• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo allemaal, wat fijn dat ik er ben.

Dikke Volvo! Hoe wist je dat kleien niet nodig was? Dat is een van de belangrijkste onderdelen kwa detailing!
Maar evengoed, hij ziet er tip top uit!
 
Mooi resultaat! Misschien de banden nog?
Bandzwart staat inderdaad op mijn verlanglijstje. Ik dacht dat ik de Autoglym daarvoor kon gebruiken, maar helaasch pindakaasch.


Dikke Volvo! Hoe wist je dat kleien niet nodig was? Dat is een van de belangrijkste onderdelen kwa detailing!

Maar evengoed, hij ziet er tip top uit!
Thanks :)
Na de shampoo goed voelen of er vliegroest is. Er was helemaal niks te voelen en was zo glad als maar zijn kon, dus dan voegt kleien niets toe.
 
Op- en aanmerkingen? Tips & tricks? Laat maar komen, want ik ben echt nog een beginner :)

Je hebt gefoamed met Bathe+. Dat is echt zonde... Je hebt hierna een wax aangebracht. Maar het beste is om een wax aan te brengen op een zo schoon mogelijke lak. Nu heb je eigenlijk Collinite over Bathe+ gesmeerd. Bathe+ zelf geeft al een goede bescherming.
Dus de volgende keer wassen, Ontvetten met Gyeon Prep bijvoorbeeld. En dan wax erover.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@RoyR Ik twijfelde al of de bathe+ foam hier op zijn plaats was.
Deze zal ik dan inderdaad een volgende keer bij een gewone wasbeurt gebruiken als er al een waxlaag op zit.
Een ontvetter wilde ik ook aan mijn lijstje toevoegen. Gyeon prep is bij deze toegevoegd :)
Thanks!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bandzwart staat inderdaad op mijn verlanglijstje. Ik dacht dat ik de Autoglym daarvoor kon gebruiken, maar helaasch pindakaasch.



Thanks :)
Na de shampoo goed voelen of er vliegroest is. Er was helemaal niks te voelen en was zo glad als maar zijn kon, dus dan voegt kleien niets toe.

Heb je gevoeld met een boterhamzakje? Als hij zo glad aanvoelt klopt het inderdaad wat jij zegt. Persoonlijk klei ik altijd, heb het idee dat het toch altijd beter gaat, uit ervaring één keer gemerkt dat de wax na een maand weg was, met collinite 476s.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb je gevoeld met een boterhamzakje? Als hij zo glad aanvoelt klopt het inderdaad wat jij zegt. Persoonlijk klei ik altijd, heb het idee dat het toch altijd beter gaat, uit ervaring één keer gemerkt dat de wax na een maand weg was, met collinite 476s.
Gewoon voorzichtig met zeiknatte vingers op de zeiknatte auto :)
Ik had op het youtube kanaal van Ammo filmpjes zitten kijken en ging uit van zijn advies.
 
Ik denk niet dat je met natte vingers op een natte lak kan voelen of deze gekleid moet / kan worden. Ik ben wel benieuwd naar de video waar Larry dat voorstelt.
Meestal wordt inderdaad de boterhamzakjes-test aanbevolen. Het zakje versterkt het gevoel en het geluid als de lak iets ruw zou zijn. (op droge lak)

Als je toch al klei en glijmiddel in huis hebt, dan zou ik gewoon een stukje kleien en dan zie je zo of je klei vervuilt of je voelt of je wat blijft plakken of haken.
In de regel mogen zelfs splinternieuwe auto's gerust gekleid worden. Het zal op een nieuwe auto ook zo gebeurd zijn.
 
Ik denk niet dat je met natte vingers op een natte lak kan voelen of deze gekleid moet / kan worden. Ik ben wel benieuwd naar de video waar Larry dat voorstelt.
Meestal wordt inderdaad de boterhamzakjes-test aanbevolen. Het zakje versterkt het gevoel en het geluid als de lak iets ruw zou zijn. (op droge lak)

Als je toch al klei en glijmiddel in huis hebt, dan zou ik gewoon een stukje kleien en dan zie je zo of je klei vervuilt of je voelt of je wat blijft plakken of haken.
In de regel mogen zelfs splinternieuwe auto's gerust gekleid worden. Het zal op een nieuwe auto ook zo gebeurd zijn.
Here you go: Linkje

Vanaf minuut 3.
Volgens hem dus een misconception.
Tuurlijk kan het geen kwaad :)
Volgende keer zal ik ook vast en zeker aan de klei gaan.
 
