• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon wetcoat / cure

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Hallo... hier een vraag.

Ik wil namelijk voor het eerst een Gyeon product proberen of ander chemische coating / behandeling.
Een complete coating op de auto zie ik niet zo zitten omdat ik geen lange standtijd hoef.
Doe wekelijks de auto wassen en netjes maken en kan indien nodig elke week voldoende aandacht aan mijn autos geven. Kan ook in de garage dus geen last van zonlicht.

Het gaat om een kleine (van mijn vrouw) auto welke eenvoudig te behandelen is kleur wit.
Auto is nog nieuw (Jan 2018) en heeft stappenplan ondergaan.
Staat nu nog in de poorboys exp sealant, met een laagje wax van surf city erover.

Wil nu gaan experimenteren of een coating mij beter gaat bevallen dan waxen wat ik vooral wil is een gladdere auto. Om tijdens het reinigen teer en andere vervuiling nog makkelijker te kunnen verwijderen.

Ik twijfel na mij in gelezen te hebben tussen wetcoat en cure. (evt.cancoat)
Welk product geeft een water afstotender resultaat ?
En wat geeft een gladder resultaat (vuil afstotend), een ander product aanbevelen kan natuurlijk ook.?
  • 1 x per 2 weken Wetcoat over de auto na het wassen
  • 1 x per 3 weken Gyeon cure over de auto wrijven ?
 
Hey Porter,

Je wilt een coating proberen, maar de genoemde producten zijn geen coatings. :) 00

Beide producten worden veelal gebruikt om een bestaande wax/sealant te boosten of als standalone. Een coating zal van zichzelf al hele goede eigenschappen hebben en met name de eigenschappen die jij wenst.

Als je dan toch iets van een coating wilt proberen, dan is Cancoat mijn eerste gedachte. ;)
 
+1 voor het antwoord van @Quantoxx.
Ik heb de wetcoat hier staan en gebruik hem eigenlijk niet. Niet omdat het geen goed product is. Maar ik vind het een heel gedoe, omdat je dit product best paneel per paneel aanbrengt en dan met de HD afspuit. Cure lijkt me eenvoudiger aan te brengen zoals Quantoxx het doet. In de foamgun en instant resultaat!

Zelf heb ik nog geen coating aangebracht, dus daar kan ik je niet mee helpen
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Cure foamen? :) Dat doe ik met Bathe+.

Cure is aanbrengen zoals een detailer, Wetcoat inderdaad per paneel sprayen en spoelen, Bathe+ is een shampoo die je kan gebruiken als sopje, maar zonder coating word aangeraden het puur aan te brengen per paneel en spoelen.

Maar back to the point; Wil je de genoemde producten gaan gebruiken of een coating proberen? :)
 
Als ik jouw verhaal lees zou ik zeggen dat je Cure beter kan gebruiken.

Cure bied een betere bescherming. Want wetcoat stoot alleen vuil en water af.

Natuurlijk is Cancoat beter maar daar zit wel veel meer werk in.

Als je geen moeite heb om elke 2 a 3 weken te smeren is Cure een prima alternatief.
 
Je vergelijk klopt in mijn ogen niet helemaal. Een coating is redelijk hard en resistent, wetcoat of cure zijn verbeterde sealants en waardoor de resistentie vele malen lager is. Dit betekend dat teer of vogel droppings zich nog steeds makkelijk door de bescherming vast kan vreten.

Begrijp me niet verkeerd, Cure is echt geweldig en WerCoat vindt ik ontzettend gebruiksmakkelijk maar het is geen alternatief voor een coating. Een beter alternatief in plaats van een coating is een SiO2 Wax. Deze zijn ook erg vuilafstotend.
 
Welke vergelijking klopt niet? De auto staat toch in een LSP? Dan zijn deze producten beide erg op hun plaats.

Coatings zijn leuk.. maar is niet opeens de standaard. En een coating is ook niet voor iedereen weg gelegd. Lees materiaal om te polijsten en de mogelijkheid om binnen aan te brengen.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
@Zluytr - Ik denk dat Arie zijn bericht richtte op de TS. :) Dan is de vergelijking tussen coating proberen of Cure/Wetcoat gebruiken niet fair. (Omdat voor dezelfde wensen verschillende producten in dezelfde opsomming worden gezet)

Als het op jou gericht was.... pindakaas. :p
 
Maar als ik het eerste bericht lees heb ik juist het idee dat hij wel begrijpt wat voor producten het zijn.

Mede door deze zin:
Een complete coating op de auto zie ik niet zo zitten

Misschien een beetje verwarrend omdat hij Cure en Wetcoat ook coatings noemt.

Maar in zijn defence helpt de naam Wetcoat ook wel een beetje mee met de verwarring.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Een complete coating op de auto zie ik niet zo zitten omdat ik geen lange standtijd hoef.
Het experiment gaat dus om het proberen van een coating en zo kijken of deze meer aan alle wensen voldoet dan een wax. (Of de sealant-wax-combo) De wens is dus voornamelijk zelfreiniging en een goede standtijd is niet héél belangrijk.

