• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo Allemaal

Ronnie

Detailing trainee
9 dec 2018
16
25
Almere
Hallo Allemaal,

Voordat ik de hogedruk machine aanschaf, heb ik me hier aangemeld om me te laten adviseren door de experts. Mijn opel combo uit 2008 wil ik inrichten om op locatie te wassen dit, wil ik als hobby doen. Zelf ben ik zo een kleine half jaar in het weekends aan het polijsten (beginner). In het verlengde hiervan wil ik auto's reinigen (exterieur/interieur)

Aggregaat op diesel gaat de apparaten aansturen deze heb ik besteld en haal ik volgende week op (lang leve de Marktplaats)

mijn budget is €150/€200
Hiervoor ben ik opzoek naar een:

hogedruk reiniger met optimaal water verbruik,
het aanbod is enorm.. daarbij komt kijken dat ik de hogedruk reiniger ga koppelen aan een tank die ik in de combo ga plaatsen. Naast dat ik opzoek ben naar een hogedruk reiniger met een gunstige verbruik ben ik ook opzoek naar het volgende;

Enkele reiningsmiddelen;

Reinigen van de auto
een product waarbij ik eerst de auto inspray en dan de hogedruk gebruik? of eerst de hogedruk en dan met een sopje en reiniger de auto was? wat is handig?

Velgen reinigen

Ik zou advies erg op prijs stellen

Met vriendelijke groet,

Ronnie
 
Laatst bewerkt:
Zeker als je ook nog moet letten op waterverbruik (omdat je dat blijkbaar meeneemt), zou ik beginnen met een prewash met een handpomp. Ik heb zelf de versie van anderhalve liter en heb ruimschoots voldoende aan de inhoud daarvan. Voor een gewone wasbeurt doe ik een paar druppels shampoo in de pomp en vul de rest met water, voor een detail gebruik ik een prewash middel (dat niet alleen sterk reinigt, maar ook ten koste gaat van bijv. een waxlaag die op de auto zit), zelf gebruik ik Prewash van Nanolex, maar er zijn genoeg vergelijkbare middelen, en ook grotere en kleinere verpakkingen. Dan laat ik het sop/shampoo een minuut of 5 inwerken, en ga dan de hele auto opnieuw natmaken/afspoelen, en ben dan al behoorlijk wat vuil kwijt. Pas dan begin ik met wassen volgens de 2-emmer methode.

Bij het meenemen van water in een tank: denk er aan dat dit al snel een heel groot gewicht is, en als de tanks half vol zijn, verplaatst dat gewicht dus steeds van links naar rechts en van voor naar achter tijdens het rijden. Dat is de makkelijkste manier om een auto om te laten rollen! Het is niet voor niets dat tankautospuiten van de brandweer daar berucht om zijn, en alleen gereden mogen worden door iemand met een speciale opleiding.
 
Hey Ronnie :D

Wassen op locatie zie ik eigenlijk alleen gebeuren met stoomreinigers. Dit zal te maken hebben met de simpele logica die Cordoba hierboven vermeld, maar met name om de milieueisen die gesteld worden.

Ik zou je adviseren om eerst in de stof te verdiepen wat betreft het wassen en reinigen. Dat is je basis. ;) Prewash / Foamen / ijzerverwijderen / teer-en-hars verwijderen / juiste manier van wassen / juiste producten en materialen / kleien / etc.

Hoe doe ik dit - hoe maak ik dit mobiel?

Als je een hogedrukreiniger (HD) wilt gebruiken en water/stroom zelf wilt voorzien, dan moet je al snel denken aan eventuele geluidsoverlast van je aggregaat en/of het inbouwen in de auto + een watertank met voldoende inhoud + de HD moet dit water zelf kunnen aanzuigen. (Geen druk van een kraan zoals thuis)
In mijn omgeving heb ik eens een mobiele autowasser gesproken en die had best wat milieueisen aan zijn kont hangen. Zo mocht hij het vuile water niet zomaar de straat op laten lopen, maar reed de auto op een grootzeil met opblaasbare randen en vormde zo een ''bad''. Het vuile water zoog hij na afloop weg en sloeg dit op in een tank in zijn auto.

