• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hallo

ldwn

Detailing rookie
15 aug 2019
29
15
Hallo iedereen, na uren opgezocht te hebben en al een vraag te hebben gesteld zou ik mezelf en mijn assortiment eens voorstellen.
Wat ik wel al heb gemerkt is dat voor iedereen een goed product verschillend is. Wat iemand minder vindt kan voor iemand anders een super product zijn :)

Thuis hebben we 2 wagens: een skoda octavia combi van 2019 in brillant silver en een hyundai i20 metallic grijs.

De aankoop van de skoda was voor mij de reden om me te informeren qua kuisen en onderhouden van deze auto.

Momenteel heb ik een assortiment van:
- 3 emmers met grit guard
- 2 incredimitt washmitt
- 1 valma washmitt

- monella senza acqua drying towel
- monello senza acqua piazza
- monello peluche verde
- monello senza bordi ( gratis geschenk)
- monello piccolo nero
- supernatural window waffle
- monello easy detailling finishing hand pad black

- nanolex glass cleaner
- nanolex interior cleaner
- poorboys spray & wipe
- monello non-ferro
- poorboy's bug squash
- born to be mild shampoo
- turtle wax hybrid sealant wax
- black hole sample
- meguiars smooth surface clay kit

volgende zal ik nog bestellen:
- bird dropping wipes ( interessant denk ik om in nieuwe wagen te leggen)
- monello disco dua applicators pad
- monello pennello doppio
- autoglym interior shampoo
- nanolex interior dressing.

bij deze mijn voorstelling en assortiment :)

hopelijk kan ik via dit forum nog veel bijleren maar hier twijfel ik niet aan.

Alvast bedankt aan iedereen voor de tips.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Enige waar ik me een vraag bij stel is het verschil tussen de autoglym en de nanolex dressing? Is dit niet wat hetzelfde product?

En bij een concentraat als bug squash. voeg je daar gewoon regenwater bij of demi-water?
 
Laatst bewerkt:
Je bedoeld de AutoGlym - Interior Shampoo en Nanolex - Interior Cleaner?

Ik ken alleen de Nanolex, maar ik vermoed dat de AutoGlym-versie ook voor matten/stoffen gebruikt wordt en de Nanolex niet specifiek.

Ik gebruik zelf veelal meer APC+D in verschillende verdunningen, dan specifieke producten.
 
Ok bedankt.

Op het forum ben ik ook een prijslijst tegengekomen per productcategorie. Jammer genoeg vind ik deze niet terug.

Iemand die deze weet staan?

Bedankt
 
Doe ik niet maar vond het een interessant topic omdat alles mooi was opgedeeld per categorie. Heel overzichtelijk welk product onder welke categorie. Vb all in one polish.

Bedankt hiervoor
 
Je bedoeld de AutoGlym - Interior Shampoo en Nanolex - Interior Cleaner?

Ik ken alleen de Nanolex, maar ik vermoed dat de AutoGlym-versie ook voor matten/stoffen gebruikt wordt en de Nanolex niet specifiek.

Ik gebruik zelf veelal meer APC+D in verschillende verdunningen, dan specifieke producten.

Zou u me eens uw verdunningen kunnen vertellen aub en voor welke doeleinden. Ik heb me ook een fles APC+D concentraat besteld. Verdun je dit ook met demi-water of is regenwater ook oké?

Bedankt
 
APC+D is vrij sterk geconcentreerd, dus ik was altijd wat voorzichtiger met de verdunningen. Zo heb ik bijv:

1 : 15 - 20 - Voor een milde reiniging, zoals het reinigen van ongelakt kunststof en rubbers. (Interieur - dashboard/console/stoffen bekleding/matten/etc)
1 : 10 - Voor een sterke reiniging als ik bijv. stootstrippen/rubbers/banden goed wilde borstelen ter voorbereiding op een dressing.
1 : 4 - Veelal alleen in een smerige motorruimte. (Let op! Lakwerk kan hierin géén blanke lak hebben en dus kwetsbaar voor APC(+D))

Veelal gebruikt ik 1 : 10 voor van alles, maar het kan prima met wat minder ''power''.

Probeer altijd na te spoelen met water als je met APC bijv. de stootstrippen/rubbers/banden/etc. op het exterieur hebt gereinigd. Zeker als je met hogere temperaturen bezig bent. (In de zon werken is sowieso niet handig) Ook nawrijven met een vochtige doek in bijv. het interieur om eventueel residu af te nemen.


Ik leng mijn producten aan met demiwater. Kost geen drol en dan weet je zeker dat er geen ongewilde troep in zit. ;)
 
Laatst bewerkt: