• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo, mijn naam is Dinant

Dinant

Detailing addict
22 sep 2015
11
70
Zwijndrecht
Hallo, mijn naam is Dinant. Ik heb me hier aangemeld om mijn auto's beter te leren schoonmaken, en zonodig poetsen.
Mijn dagelijkse vervoer is een Volvo V70 T5, MY2000, zilvergrijs metallic van kleur. Een zeer vergevende kleur moet ik zeggen, want je ziet nauwelijks dat ie smerig is...
Deze auto heb ik nu zo'n 5,5 jaar en is inmiddels denk ik zo'n 15 keer gewassen ... (meestal een keer ná de winter, een keer ná de vakantie en als ik er toevallig een keer zin in heb ... ahum..)

Mijn hobby vervoer is van iets zwaarder kaliber: een Continental Mark III van 1968. Deze auto heb ik sinds '98. Als schadeauto gekocht en langzaamaan aan het opknappen geweest.
In 2000 geheel opnieuw gespoten en toen ook maar voorzien van een lpg-installatie. Daarna nog de airco laten reviseren.
Echter, de motor zelf zou ook nog een keer aan de beurt komen. Dat was eigenlijk 5 jaar later heel dringend nodig, maar door omstandigheden heeft de auto toen ruim 5 jaar stil gestaan ..
Eind 2010 is de motor dan eindelijk compleet gereviseerd, en sindsdien heb ik er ook alweer zo'n 8500 miles mee gereden.
Deze auto werd voor elke meeting alleen even gewassen met een goeie shampoo en een goeie spons. Daarna met glansspoelen nagespoeld.
Deze auto heb ik eigenlijk nog nooit hoeven poetsen, en dat is ook te zien aan de lak.
Helaas versleet de hoes op een gegeven moment, en daardoor zijn er her en der wat minieme 'veeg-krasjes' ontstaan, voornamelijk op het dak en het kofferdeksel.

Anyway, genoeg getypt, zodra het lukt... zal ik een foto van de vierwielers plaatsen.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Dinant;n432276 zei:
Deze auto heb ik nu zo'n 5,5 jaar en is inmiddels denk ik zo'n 15 keer gewassen ... (meestal een keer ná de winter, een keer ná de vakantie en als ik er toevallig een keer zin in heb ... ahum..)

Welkom. Jij bent dus geen echte autopoetser? We zullen je dan maar verslaafd maken hier :)

Die Amerikaanse slee wil ik wel eens zien!
 
Als je eenmaal bent aangemeld op dit forum en één keer begint met goed wassen en poetsen dan is de verslaving zo opgelopen hoor...... En ik spreek uit ervaring :-D
 
Danku, danku.
Bij deze inderdaad even 2 plaatjes bij de praatjes:

i_8304_10530_0_28_1442739870_6649.jpg


i_8304_0_0_0_1416566662_467.jpg
 
Wauw dat zijn 2 dikke wagens, hoewel mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar de Volvo is die dikke amerikaan ook niet verkeerd ;)

Volgens mij is die amerikaan zó groot dat je er wel een heel potjes wax op kwijt kan rofl
 
Dankuwel heren,
de amerikaan hoeft echter niet echt aangepakt te worden, het gaat me meer om de Volvo. Die is er slechter aan toe.
Enne ... sorry Quantoxx, maar hij is toch echt groen ...

(hier overigens met een lading gele bloesem tijdens een weekendje weg in de Eiffel ... )
conv_2777.jpg
 
Mja, zou kunnen ... Voorlopig nog genoeg uitdaging aan de Volvo.
Afgelopen weekend heb ik em eindelijk weer eens gewassen. (zoals te zien op de foto...), maar toen zag ik al allerlei bruine en zwarte puntjes op voornamelijk de liggende delen.
Met name op de "heupen" ...
Verder zitten motorkap en voorbumper vol met steenslag. Ik vrees dat dat alleen nog op te lossen is met een spuitbeurt nieuwe lak ...
 
Laatst bewerkt:
Hallo.
En tsja... lange afwezigheid... ondertussen is de Volvo V70 permanent geparkeerd en is er een vervanger gekomen in de vorm van een Volvo S80 in de kleur "sapphire black metallic".
Zeer recent heb ik het detailen opnieuw 'ontdekt' en ben alvast erg content met het minieme resultaat:innocent:
S80 T6 AWD.jpg