Die wens zal je bij een coating zien uitkomen daar een coating sterk is in deze eigenschap. :) Als bijkomende factor heb je dan een hele goede standtijd.

Ik weet niet wat je allemaal al gesmeerd heb, maar als je die vuilafstotendheid zoekt in iets anders als een coating, zou ik de EX-P niet aftoppen met een wax. De eerste laag is meer gericht op standtijd en vuil afstoten en de tweede laag meer op looks en deze zal vuil juist absorberen. ;)
 
De wetcoat is zoals al vaak besproken een super protectie voor na het wassen.als je zorgt dat je auto gewoon nat is kun je de gehele auto inspuiten met wetcoat en hierna me de hogedruk afspuien.paneel voor paneel hoeft echt niet.nog nooit problemen mee gehad en dat op een zwarte lak.
 
Ik ben in het verleden we eens met een vreemde vrouw het bed in gedoken... vaak zonder condoom.

Nooit problemen gehad!

Moet ik mensen dit nu ook gaan adviseren?

Wetcoat is een verschrikkelijk mooi product, maar als je jezelf niet aan de aanbevolen werk wijze houd heb je kans op hardnekkige vlekken. Dit is natuurlijk aanhankelijk van een aantal factoren, voornamelijk de zon.

En dat is iets was een hoop mensen al onder vonden hebben.. daarom zou ik iets voorzichtiger zijn met mijn advies.

En wat heeft een zwarte lak er mee te maken?
 
Een zwarte lak zal sneller zichtbare vlekken vertonen als een witte lak.ik bedoel hiermee te zeggen als je de auto gewoon nathebt gespoten,en ke een rondje rond de auto loopt met gyeon wetcoat en hierna afspuit je geen problemen zult krijgen.en de uit de zon werken is bij veel producten een must..
 
+1 @Zluytr :)

Houd er alsjeblieft rekening mee dat elke keer dat je een product gebruikt de factoren anders kunnen zijn. De temperatuur verschilt per keer, de mate van zon, etc. en zelfs dingen als waterhardheid.

De bekendere producten waarbij er regelmatig klachten voorbij komen, zoals bijvoorbeeld Bathe+ en Wetcoat, worden veroorzaakt door verkeerd gebruik en het niet lezen van de gebruikshandleiding. (RTFL)

Wat voor de één altijd werkt, kan voor een ander voor problemen zorgen. ;)

Een voorbeeld is dat ik mensen vaak aanraad om Bathe+ te foamen als hier de mogelijkheid toe is. Na het foamen wel meteen afspoelen om problemen te voorkomen.
Ik kan zelf het foam lang laten inwerken en ondertussen wat anders doen, maar mensen met hard water moeten dit misschien écht niet doen. :p (LSP kan zelfs een rol spelen)
 
Bedankt voor de reacties...
Ik ging er vanuit dat als een product wetcoat heet het ook een coating is en dat cure ook een vorm van coating is.
Niet dus......wetcoat dus een misleidende naam ?

Wat ik wil : een onderhouds product voor mijn huidige sealing..exp. of ter vervanging van.

Ben een beetje uitgekeken op waxen voor mijn eigen auto's, en wil wel eens een ander product proberen.
Het aanbrengen van een volledige nano coating of liquid glass of hoe jullie het noemen vind ik teveel gedoe, omdat ik die lange standtijd niet hoef.
En ook niet een hardere bescherming, mijn auto's zijn beiden en nieuwstaat en worden zelden erg smerig, wekelijks wassen en binnen/carport scheelt erorm. Eventuele afwijkingen (swirls/andere lak imperfecties) worden indien aanwezig en gespot ook verwijderd.

Laat ik de vraag anders stellen...is het product Gyeon cure een toevoeging om kort na een wasbeurt over de huidige (exp) sealing heen te doen.
Wordt de auto daarvan afstotender voor water en vuil ? of juist met wetcoat...(lijkt mij het drogen van de auto na een wasbeurt een enorm voordeel)

Krijg door de antwoorden wel de indruk dat cure meer voorstelt dan wetcoat.
 
Zie je... ik snapte je wel :p

En ja het zeker een toevoeging over je laag EXP heen.

Cure in een product dat wetcoat overklast. Alleen het aanbrengen is misschien iets waar de wetcoat wint.

Verder heeft het de zelfde eigenschappen en meer.
 
Wil nu gaan experimenteren of een coating mij beter gaat bevallen dan waxen
Ah, ik dacht iets heel anders door deze zin; :p

Beide producten doen prima hun ding en inderdaad de manier van aanbrengen verschilt. +1 Zluytr

Ik ging er vanuit dat als een product wetcoat heet het ook een coating is en dat cure ook een vorm van coating is.
Niet dus......wetcoat dus een misleidende naam ?
WetCoat, CanCoat....CureCoat? :p
 
  • Leuk
Reactions: Sebastiaan