• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo, beginner opzoek naar de beste middelen

Haroldmercedes

Detailing rookie
11 jan 2016
5
2
31
Coevorden
Hallo

Ik ben Harold eigenaar van een Mercedes E500 uit 2002.
Beginner en beschik over diverse
Poets spullen. Ik ben opzoek naar een perfecte wax middel en leder poets etc.

Tips zijn van harte welkom!

Alvast bedankt

Welkom Harold.

'Perfect' is bijzonder subjectief; dat is voor een ieder verschillend. Wat vind je bijvoorbeeld belangrijk?
  • standtijd
  • looks
  • prijs
  • lekker geurtje
  • gemak van aanbrengen/afnemen
  • spiffy verpakking
  • ....
Noem eens wat en wellicht kunnen we een paar hints geven. Vervolgens kun je dan zelf kiezen waar je het beste gevoel bij hebt.

Voor leder zou je kunnen kijken naar spullen van Gliptone of de cleaner/conditioner set van Mothers (of de kit).

ik ben opzoek naar het mooiste resultaat. De geur etc maakt mij niet veel uit.

het beste voor de lak en het mooiste resultaat!

diepe glans - op zowel mijn Grijze Mercedes en mijn Zwarte BMW

zijn er misschien ook pakketten van de beste aanbieders?

mvg harold

eklasse1.webp

download.webp

P1010992.webp

Hallo Harold,

Ik moet je helaas teleurstellen en je melden dat glans niet uit een potje komt. :p

Zoals @StijnV al aangaf, zou je even kunnen kijken bij de Stappenplannen. Hier kan je alles vinden wat je nodig hebt én meer!
Zoals @Soepergrover aangaf, is het vermelden van je wensen een goede basis.

Als je de stappenplannen hebt doorgenomen, zal je vast en zeker specifiekere vragen kunnen stellen en zullen de antwoorden vast en zeker geleverd worden.

Greetz

Laatst bewerkt:
Ik vond dit wel een goeie.

Voorbeeld-pakketten voor de Beginnende Detailer;

* Budget-pakket - (Handmatig) *

Wassen & Drogen -->
  • Emmers (2x) (Grit Guard) 19 liter – semi-transparant – geschikt voor Grit Guard)

• Grit Guard (1x) (Grit Guard)

• Shampoo (1x) (Mothers) California Gold Car Wash 1892ml

• Washandschoen (1x) (Monello) Thick Mitt

• Droogdoek (1x) (Gyeon) Silk Dryer 70x90cm
Stevige emmers met een grote inhoud, Grit Guard in de spoelemmer om vuil op de bodem te houden, dikke washandschoen om veel water en vuil op te nemen, droogdoek met gesloten vezel om het risico op defecten te verlagen.

Klei & Glijmiddel -->

• Losse klei (1x) (Monello) Dolce Verde 150g + 100g extra gratis

• Glijmiddel (1x) (Poorboys World) Spray&Wipe 946ml
Middel-grove klei om vervuiling te verwijderen. Het gekozen glijmiddel is een veelzijdige detailerspray die 1:1 verdund kan worden (dus 2x 946ml product) en gebruikt wordt als glijmiddel / drooghulp / detailerspray / glasreiniger / etc.

Cleanen -->

• (1x) (Poorboys World) Professional Polish 473ml

• (*1x) (Monello) Easy Detailing Finishing + Cutting Pad
Uitstekende Cleaner en een handpad met 2 zijdes. *Een zachte Finishing zijde en een zijde met een lichte cutting.

Polijsten -->

• (1x) (Monello) Raffini Mezzo 250ml

• (1x) (Monello) Raffini Veloce 250ml

• (*x) (Monello) Easy Detailing Finishing + Cutting Pad
Eén van de twee compounds kan worden gekozen. Mezzo word gebruikt wanneer de hardheid van de lak gemiddeld is en Veloce voor hardere lakken. *Eén handpad met 2 zijdes.

Glaze -->

• (1x) (Poorboys World) Black Hole ..of.. White Diamond

• (1x) (Monello) Easy Detailing Finishing + Cutting Pad
Eén van de twee glaze's kan gekozen worden. Beide kunnen op alle lakkleuren gebruikt worden, maar geven de voor keur aan donker of licht. *Eén handpad met 2 zijdes.

Wax -->

• (1x) (Collinite) Liquid Insulator Wax No. 845 – 473ml

• (?x) (Monello) Easy Detailing Finishing + Cutting Pad
Uitstekende wax met goede prijs/kwaliteit-verhouding. Makkelijk verwerkbaar en zuinig in verbruik. *Eén handpad met 2 zijdes.

