• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo!

... en binnen! Nog niet echt foto's gemaakt, eerst lekker rijden. Wat een topauto. Sneak peak:
IMG_0847 (1).jpg
 
Thanks! Binnenkort tijd maken om eerst maar even te wassen en te waxen. Zoveel mogelijk met spullen die ik nog heb liggen.
Ik heb nog geen swirls of lakdefecten kunnen ontdekken, hopen dat die niet alsnog naar boven komen. Polijsten wil ik voor nu nog niet doen eigenlijk.

Stappen die ik overweeg:

- foamen monello artico magico snowfoam (heb ik nog)
- afspuiten met HD
- rondje monello non-ferro (heb ik nog)
- afspoelen met HD
- wassen met meguiars goldclass shampoo (heb ik nog) OF poorboys world super slick & sluds shampoo (heb ik nog niet, maar wil is wat anders proberen)
- afspoelen
- eventueel: kleien (afhankelijk van vervuiling) met een zachte klei (te kopen);
- huidige waxlaag strippen?
- waxen met collinite 845 (heb ik nog).

Wat ik natuurlijk niet weet is wat er nu voor wax opzit. Ik zie wel beading na regen dus er zit wel iets op. Lijkt mij nuttig de waxlaag te strippen. zou eventueel een hogere dosering Nanolex Professional Prewash na het wassen (zeg ±5% PIR in een drukspuit) hiervoor kunnen helpen? Heb ik namelijk nog liggen. Of beter iets als Poorboys World Strip Down?

Mijn bedoeling is daarna eens in de paar weken thuis te wassen. Vaker gaat helaas niet lukken vrees ik.

Tussendoor (wekelijks) naar de wasbox om af te spuiten. Voor afspuiten een rondje nanolex prewash (2% pir zou veilig voor de wax moeten zijn?) in de drukspuit. Hopen dat ik hem zo een beetje netjes kan houden tussen de wasbeurten door.
 
Laatst bewerkt:
zal wel aan mij liggen, maar waarom zou de nu (nog) aanwezige wax laag willen strippen ?

Ga eerst genieten van de auto, en was d'r netjes (volgens de "regeltjes") zo vaak als je maar in staat bent.

IMO, pas als je ziet dat de beading/sheeting niet of nauwlijks meer aanwezig is, zou je kunnen overwegen om een nieuwe wax laag aan te brengen.

just my 2 cents :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Smotske en Thomaso
Ik zou eerder na het wassen (en eventueel kleien) gebruiken, om de lak ook gereinigd te hebben voor het aanbrengen van de wax; Omschrijving:

Professional Polish is de beste en meest veelzijdige chemische polish die beschikbaar is.
Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.