In sommige gemeentes is wassen op straat ook verboden en zijn er daarom ook wasstraten/wasboxen in de omgeving.
 
Bedankt voor jullie advies. Ik wist namelijk ook niet dat je niet op straat je auto mag wassen in sommige gemeentes. Het hoofdstuk hd wassen sla ik over, een opvoerpomp etc aanschaffen om de hd water te 'voeren' en met kans om een boete krijgen en daarnaast het milieu te vervuilen brengt teveel risico mee. Gelukkig nog niks gekocht de Aggregaat kost een paar tientjes en is in de omgeving wellicht schaf ik deze aan meer een ''hebbedinge'' voor mij.


Enorm blij dat er met mij wordt meegedacht, aangezien ik sinds enkele weken dit idee wilt uitvoeren en nog weinig kennis bezit over de moderne manier van auto reinigen op locatie, de garage waar ik tweedehandse budget auto's poets, daar brengen ze de auto naar de wasstraat. Maargoed een klein stapje in de juiste richting denk ik dan maar..:D.

Mobiele carwash is mogelijk met een stoomreiniger die voor de zaterdag/zondag als hobby gewoon niet haalbaar is voor mij, opzoek naar nieuwe mogelijkheden het kan niet zo zijn dat dit de enige optie is toch?

Ik zit even met stroomvoorziening in de auto voor de extractor, hoe ga ik dat oplossen mocht de Aggregaat inderdaad veel lawaai maken.

voor mezelf en mijn eigen auto ga ik me nog eens goed inlezen over het onderwerp wassen en reinigen.


Bedankt allemaal
 
Ik ben ook een Roadside Detailer, dus moet mijn ouwe Beamertje volladen met al mijn spullen en ga dan naar de detail toe. Gelukkig was dit veelal bij garages en kon ik daar gewoon gebruik maken van het water/stroom.

Bij mensen thuis kon ik op de oprit aan de slag.

Als ik bij mijn eigen thuis wilde werken, dan waste ik voor de deur (parkeerplaats). Zo nu en dan je auto wassen op straat zal weinig aandacht trekken van BOA's of iets dergelijks, maar ik heb wel eens discussies gehad met ze. Ze wezen mij dan op de ''APV'' (Algemene Plaatselijke Verordening) en daarin zou staan dat het verboden is. Echter staat daar niks over in, behalve dingen over milieuvervuiling en dingen lozen in het riool. Echter snapt een BOA hier toch niks van en als hij hier echt werk van wilt maken en moet hij aantonen wat ik dan geloosd heb / hoeveel / etc. (Dat gaat niet gebeuren)

Discussies begonnen dus heel stoer van hun kant, vervolgens merkte ze wel dat je überhaupt wist wat een ''APV'' inhield en eindigde de discussie in interesse in wat ik allemaal deed om de auto zo mooi te krijgen. :p

In gemeentes waar het verboden is zal het wel in de APV o.i.d. staan en mag er dus naar gehandeld worden door diegene die de regeltjes moet handhaven.


Inlezen in de juiste methodes / materialen en producten is naar mijn idee je eerste stap. Vervolgens zou je met die bak aan kennis die garage kunnen benaderen en overtuigen van je kunnen en waarom ze beter jouw kunnen inhuren. Voor een snelle wasbeurt zullen ze naar de krasstraat blijven gaan, maar occasions die verkoopklaar gemaakt moeten worden moeten ze bij jou zijn. ;) Dat is uiteraard meer als alleen een wasbeurt, dus daar moet je meer van gaan weten.
 
Zojuist besloten om een stap terug te doen en eerst maar eens kennis te vergaren. Bedankt voor jullie advies allemaal.
 

Bijlagen

  • i'l be back.jpg
    i'l be back.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 83
  • Leuk
Reactions: Cordoba