Ontvetten -->

• (1x) (Gyeon) Prep 500ml
Gyeon Prep word toegepast om een behandeld paneel te ontvetten. Dit kan ná het gebruik van een cleaner en tijdens/ná het polijsten om je werk te controleren én te ontvetten voordat er een bescherming word aangebracht. Een schone ondergrond zal zorgen voor een betere hechting van deze bescherming.

Velgenreinigers + ijzerverwijderaar -->

• (1x) (Monello) Non-Ferro 250ml

• (1x) (Carclean.com) Four Finger Whool Wheel Mitt

• (1x) (Carclean.com) EZ Detail Go
Uitstekende ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie. Aansluitend een mitt om de spaken te boenen en een borstel om het velgbed te bereiken.

Banden -->

• (1x) (Gyeon) Tire

• (1x) (Carclean.com) Dressing Applicator – Rond 10cm
Uitstekende dressing die zéér makkelijk aan te brengen is. Te verwerken tot satijnglans of diep zwart. Aanbrengen met een applicator.

Doeken -->

• (2x) (Monello) Peluche Verde 45x45 Trio
All-round doeken van hoge kwaliteit. Geschikt voor vele klussen.

Trims -->

• (1x) Auto Finesse) Revive 250ml

• (1x) (Monello) Disco Duo Aplicator Pads (2)
Veelgebruikt product om kunststof te voeden en beschermen. Aanbrengen met één van de twee applicator pads.

Krijg het niet voor mekaar op mn tablet, maar kijk even hier:
https://forum.Carclean.com/threads/inwinnen-advies-handmatig-detailen.15790/

en oja koop er dap900 bij.

Welkom Harold, mooie Mercedes!
Wat betreft "beste" en "mooiste" moet ik je een beetje teleurstellen; als die er zou zijn werd alleen dat verkocht.
Het is iets persoonlijks; Jantje vindt produkt X het best /mooist, Pietje produkt Y en Klaasje weer produkt Z.
Lees maar eens een paar dagen op dit forum.......

Testen, testen en nog eens testen !

Spijtig genoeg bestaan er geen tabellen die zeggen welke product bij welk merk en welke kleur.
Veel hangt af van wat je zelf van dat product vindt.

Zoals hierboven aangegeven kan ik product A het beste vinden op gebied van glans terwijl dat voor iemand anders product B is.

Wat wel altijd telt is dat je een goed voorbereide basis moet hebben.

Testen, testen en nog eens testen !

Spijtig genoeg bestaan er geen tabellen die zeggen welke product bij welk merk en welke kleur.
Veel hangt af van wat je zelf van dat product vindt.

zoals hierboven aangegeven kan ik product A het beste vinden op gebied van glans terwijl dat voor iemand anders product B is.

Wat wel altijd telt is dat je een goed voorbereide basis moet hebben.
Welkom Harold, mooie Mercedes!
Wat betreft "beste" en "mooiste" moet ik je een beetje teleurstellen; als die er zou zijn werd alleen dat verkocht.
Het is iets persoonlijks; Jantje vindt produkt X het best /mooist, Pietje produkt Y en Klaasje weer produkt Z.
Lees maar eens een paar dagen op dit forum.......

Bedankt!!!

Ik wil een keer echt goede wax hebben voor mijn 2 prachtige wagens!

Vandaar. Het gaat om een grijze Mercedes en zwarte BMW.

je moet er wat voor overhebben natuurlijk :)

Wat voor mij beste resultaat geeft momenteel:
Gewoon wassen (dus niet voor ik ga polijsten): https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Ultimate_Wash_Wax_1420ml_G17748_101703
Polijsten met Dual Action (ik heb een DAP 21 en Rupes Mini)
Microvezelpads van Meguairs (Cutting en Finishing pads)
https://www.Carclean.com/product/Me...ber_Cutting_Disc_Pad_5_inch_2pack_DMC5_102054
(zowel de 3", de 5" als de 6")
Polijstmiddel en wax: meguiars D300 en D301

Als extraatje gebruik ik sinds kort ook de Gyeon Cure (is al lastiger om uit te poetsen, laat makkelijk strepen na wanneer je te veel gebruikt, dus zeer zuinig te gebruiken)

Nog verder kan je Coating aanbrengen, daar heb ik nog geen ervaring mee. Schijnt dat de Gyeon Mohs goed is (die ga ik dit weekend testen)

Ik woon in coevorden drenthe

Dan is het naar mij een klein stukje rijden; Bergentheim Overijssel.
Echter poets ik tot nu toe slechts mijn eigen wagens, met af-en-toe een wagen van familie of buren, maar ben van plan meer wagens te doen.
Heb ook niet de mogelijkheid om binnen te poetsen, ben dus afhankelijk van de weersomstandigheden...........
Je mag gerust een keertje komen, dan kunnen we samen eens naar de Ster kijken.
Eventueel wil ik ook wel naar jou komen om zowel de AMG als de BMW te bekijken hoe de staat van de lak is.