• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hagelschade

Antoni

Detailing addict
31 mei 2009
39
65
51
Eind juni is bij mij in het dorp een hagelbui geweest met hagelstenen zo groot als pingpong ballen. Natuurlijk waren er erg veel auto's beschadigd, vandaar dat mijn auto pas deze week naar de schade hersteller is geweest om alles er uit te laten halen. Gisteren is hij na 2 en een halve dag teruggekomen van z'n uitdeuken zonder spuiten behandeling.

Nu het probleem, de "grote" deuken zijn wel weg maar als ik naar het dak en de motorkap kijk is het net een sinaasappelhuid :'(
Je ziet de deukjes (erg klein) met een bepaalde lichtinval gewoon erg goed en daar iriteer ik me mateloos aan, het zijn er ook gewoon veel. Als je met je hand over het dak gaat voel je ze overigens niet.

Het schadeherstel bedrijf heb ik zojuist gebeld en ik mag morgen terug komen ze gaan dan bekijken of het werkelijk zo is en wat ze er aan gaan/kunnen doen. Krijgen ze zoiets nog wel goed is eigenlijk m'n vraag.

Een foto kan ik er eigenlijk niet van nemen, want het spiegelt te veel.

Wel een simpel maar eerlijk en direct antwoord= NEEN.

Zelf hebben wij hier ook hagelschade gehad enkele maanden geleden, afgelopen week is mijn volvo v70 hersteld geweest, bij afhaling weinig tijd gehad om controle te doen, maar bij thuis komst, de wagen droog gewreven.

Ze hebben elk deukje aangepakt, maar je blijft er toch iets van zien, dit mede door dat er een telange periode tussen gezeten heeft en de plaat er naar geleeft is.
Had de herstelling een paar dagen na het voorval gebeurd geweest was er voor zeker 90% kans dat je er niets van gezien zou hebben.

Bij mij hebben ze trouwens direct een nieuwe motorkap geplaatst, en de bovenste rails aan het dak ook vervangen, de rest was zonder spuiten.

Vond het wel heel spijtig dat het interieur vuil was geworden (zwarte handen) en ik zelf nog de spatbord opnieuw goed heb moeten afregelen, en ze een gewetsand stukje waren vergeten polijsten, dus kon ik terug aan de slag ,^^ .

Nu is mijn vader zijn v70 naar de hersteller, en vrees een beetje meer voor die, deze is een gewoon unilak/kleur donker blauw en daar zie je elk deukje 10x beter in.

Wil je ze echt kwijt hebben, zit er maar 1ding op volledig herspuiten, en heb je een hekel aan plamuur dan moet elk deukje gepunt worden met de las boog, zo krimpt het metaal terug en dan zie je er niets meer van, alleen is het wel een langdurig werk.

Ofwel de wagen verkopen, maar daar heb je geen boodschap aan.

hoe groter de deuk hoe lastiger te verwijderen middels uitdeuken zonder spuiten.
regel is en blijft dat deuken niet groter als ong een 2 euro munt heeeeel erg goed verwijderd kunnen worden.

het ligt ook aan de deskundigheid én nauwkeurigheid van de persoon

Dank voor jullie reacties.

Vandaag ben ik bij de schadehersteller geweest om e.e.a. te laten beoordelen en om tot een oplossing te komen.

De schadehersteller zegt dat de putjes die ik zie sinaasappel effect is van het originele spuitwerk, iets wat ik niet geloof omdat dit er voor zover ik weet nooit gezeten heeft en het echt putjes zijn. Volgens hem zie ik dat verkeerd en heeft het er altijd al gezeten, meningsverschil dus :-/

Sinaasappel effect van spuitwerk is er trouwens toch uit te polijsten? Dit in ieder geval niet omdat het deukjes zijn.

Als ik alles er uit wil hebben zal het dak en de motorkap moeten worden overgespoten volgens de hersteller, hiervoor schakelt hij eerst een expert in. Ik ben benieuwd.

Verder zit de auto volledig onder de hologrammen, kadootje van de hersteller want ze hebben hem even met een rotery in de was gezet voor me :'(

Verkopen is trouwens geen optie, de auto is pas anderhalf en dat zou me dik geld kosten. Inruilen doe ik meestal pas na 3 jaar.

Schrijf je reactie...