Beedankt voor de link. Inderdaad weer een verrassend standpunt van Larry.
Wel typisch dat hij eigenlijk zegt dat het in dit geval niet nodig zou zijn en dat hij het toch doet. Ik denk zo dat als je op die manier (met een sopje op de lak) voelt of er gekleid moet worden, dat er dan maar zelden gekleid zal moeten worden. Maar deze manier ben ik nog nergens anders tegengekomen. (De baggy test wel)
Ook interessant dat hij nooit laat zien of daar op die BMW zijn klei nou vervuilt of niet. (Laat alleen vieze klei zien van een andere auto.) Gezien de vervuiling die vooraf op de auto te zien was, durf ik er wel wat om te verwedden dat die klei wel degelijk vies werd. Maar dat zou natuurlijk een raar gezicht zijn als je net hebt staan vertellen dat het niet nodig is.
Zo ook het verhaal dat hij zelf zijn auto niet hoeft te kleien zoals
@Quantoxx al aangeeft. Hij rijdt wel degelijk met zijn auto. Dus ik weet ook vrij zeker dat zijn eigen auto na een paar jaar wel een kleibeurtje kan gebruiken. Misschien is het meer ingegeven door het feit dat AMMO geen klei of lube in het assortiment voert...
Naar mijn mening laat die hele opmerking die Q quote over
weten dat je niet hoeft te kleien, afgaande op het gebruik van een auto alleen maar zien dat hij niet zo'n autoriteit is als de meesten denken. Nog nooit ergens vragen gezien over in wat voor omstandigheden je gereden of geparkeerd hebt om vast te stellen of je wel of niet zou moeten kleien...
Er zijn meer discutabele dingen in deze en al zijn andere video's. Zoals het eerst afspoelen van de auto voor het foamen. De meesten zijn van mening dat een foam het beste zijn werk doet op een droge auto. Zo spoelt de foam minder snel van de auto af en krijgt beter de kans om te doen waar het voor bedoeld is - nl. het vuil los te weken.
Ik zou adviseren om meerdere bronnen te gebruiken om informatie in te winnen over detailing. En veel likes en volgers zeggen niks...
Maar inderdaad goed om het even te checken hier.