• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon WetCoat

dutch79

Detailing chief
14 nov 2010
220
85
Deze week voor 't eerst 'n nanocoating (specifiek: product van Gyeon) op m'n velgen, motorkap en voorruit toegepast. Wetcoat werkt erg makkelijk: na het wassen met n neutrale shampoo (bv Meguiars Goldclass of foam, wat ik zelf vaak gebruik tegenwoordig met een foamlans) kun je na het afspuiten de WetCoat op de auto sprayen. Vervolgens nog n keer met de hogedrukreiniger afspuiten en je merk direct de sterke waterafstotende werking! Over de duur van de werking kan ik nog weinig zeggen, maar t zou n week of 12 moeten blijven zitten. Echter, wat ik me nu afvraag: omdat we vrij hard water hebben, heb ik last van kalkspikkels. Ik moet dus eigenlijk de auto nadrogen. Maar kan/mag dat wel vlak na 't aanbrengen van 'n nanocoating...?
 
Drogen met hard water is onvermijdelijk volgens mij. Droog mijn eigen wagen ook af na Wetcoat. Zo gebeurd als je met de openslang techniek als laatste naspoelt.
 
Nee, drogen is niet nodig volgens instructies:
https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²_Wetcoat_500ml_Q2_Wetcoat_500_102680

Dus vroeg ik me af of drogen dan de coating aantast. Hoe lang na het opsprayen mag/moet je afspuiten en hoelang daarna vervolgens afdrogen? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
 
Drogen is niet nodig vóórdat je het product gaat aanbrengen. Dus wassen, afspoelen (dan niet drogen), Wet Coat erop, afspuiten en drogen.
De tekst in de shop is aangepast zodat het wat duidelijker is.
 
OK, afdrogen na het coaten+afspuiten ga ik dan maar wel doen ivm kalkvlekken. Kan dus geen kwaad voor de hechting van de coating. Goed om te weten.
 
Nee, kan idd geen kwaad. De hydrophobische (of waterafstotende) laag ontstaat namelijk al bij het afspuiten op hoge druk. Hierdoor ontstaat een verbinding die hecht met het oppervlak. Afdrogen doet hier geen afbreuk aan.
 
Veel makkelijker gaat t niet worden inderdaad. Ps: wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat t voor n voorruit niet zo geschikt is. De wrijving van de ruitenwissers is waarschijnlijk wat teveel van t goede. Dan kun je beter rainx of rainkleer gebruiken dus. Beading op mn motorkap is in ieder geval nog wel erg goed.
 
Na dat ik mijn auto heb gewaxed kan ik ook bijvoorbeeld bij de 1ste volgende wasbeurt gebruik maken van wetcoat?
Of kan je dit product alleen op een onbehandelde auto gebruiken? :ja
 
Moet zeggen dat het ideaal spul is voor de winter (een echte winter dan :p ). Makkelijk aan te brengen en gezien het gemak houdt het ook wel even. Zit er bij mij nu een maand op en de beading en sheeting is nog steeds goed aanwezig.
Aanrader :)^
 
Heb Gyeon Wetcoat begin april gebruikt op een witte Citröen berlingo van mijn oom. Deze niet eens afgespoten met een HD, maar met een brandslang.( wel een behoorlijke straal) Daarna gedroogd met een droogdoek, en verder niks. Auto word om de twee weken gewoon gewassen. Maar de werking is nog steeds te zien, na het wassen en afspoelen nog steeds een mooie beading en Sheeting. Auto blijft ook echt langer schoon volgens mijn oom, en meeste vuil is ook na een goede regenbui weg. Nu heb ik de opel agila van mijn vrouw gewassen met Gyeon Bath+, en daarna in de Wetcoat . Deze wel afgespoten met de HD, de glans is best oké . Maar wat me op viel, dat de lak echt heel glad aanvoelt. Nu ook benieuwd wat mijn bevindingen zijn. Maar waar moet je deze producten nu onder wegschrijven, zijn dit nu echte of semi lakcoatings?
 
Ik denk dat we het onder 'semi' moeten zetten, omdat de coatings weliswaar duurzaam zijn, maar niet zo hard als PRIME of MOHS van Gyeon.