• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Half leder interieur Bmw

Frankyman92

Detailing rookie
21 apr 2012
69
0
Beste Forummers,

Ik heb Vrijdag mijn nieuwe (2e hands) Bmw e46 320 D opgehaald, met een half lederen sport interieur.

Ik wil dit leer graag reinigen en daarna goed voeden, om het zo mooi mogelijk te houden!

Er zitten geen/weinig beschadigingen.

Hebben jullie tips?

Mvg

Franky,^^
 
Heb ik gedaan, maar kom er niet helemaal uit.

Lees veel over colourlock? en gliptone?

Zijn er nog speciale producten aan te raden voor zwart leer?

Is er eventueel ook iets voor het stoffen gedeelte van de stoel?
 
Voor reinigen en voeden van het leer zijn de produkten van Gliptone prima.
Colourlock moet uitstekend spul zijn, maar dan denk ik meer aan beschadigd/slecht onderhouden leeer.
 
gliptone is echt goed spul ! helaas de eerste week moet je tegen de geur kunnen , nu ruik ik het amper nog
 
https://www.Carclean.com/product/Gliptone/Liquid_Leather_Conditioner__250ml_GT11_101624

Eerst je zetels reinigen met gewoon zuiver water of een heel erg verdunde oplossing (padje gewoon vochtig , niet te nat ! ) dmv een badstoffen padje en als je bij de laatste zetel klaar bent kan je gewoon overnieuw beginnen met een nieuwe pad en met het produkt....

Doe bvb 1 zetel en wrijf met nog een ander padje of doek alles netjes op.

Indien nodig : herhalen met het produkt.

Soms is het handig om dit over meerdere sessies te verdelen ivm de geur die ut het flesje komt :D

Vind je de zetels te hard glimmen (is normaal niet maar kan ) dan kan je 1 dag later nogmaals over het leder gaan met...........een heel licht vochtig padje (water) en dan glimt het leder minder .
 
Nou zag ik op het internet een stoel die helemaal vol zat met schuim van de reiniger? Dit kreeg ik niet? Heb ik te weinig water gebruikt dan?