie
20 jun 2023
20
2
Zichem (België)
Dag iedereen,
Ik heb Gyeon View aangebracht op mijn ruit (en ruitenwissers). Nu klapperen deze enorm. De View er terug afgedaan, dan de Glaco DX erop, zelfde tafereel, terug klapperen. Ik heb ruitenwissers van SWF , voorheen Bosch gehad, deze klapperde ook.
De Bosch ruitenwissers heb ik 1 jaar gehad, deze van SWF heb ik nu 1,5 jaar.
Mijn auto staat ook altijd buiten. Ruitenwissers worden regelamtig gereinigd met Gyeon Glass of Gyeon Tire Cleaner.
Wat raden jullie aan ?
Heeft de Gyeon View EVO ook problemen met klapperende ruitenwissers?
Alvast mercikes
 
Dit heb ik allemaal geprobeerd.
De ruitenwissers zijn nu 1,5 jaar oud van het merk SWF.
Heeft de nieuwe View EVO ook problemen met klapperende ruitenwissers ?
Iemand al ervaring met de nieuwe View EVO.
Ik lees ook heel veel dat er met BOSCH ruitenwissers ook wel problemen kunnen zijn (zowel nieuw als oud).
Met Valeo precies geen problemen ivm klapperende ruitenwissers met een coating hier op het forum ?
Alvast mercikes
 
Op de Z4 zitten nog de eerste wisserbladen, nu 56000km en heb al diverse glascoatings op mijn ramen gehad maar klapperen doen ze nooit.
Nu gebruik ik ze ook bijna nooit omdat de coating zijn werk doet maar maak ze iedere keer als er een nieuwe laag op gaat goed schoon met IPA net zolang tot er geen vuil meer vanaf komt.
 
Ik heb een BMW F20.
In het begin ging het goed met enkel de Glass+ van Gyeon op mijn ruit. Na 9-10 maand begon deze te stuiteren. Ruit volledig gepolijst , alle oude resten eraf.
Terug glass+ erop geprobeerd en ze klapperden terug.
De nieuwe Gyeon VIEW Evo kost €45 en dus niet bepaald goedkoop als ze weer gaan stuiteren :confused:
En ik weet niet of de nieuwe EVO beter bestand is tegen klapperende ruitenwissers.
Er staat wel op de verpakking “wiper resistant” maar ik lees veel dat dit zou te maken hebben resistant tegen ruitenvloeistof :confused:
 
Had dit ook bij view

Nu view evo gezet. Raam eerst machinaal gepolijst en geen stuiterende wissers meer
 
Ik denk dat ruitenwissers vergelijken weinig zin heeft tenzij je dezelfde auto hebt. Ik had op alle drie de auto's thuis Bosch wissers. Op de Peugeot waren ze waardeloos. Op de Volvo en Nissan zijn ze top.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en RoyR
Het heeft echt wel met applicatie te maken volgens mij.
Vaak voorkomende fout is slechte (of onvoldoende) voorbereiding om het raam brandschoon te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Zeker weten. Ik heb 22.000 km geleden Glaco DX op de voorruit en zijramen aangebracht. Alle ramen zijn met Glaco Compound gereinigd van te voren. De voorruit en rechter zijramen heb ik na het reinigen ontvet met Prep. Die ramen hebben. Og steeds werking. De ramen die ik niet ontvet heb doen niet zoveel meer.
 
Manueel was dat bij mij ook niet voldoende met glaco. Bij view evo zit gyeon olasspolish die ik machinaal heb verwerkt
 
@Meebooh, ik heb de Gyeon View EVO binnen. Ik ga het ook excentrisch polijsten. Heb je het product Repel EVO in rechte lijnen of cirkelcormige bewegingen aangebracht? En heb je op de voorruit 2 lagen of 1 laag ? Hoelang heb je gewacht voor de ruit terug nat werd? In de handleiding staat een paar uur wachten voor de ruit terug nat mag worden.
 
Hey

Gewoon stappenplan gevolgd. Idd met voldoende product cirkelgewijs aangebracht. 15 min gewacht en dan tweede laag identiek.

Wissers ook gecoat

Raam is pas nat geworden na 24 u ofzo
 
Hey,
Ik heb vandaag de tijd gehad om Gyeon View EVO aan te brengen. Eerst excentrisch gepolijst in de 2 richtingen (boven naar beneden en van links naar rechts). Erna meteen afgenomen met een vochtige microvezeldoek. Daarna de Repel EVO aangebracht van links naar rechts. Deze piepte heel goed bij de eerste laag. Daarna een kwartiertje gewacht en dan bovenop de eerste laag (zonder af te vegen) de 2de laag Repel EVO aangebracht in de andere richting (boven naar beneden). Echter bij de 2de keer aanbrengen piepte deze niet zo hard meer als de 1ste keer. Is dit normaal ?
Groetjes