• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"haartjes" op velgen

Robbe De Grave

Detailing rookie
20 jun 2023
20
2
Zichem (België)
Hey iedereen,
Vandaag heb ik eens uitgebreid de tijd genomen om mijn velgen te poetsen voor dat deze terug de auto opgaan.
Wat heb ik gedaan? Volgend stappenplan
Gyeon Iron Wheel Cleaner (5 minuutjes laten inwerken)
Afgespoten met tuinslang
Gyeon Tar (5 minuutjes laten inwerken)
Gewassen met Gyeon Bathe.
Nadat ik de velgen had afgedroogd met de Gyeon Waffle Dryer kwam ik op dit vreemd verschijnsel terecht.
Het lijken allemaal witte haartjes en i kkrijg ze niet meteen weg, ook niet met de Gyeon Cure Matte.
Het lijkt wel of het onder de matte verf zit.
Weet iemand raad ?
Alvast mercikes
 

Bijlagen

  • IMG_0923.JPG
    IMG_0923.JPG
    331,8 KB · Weergaven: 87
  • IMG_0922.JPG
    IMG_0922.JPG
    301,4 KB · Weergaven: 87
Ik dacht eerst aan vezeltjes van de doek? Maar dan zou het er wel af geveegd moeten kunnen.
Ik heb het een keer op glas gehad. Helemaal vol. Kreeg het er met veel moeite vanaf. Met veel sop.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dan zou het van een mitt of handschoen moeten zijn. De gyeon doek is paars. Maar dan zou je ook weer paarse vezels verwachten.
 
Zijn het deukjes wat je voelt of ligt het erop? Als het deukjes zijn kan het een blanke lak zijn die is gaan loslaten in de deukjes. Zou kunnen omdat de remdeeltjes erg heet zijn, inbranden in de blanke lak en jij hebt door het schoonmaken de deukjes "leeg" gemaakt
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Cordoba