Thanks! Binnenkort tijd maken om eerst maar even te wassen en te waxen. Zoveel mogelijk met spullen die ik nog heb liggen.
Ik heb nog geen swirls of lakdefecten kunnen ontdekken, hopen dat die niet alsnog naar boven komen. Polijsten wil ik voor nu nog niet doen eigenlijk.
Stappen die ik overweeg:
- foamen
monello artico magico snowfoam (heb ik nog)
- afspuiten met HD
- rondje
monello non-ferro (heb ik nog)
- afspoelen met HD
- wassen met meguiars goldclass shampoo (heb ik nog) OF
poorboys world super slick & sluds shampoo (heb ik nog niet, maar wil is wat anders proberen)
- afspoelen
- eventueel: kleien (afhankelijk van vervuiling) met een zachte klei (te kopen);
- huidige waxlaag strippen?
- waxen met collinite 845 (heb ik nog).
Wat ik natuurlijk niet weet is wat er nu voor wax opzit. Ik zie wel beading na regen dus er zit wel iets op. Lijkt mij nuttig de waxlaag te strippen. zou eventueel een hogere dosering
Nanolex Professional Prewash na het wassen (zeg ±5% PIR in een drukspuit) hiervoor kunnen helpen? Heb ik namelijk nog liggen. Of beter iets als
Poorboys World Strip Down?
Mijn bedoeling is daarna eens in de paar weken thuis te wassen. Vaker gaat helaas niet lukken vrees ik.
Tussendoor (wekelijks) naar de wasbox om af te spuiten. Voor afspuiten een rondje
nanolex prewash (2% pir zou veilig voor de wax moeten zijn?) in de drukspuit. Hopen dat ik hem zo een beetje netjes kan houden tussen de wasbeurten door.