''I haven't clayed my car in years because I do not park under a tree of have driven in certain situations that require a clay bar'' ... Misschien moet ik mijn auto ook maar gewoon niet meer gebruiken, zoals hij.

Uiteraard MOET je niet kleien, maar je MOET ook niet je auto wassen. Doen namelijk een heule boel mensen niet. ;)

Maar zo kan je nog heel veel dingen bespreken, zoals het nut van voorwassen, het nut van een claylube i.p.v. je was-sopje, het nut van ontvetten, etc etc.
 
Precies.
In dit geval besloot ik gewoon advies van iemand met zoveel views, likes en ervaring aan te nemen voor een auto die rechtstreeks uit de showroom komt. Echt verkeerd kon het toch niet zijn leek me. Maar zoals gezegd, ik ben nog een totale beginner, dus misschien heb ik een volledig onterechte aanname gedaan. Weer iets bijgeleerd denk ik dan maar :)
 
Beedankt voor de link. Inderdaad weer een verrassend standpunt van Larry.
Wel typisch dat hij eigenlijk zegt dat het in dit geval niet nodig zou zijn en dat hij het toch doet. Ik denk zo dat als je op die manier (met een sopje op de lak) voelt of er gekleid moet worden, dat er dan maar zelden gekleid zal moeten worden. Maar deze manier ben ik nog nergens anders tegengekomen. (De baggy test wel)
Ook interessant dat hij nooit laat zien of daar op die BMW zijn klei nou vervuilt of niet. (Laat alleen vieze klei zien van een andere auto.) Gezien de vervuiling die vooraf op de auto te zien was, durf ik er wel wat om te verwedden dat die klei wel degelijk vies werd. Maar dat zou natuurlijk een raar gezicht zijn als je net hebt staan vertellen dat het niet nodig is.

Zo ook het verhaal dat hij zelf zijn auto niet hoeft te kleien zoals @Quantoxx al aangeeft. Hij rijdt wel degelijk met zijn auto. Dus ik weet ook vrij zeker dat zijn eigen auto na een paar jaar wel een kleibeurtje kan gebruiken. Misschien is het meer ingegeven door het feit dat AMMO geen klei of lube in het assortiment voert...
Naar mijn mening laat die hele opmerking die Q quote over weten dat je niet hoeft te kleien, afgaande op het gebruik van een auto alleen maar zien dat hij niet zo'n autoriteit is als de meesten denken. Nog nooit ergens vragen gezien over in wat voor omstandigheden je gereden of geparkeerd hebt om vast te stellen of je wel of niet zou moeten kleien...

Er zijn meer discutabele dingen in deze en al zijn andere video's. Zoals het eerst afspoelen van de auto voor het foamen. De meesten zijn van mening dat een foam het beste zijn werk doet op een droge auto. Zo spoelt de foam minder snel van de auto af en krijgt beter de kans om te doen waar het voor bedoeld is - nl. het vuil los te weken.

Ik zou adviseren om meerdere bronnen te gebruiken om informatie in te winnen over detailing. En veel likes en volgers zeggen niks...

Maar inderdaad goed om het even te checken hier.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Ronster
@Quantoxx & @The Joy Of Detailing
Eigenlijk had al een belletje moeten gaan rinkelen toen ik zag dat hij eerst afspoelde voor het foamen. Dat heb ik ook niet gedaan.
En eigenlijk had ik ook gewoon willen kleien, maar de zon kwam eraan, dus na voelen of ik iets van vliegroest voelde dan maar besloten deze stap over te slaan met dit advies in gedachte. Weloverwogen in de zin van 'hij heeft zoveel volgers, het zal wel goed zitten'. Deze vlieger gaat natuurlijk niet altijd op.
Het was sowieso de eerste keer ever dat ik iets in de wax heb gezet, dus het was spannend genoeg :p
Vanaf nu zal ik in ieder geval altijd kleien voor met wax aan de slag te gaan. Ik spendeer er al zo veel tijd en geld aan, dus zo'n relatief kleine stap overslaan terwijl ik het spul in huis heb is niet bepaald logisch realiseer ik me maar al te goed.

Maar dank voor jullie input. Wordt gewaardeerd!