• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gyeon view

Daniel092

Detailing addict
19 sep 2011
78
55
Beste mede detailers,

Ff een kort vraagje.

Ik heb eergister gyeon view aangebracht op een voorruit en 2 zijruiten maar ik vroeg mij af.. moet je na elke laag repel eerst weer uitwrijven ? of hierover gewoon weer een laag aanbrengen ?

Ook vond ik dat het nogal erg stroef ging ( het uitpoetsen ) dit heb ik versoepeld door een paar druppels water op mijn mv-doek aan te brengen maar is dit de bedoeling ?

Ik hoor het graag van jullie
 
Ik heb afgelopen zondag ook de View geprobeerd. Zelfde probleem. Die Cleanse is een melkachtige vloeistof, volgens de voorschriften moet je het laten opdrogen en daarna het teveel aan residu wegvegen. Nou dat verliep erg lastig! Hoe meer ik erop had gesmeerd hoe moeilijker het eruit gepoetst kon worden met een zachte MF doek. Het leek wel een harde waxlaag! De cleanse heb ik dus niet helemaal gebruikt. Er staat ook nergens in de handleiding dat je het met water moet mengen, gewoon erop aanbrengen. Enfin, daarna de Repel erop gedaan nadat ik erg lang bezig was met het poetsen, de rubberen randen werden ook wit overigens. De Repel kon wel makkelijk aangebracht worden. Wat mij overigens verbaasde was dat de Repel net zo ruikt als de Rain-X, naar pure alcohol dus. De Rim ruikt anders en moet met mondkapje. Je mocht zelfs wat onder de ruitenwisserbladen smeren. Dit is volgens mij geen Quartscoat maar een soort veredelde vorm van Rain-X lijkt het. Het is wel vantevoren gekleid en ook met Prep voorbehandeld overigens. Ik ben benieuwd of het een jaar lang blijft. Ik heb het niet weggeveegd maar gewoon met de pad en doek aangebracht.
 
De cleanse is naar mijn idee gewoon een chemische polish om de ruit voor te bereiden op de repel.
Het zit er bij mij nu een jaar op en het effect is minder geworden maar nog steeds aanwezig! En rij zo'n 500km p/w. Een toppertje wat mij betreft.
 
Mij bevalt hij ook super. De view zit er nu een half jaar op en werkt nog top. Rain x hield het net 4 maanden vol. Ook vliegen de druppels met view sneller van de ruit dan met rain x.
 
Ik heb zelf nu de gyeon view 8 maanden erop zitten en ik ben er nog steeds tevreden over. De kwaliteit is nog steeds het zelfde als de eerste dag. Wat betreft Rain X ben ik over gyeon meer te spreken en zou Rain X hier wat mij betreft niet eens aan kunnen tippen.

tembaco Wat bedoel je precies met bobberen ? Het stuiteren van de wisserbladen ?
 
Ik zelf vind nanolex ultra toch een pak beter dan de gyeon view, ik kan er zelf niet mee overweg die view
 
tembaco ik heb hier zelf geen last van aangezien in een gladde voorruit heb en nieuwe wissers maar wellicht dat door de coating het glasoppervlakte gladder wordt waardoor het minder stuiterd.